Projekt w liczbach
- 9%wzrost zamówień
- 12%OR
- 4%CTR
Profil naszego partnera biznesowego:
Jeden z kluczowych graczy na rynku logistycznym w segmencie usług kurierskich w Polsce. Oferuje rozwiązania zarówno dla klientów B2B, jak i indywidualnych. Klient robi wszystko, aby zapewnić swoim klientom wysoki standard obsługi, starając się sprostać ich potrzebom.
Potrzeba klienta:
Zwiększenie efektywności komunikacji oraz zmieniająca się jakość bazy.
Postawiony cel:
Wysyłka komunikacji wyłącznie do użytkowników, którzy reagują na komunikacje w najlepszym kanale.
Nasze działanie:
Pierwszym krokiem całego procesu było ustalenie listy parametrów, które wpłyną na określenie aktywności adresu. W tym celu wykorzystaliśmy następujące wartości m.in.: Open Rate, Click Through Rate czy Bounce Rate. Każdy z wybranych wskaźników określał aktywność zarówno w kanale email jak i SMS. Analizując każdego z użytkowników w sposób indywidualny stworzyliśmy mapę obrazującą, kiedy użytkownik reaguje na wysyłkę, a kiedy nie, w podziale na wcześniej wspomniane kanały. Finalnym krokiem było zestawienie wszystkich danych oraz segmentacja subskrybentów w podziale na stopnie responsywności np.: “aktywny” ; “uśpiony” itp.
Efekty:
- Przeanalizowanie zaangażowania użytkowników w czasie zwiększyło ilość zamówień usług logistycznych o 9%
- Wskaźniki OR i CTR w mailach wzrosły odpowiednio o 12% i 4%, co świadczy o dobrym dopasowaniu treści wiadomości do preferencji konsumenta.