Wszystkie wpisy

Wykorzystanie funkcji SAREscript w integracji z Magento

Branże: E-commerce

Magento jest platformą e-commerce. Szacuje się, że 30% sklepów internetowych używa właśnie Magento.*
Magento pozwala na zbieranie danych subskrybentów, obsługuje procesy single opt-in oraz double opt-in. Możliwe jest tworzenie szablonów, prostą personalizację oraz wysyłanie newsletterów o ustalonej porze.
* dane wg Alexa, rok 2013.

Klienci, którzy chcą wysyłać e-maile reklamowe korzystają z dedykowanych dostawców usług w tym m.in. systemu SARE, który daje możliwość integracji z Magento bezpłatnie.

Możliwości integracji z SARE

  • synchronizacja adresów (automatyczne zapisywanie, usuwanie adresatów w bazie adresowej SARE)
  • łatwa konfiguracja (możliwość konfiguracji z poziomu Magento – np. do jakich grup powinniśmy dodawać nowych subskrybentów)
  • porzucone koszyki (funkcja porzuconych koszyków dodana jest bardziej jako możliwość zaprezentowania tego, co jest możliwe dzięki SARE. Aby funkcja porzuconych mogła działać, konieczna jest funkcja SAREscript. Magento udostępnia listę porzuconych koszyków, którą trzeba pobrać, przetworzyć i wysłać odpowiednie maile po stronie SARE / SAREscript) magento
  •  łatwa instalacja (w momencie logowania, aktualizacji danych, składania zamówienia itp. Rozszerzenie wysyła do SARE aktualizację danych klienta. Są to m.in: data ostatniego logowania, wartość ostatniego zamówienia, wartość wszystkich zamówień, ilość zamówień, adres, nr telefonu, grupa klienta, dat urodzenia, produkty ostatnio kupowane, produkty z listy życzeń i wiele innych)
  • możliwość rozbudowy

Rezultaty

  • Zrealizowana wysyłka newslettera z rekomendacjami wykorzystuje SAREscript, który pobiera rekomendacje z Magento dla każdego klienta.
  • Na podstawie ostatnio oglądanych produktów i kategorii, możemy zaproponować produkty, którymi klient może się zainteresować i umieścić je w treści e-maila.
Marek Martuszewski