Targetowanie reklam na Dzień Matki w kampaniach email marketingowych

Targetowanie, czyli kierowanie reklam do grup, które potencjalnie staną się nabywcami naszych usług[1], to podstawa skutecznych działań email marketingowych. Jest jednak kilka dni w roku, które mogą zupełnie odmienić nasze myślenie o standardowych grupach docelowych. To my mamy decydujący wpływ na zdobycie zupełnie nowych odbiorców dzięki specjalnym okazjom w kalendarzu. Jedną z takich możliwości jest Dzień Matki! Przed takim świętem nasz target rozszerza się do wszystkich osób, które 26 maja pomyślą o swojej mamie.

 

Targetowanie reklam od święta?

 

Skuteczne kierowanie promocji do zawężonych grup odbiorców to przemyślany i szczegółowo zaplanowany proces, wynikający z całościowej strategii naszej marki. Taka personalizacja komunikacji powinna odbywać się oczywiście systematycznie, nie tylko w Dzień Matki czy inne święta. Czym wyróżnia się jednak świąteczna personalizacja? O targetowaniu reklam z okazji innego ważnego dnia wspominaliśmy także we wpisie Email marketing — spersonalizowany prezent a Dzień Kobiet. Wpis ten serdecznie polecamy również przed innymi kampaniami okazjonalnymi. Dlaczego? Okazuje się, że nietypowe dni w roku pozwalają nam trafić z ofertą do zupełnie nowych grup odbiorców. Podczas Dnia Matki, marki starają się rozpieścić najważniejsze kobiety w życiu każdego. Reklamodawcy przypominają o ważnej roli matki wszystkim dzieciom: młodszym i starszym. Tak więc to właśnie dorosłe dzieci są główną grupą docelową przed tym niezwykłym dniem.

 

 

 

personalizacja
Obraz 1. Przykład personalizowanego mailingu. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

Co przyciągnie odbiorcę mailingu do naszego sklepu?

 

Sukces kampanii to nie tylko chwytliwe hasła reklamowe. Dzień Matki to święto nasycone emocjami marketing internetowy świetnie to wykorzystuje! Przemyślany storytelling pozwoli nam dotrzeć do wielu nowych klientów. A wysyłka do określonej grupy odbiorców może zawierać ciekawe niespodzianki! Wybierz, z gamy produktów, zestaw idealny na tę okazję i umieść go w centrum działań promocyjnych. Warto przygotować specjalne rabaty, bony prezentowe lub dedykowane zestawy upominków. Personalizacja oferty specjalnie dla mam to wspaniały pomysł, by zatroszczyć się o potrzeby Twoich potencjalnych klientów i ich najbliższych.

Dobrym sposobem na wykorzystanie zbliżającego się święta jest także umieszczenie w mailingu dynamicznego licznika. Odliczanie czasu do Dnia Matki pomoże zmobilizować tych, którzy odkładają zakupy na ostatni moment, a także wszystkich zapominalskich, którzy po prostu mają problem z pilnowaniem kalendarza.
Więcej o dynamicznych licznikach przeczytasz w case study Jak MyDeal zwiększy efektywność kampanii wykorzystując funkcję dynamicznego licznika?

 

 

 

korzystaj z licznika dynamicznego w kreacjach mailingowych email marketing

Obraz 2. Przykład zastosowania dynamicznego licznika z kampanii email marketingowej. Źródło: SARE.

 

 

 

Targetowanie reklam na Dzień Matki

 

Jak zawęzić grono odbiorców naszej kampanii do tych naprawdę zainteresowanych? Sekretem jest właściwa segmentacja naszej bazy danych. Narzędzia marketingu automatycznego pozwalają śledzić ruchy użytkowników na stronie oraz zapisywać ich wybory. Analizując otwieralność dotychczasowych wysyłek oraz klikane linki, z łatwością określimy poziom zaangażowania klienta! Za pomocą przypisywaniu punktów za konkretne działania — ofertę specjalną możemy skierować do osób zainteresowanych naszymi produktami czy usługami— z największą ilością punktów.

Dzień Matki to także doskonała okazja, by poszerzyć naszą bazę kontaktów! Zapytajmy odbiorców, czy są zainteresowani specjalną ofertą dla swojej mamy, poprośmy o adres mailowy i nawiążmy relację z nowym użytkownikiem!
Raport z XV Badania poczty elektronicznej wykazał, że to właśnie takie korzyści, jak upominki czy rabaty skłaniają niemal 70% subskrybentów do zostawienia swoich danych.

 

Real Time Marketing a portale społecznościowe

 

Co roku marki prześcigają się w kolejnych chwytających za serce kampaniach z okazji Dnia Matki[2]. I słusznie! Real Time Marketing jest zawsze na czasie, jako społeczeństwo coraz bardziej lubimy się angażować w rzeczy, które nas łączą!

Przyczynia się do tego siła mediów społecznościowych. To właśnie tam najszybciej dzielimy się treściami, które nas poruszają, zachwycają lub denerwują, o których mówimy i które chcemy komentować na forum. Dlatego też targetowanie reklam na Facebooku czy Instagramie to ważny element działań każdego marketera! Połączenie kampanii w social mediach oraz wysyłki mailingu reklamowego to coś, czego oczekują nasi odbiorcy. Targetowanie na Facebooku pozwala bardzo precyzyjnie podzielić odbiorców na konkretne grupy wiekowe oraz behawioralne.

Pamiętajmy, że odbiorcy w social mediach szczególnie cenią sobie spersonalizowane reklamy i to oni zarządzają tym, co oglądają. Dlatego każdy niedopasowany komunikat może spowodować ukrycie przez użytkownika wszystkich naszych postów.

A jak zaktywizować osoby obecne w social mediach? Konkursy ze zdjęciami i unikatowymi hashtagami nie tracą na popularności. Przesłane przez uczestników zdjęcia możemy wykorzystywać do dalszej promocji, np. dynamicznej treści mailingu.

Kluczem do sukcesu jest dobra strategia połączenia email marketingu i działań w social mediach. Z dodatkiem właściwej segmentacji i dobrego targetowania — Dzień Matki to wielkie dla branży e-commerce!

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies