Wszystkie wpisy

OR wyższy o 400%, a CTR o 250% w sklepie Deni Cler Milano za sprawą marketing automation

Branże: Fashion

case study marketing automation

Marka DENI CLER MILANO to elegancka, włoska marka odzieżowa. Od otwarcia pierwszego salonu w 1972 roku, przy prestiżowej Via Monte Napoleone w Mediolanie, DENI CLER ubiera kobiety świadome własnej kobiecości a przez to również wartości i siły. W 1991 roku marka pojawiła się na polskim rynku wprowadzając nową jakość do rodzimego świata mody. Współcześnie DENI CLER to doskonale rozwinięta sieć sprzedaży stacjonarnej, a także – od 2014 roku – internetowej.

Case study Deni Cler Milano: grupa docelowa i cel kampanii

Marka DENI CLER do tej pory prowadziła regularną komunikację emailową ze swoimi subskrybentami newslettera oraz Klientami, którzy choć raz dokonali zakupu na stronie. Konsultanci SARE, prowadząc rozmowy w zakresie doradztwa strategicznego z klientem DENI CLER, zaproponowali automatyzację dotychczasowych działań, które miały na celu zwiększenie zaangażowania Klientów sklepu oraz wzrost sprzedaży. Wspólnie stworzone zostały scenariusze komunikacji z użytkownikami sklepu internetowego, z wykorzystaniem narzędzia marketing automation.

Celami podjętych działań były:

– zbadanie zachowania użytkownika na stronie sklepu,
– personalizacja komunikacji,
– wdrożenie rekomendacji po porzuceniu koszyka,
– zbadanie satysfakcji klientów Deni Cler po finalizacji zakupów,
– konfiguracja powiadomień web push.

 

zrzut ekranu rotator deni cler milano

Case study Deni Cler Milano: Mechanizm działania

Partner wdrożył w SAREsystem spersonalizowaną komunikację mailingową do osób, które rozpoczęły proces składania zamówienia, ale nie sfinalizowały transakcji. W mailingach znajdowała się informacja o niedokończonym procesie zakupowym z podsumowaniem koszyka oraz rekomendacje najbardziej popularnych produktów z danej kategorii.

Dodatkowo, po finalizacji transakcji marka Deni Cler badała opinie dotyczące zakupów. SARE automatycznie wysyłał e-maila z ankietą satysfakcji. Ankieta zawierała pytania dotyczące m.in. poziomu zadowolenia z obsługi, zgodności opisu i prezentacji graficznej produktu ze stanem faktycznym oraz sposobu dostawy. Takie działanie jest ważne, ponieważ sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku firmy wśród klientów.

 

Case study Deni Cler: wyniki

Personalizacja komunikacji oparta na analizie zachowania użytkownika na stronie to bardzo istotne działanie marketingowo-sprzedażowe. Wdrożenie scenariusza komunikacji z wykorzystaniem porzuconych koszyków i rekomendacji produktów spowodowało znaczący wzrost wskaźników Open Rate i Click-through-Rate w kampaniach mailingowych. Korzystnie wpłynęło również na wzrost sprzedaży. Świadczą o tym wyniki case study Deni Cler Milano.

 

Wzrosty wskaźników OR i CTR wyglądają następująco:

CTR i OR Deni Cler Milano ogromny wzrost

Wypowiedź klienta

Klientka Deni Cler jest bardzo wymagająca, ale też lojalna wobec marki. Komunikacja musi więc stać na najwyższym poziomie i przypominać serwis concierge, zbliżony do standardów znanych z salonów stacjonarnych Deni Cler Milano. Dzięki wykorzystaniu narzędzia SAREsystem oraz profesjonalnemu wsparciu zespołu, jeszcze lepiej wykorzystujemy możliwości e-mail marketingu, który jest dla nas jednym z najważniejszych narzędzi sprzedażowych i wizerunkowych. Personalizacja i automatyzacja zbliżają nas do Klientek i zwiększają efektywność realizowanych kampanii.
Jadwiga Janik – E-commerce Manager Deni Cler Milano

Dzięki rozbudowanej analizie zachowania użytkownika na stronie oraz integracji z systemami zewnętrznymi, możliwe jest dotarcie do odbiorcy różnymi kanałami z silnie spersonalizowanym komunikatem. Działanie SARE opiera się na rozbudowywaniu wiedzy o odbiorcach i dostosowaniu optymalnej strategii w modelu omnichannel.

Magdalena Niedobecka