Wszystkie wpisy
patrycja

patrycja

Mobile marketing w e-commerce — jak wykorzystać jego potencjał na Dzień Dziecka

Mobile marketing w e-commerce — jak wykorzystać jego potencjał na Dzień Dziecka

Spis treści

Do wakacji tuż tuż, ale przed latem jeszcze jeden bardzo ważny punkt w kalendarzu każdego marketera. Bądź przygotowany na Dzień Dziecka! To święto budzi w nas mnóstwo dobrych skojarzeń, jak: miłość, beztroska, opieka, śmiech. Marki zachęcają do okazywania uczuć za pomocą prezentów dla najmłodszych, a konsumenci chętnie z tego korzystają. Warto już teraz zaplanować skuteczną kampanię e-mail i mobile marketingową z tej okazji! Nowy Marketing podaje, że największa liczba zapytań dotyczących Dnia Dziecka przypada między 25 maja a 1 czerwca[1]. Nie możemy tego przegapić!

Postaw na mobile marketing

Marketing mobilny to obecnie jeden z wiodących nurtów e-commerce, o czym wspominaliśmy we wpisie Jak powinien wyglądać skuteczny newsletter? Trendy na 2019! Badania firmy Gemius[2] pokazują, że za pomocą urządzeń mobilnych w 2017 roku korzystało z internetu 21,7 mln polskich użytkowników. Rok później była to już liczba 23,5 mln.
Zaskakujący może być rosnący odsetek użytkowników w wieku 55+. Pod koniec 2018 roku stanowili już 18,5% wszystkich Polaków korzystających z internetu mobilnego! Mobile marketing to już nie przyszłość, ale teraźniejszość.

Mobilni Polacy na co dzień

Z internetu korzystamy wszędzie — w drodze do pracy, na uczelnię, w kolejce czy w przerwie między zadaniami. Co robimy na swoich urządzeniach mobilnych? Dokonujemy transakcji, przeglądamy profile znajomych w mediach społecznościowych, korzystamy z komunikatorów, a także… Robimy zakupy!

Responsywna wersja strony internetowej to pierwszy krok przy tworzeniu każdej nowej witryny oraz podstawowe zadanie przy modernizacji już funkcjonujących adresów, szczególnie sklepów internetowych. Przeglądanie produktów musi być dla użytkownika wygodne, a sam proces zakupu transparentny i nieskomplikowany.

Mobile marketing w Dzień Dziecka i nie tylko

Wykorzystanie geolokalizacji to jeden z fundamentów mobile marketingu. Obserwacja miejsc, jakie odwiedzają nasi użytkownicy, pozwala wysnuć pewne wnioski na temat ich zainteresowań. A połączenie tych informacji z odwiedzanymi w sieci stronami oraz oglądanymi produktami — rysuje nam pełny obraz użytkownika, jego zainteresowań oraz aktualnych potrzeb.

Kampania na Dzień Dziecka to doskonała okazja, by wykorzystać zebrane informacje i zaprosić klientów do strefy najlepszych okazji przygotowanych specjalnie dla ich pociech! Dynamiczne treści na stronie oraz w wiadomości e-mail pozwolą wskazać najczęściej wybierane produkty czy towary podobne do już oglądanych. System marketing automation wytypuje najbliższe użytkownikowi usługi i zaprezentuje w przyjaznej, responsywnej formie.

Nie zapominajmy o kanale sms

E-mail marketing jest doskonale wspierany przez kampanie sms. A wszystko to w czasie rzeczywistym! Wyobraźmy sobie kampanię dla stałych klientów, którą rozpoczynamy działaniami e-mail marketingowymi. Tydzień przed 1 czerwca wysyłamy mailing reklamowy ze specjalną zniżką dla stałych klientów. Sms może także przypomnieć o przeglądanych produktach i zachęcić do powrotu na stronę.

10 zasad skutecznego SMS marketinguObraz 1. Infografika przedstawiająca zasady skutecznego SMS marketingu. Źródło: Materiały SARE.

 

Czym jest marketing mix i jakie ma znaczenie dla sukcesu naszej marki?

Marketing mix[3] stanowi zespół powiązanych ze sobą elementów (różnych procesów, działań czy technik), które odpowiednio wykorzystane tworzą zintegrowany system oddziaływania na całe otoczenie rynkowe firmy (zarówno klientów, jak i konkurentów czy dostawców).

Marketing mix zakłada dużą spójność oraz skuteczność prowadzonych działań marketingowo-sprzedażowych oraz nacisk na satysfakcję sprzedającego i kupującego. Troska o zadowolenie klienta przekłada się na coraz lepszą jakość usług dostępnych na rynku. Na jakość tę składa się nie tylko sam produkt, który zaspokaja potrzeby klienta, ale także koszty dopasowane do jego możliwości finansowych, wygoda zakupu czy cała komunikacja z marką, jej otwartość na uwagi oraz obsługa posprzedażowa. Klient staje się naszym partnerem i tylko takie spojrzenie jest gwarancją sukcesu kampanii na Dzień Dziecka i wszystkich kolejnych.

Co może być dla nas nowym wyzwaniem zaraz po dopasowaniu się do urządzeń mobilnych? Powinniśmy szykować się na rewolucję związaną z wyszukiwaniem głosowym, które jeszcze nie tak popularne — może stać się istotnym elementem najbliższej przyszłości e-commerce.

 

 

 

 

targetowanie
Poprzedni

Targetowanie komunikacji na specjalne okazje – jak to zrobić?

Następny

Jak dbać o relacje z klientem? 5 sprawdzonych metod

grupa osób, siedząca przy stoliku, budują relacje