BLACK FRIDAY

30% zniżki na system
do email marketingu!

promo Zobacz ofertę
Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Targetowanie komunikacji na specjalne okazje – jak to zrobić?

targetowanie

Spis treści

Targetowanie, czyli kierowanie komunikacji do grup, które potencjalnie staną się nabywcami Twoich usług, to podstawa skutecznych działań email marketingowych. Jest jednak kilka dni w roku, które mogą zupełnie odmienić myślenie marketera o standardowych grupach docelowych. To Ty masz wtedy decydujący wpływ na zdobycie nowych odbiorców dzięki specjalnym okazjom w kalendarzu.

Trzy z nich będziemy obchodzić już niebawem! Mowa tutaj o Dniu Matki, Dniu Dziecka i Dniu Ojca. Przed takimi okazjami Twój target, czyli grupa docelowa rozszerza się do wszystkich osób, które chcą sprawić prezent swojej mamie, dziecku czy tacie.

Targetowanie komunikacji od święta?

Skuteczne kierowanie promocji do zawężonych grup odbiorców to przemyślany i szczegółowo zaplanowany proces, wynikający z całościowej strategii marki. Tak spersonalizowana komunikacji powinna odbywać się oczywiście systematycznie, nie tylko w Dzień Matki czy inne święta. Czym wyróżnia się jednak świąteczna personalizacja? O targetowaniu reklam z okazji innego ważnego dnia wspominaliśmy także we wpisie Email marketing — spersonalizowany prezent na Dzień Kobiet. Wpis ten polecamy również przed innymi kampaniami okazjonalnymi. Dlaczego? Okazuje się, że nietypowe dni w roku pozwalają trafić z ofertą do zupełnie nowych grup odbiorców. Podczas Dnia Matki i Dnia Ojca, marki starają się rozpieścić najważniejsze kobiety i mężczyzn w życiu każdego z nas. Reklamodawcy przypominają o ważnej roli matki i ojca wszystkim dzieciom: młodszym i starszym. Tak więc to właśnie dorosłe dzieci są główną grupą docelową przed tymi niezwykłymi świętami. Z kolei w Dzień Dziecka, grupa odbiorców jest już o wiele większa. Prezenty swoim pociechom kupują zarówno rodzice, dziadkowie jak i inni członkowie rodziny. Bardzo często w tym dniu również “duże dzieci” otrzymują prezenty. 

Co przyciągnie odbiorcę mailingu do Twojego sklepu?

Sukces kampanii to nie tylko chwytliwe hasła reklamowe i wykorzystanie imienia odbiorcy w treści maila. Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca to święta nasycone emocjami a marketing internetowy świetnie to wykorzystuje! Przemyślany storytelling pozwoli Ci dotrzeć do wielu nowych klientów. A wysyłka do określonej grupy odbiorców może zawierać ciekawe niespodzianki! Wybierz z gamy produktów, zestaw idealny na tę okazję i umieść go w centrum działań promocyjnych. Warto przygotować specjalne rabaty, bony prezentowe lub dedykowane zestawy upominków. Personalizacja oferty specjalnie dla mam i ojców to wspaniały pomysł, by zatroszczyć się o potrzeby Twoich potencjalnych klientów i ich najbliższych.

targetowanie dzień matki

Przykład 1. Personalizowana oferta z okazji Dnia Ojca. Źródło: Pinterest.

 

Dobrym sposobem na wykorzystanie zbliżających się świąt jest także umieszczenie w mailingu dynamicznego licznika. Odliczanie czasu pomoże zmobilizować tych, którzy odkładają zakupy na ostatni moment, a także wszystkich zapominalskich, którzy po prostu mają problem z pilnowaniem kalendarza.

Więcej o dynamicznych licznikach przeczytasz w case study Jak MyDeal zwiększył efektywność kampanii wykorzystując funkcję dynamicznego licznika?

Targetowanie reklam na Dzień Matki

Jak zawęzić grono odbiorców naszej kampanii do tych naprawdę zainteresowanych? Sekretem jest właściwa segmentacja naszej bazy danych. Narzędzia marketingu automatycznego pozwalają śledzić ruchy użytkowników na stronie oraz zapisywać ich wybory. Analizując otwieralność dotychczasowych wysyłek oraz klikane linki, z łatwością określisz poziom zaangażowania klienta! A za pomocą scoringu, czyli zautomatyzowanemu procesowi badania zaangażowania użytkownika w określonym przedziale czasowym — ofertę specjalną możesz skierować do osób najbardziej zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami.

Święta typu Dzień Matki, Dzień Dziecka, czy Dzień Ojca to także doskonała okazja, by poszerzyć swoją bazę kontaktów! Zapytaj odbiorców, czy są zainteresowani specjalną ofertą, poproś ich o adres mailowy i nawiąż trwałą relację.

targetowanie dzień matki

Przykład 2. Mailing z okazji Dnia Matki. Źródło: Pinterest.

 

Raport z 18. Badania wykorzystania poczty elektronicznej wykazał, że to właśnie takie korzyści, jak upominki czy rabaty skłaniają niemal 75% subskrybentów do zostawienia swoich danych.

Marketing kontekstowy a portale społecznościowe

Co roku marki prześcigają się w kolejnych chwytających za serce kampaniach z okazji Dnia Matki, Dnia Dziecka oraz Dnia Ojca. I słusznie! Marketing kontekstowy jest zawsze na czasie, a my jako społeczeństwo coraz bardziej lubimy się angażować w rzeczy, które nas łączą!

Przyczynia się do tego siła mediów społecznościowych. To właśnie tam najszybciej dzielimy się treściami, które nas poruszają, zachwycają lub denerwują, o których mówimy i które chcemy komentować na forum. Dlatego też targetowanie reklam na Facebooku czy Instagramie to ważny element działań każdego marketera! Połączenie kampanii w social mediach oraz wysyłki mailingu reklamowego to coś, czego oczekują nasi odbiorcy. Targetowanie na Facebooku pozwala bardzo precyzyjnie podzielić odbiorców na konkretne grupy wiekowe oraz behawioralne.

Pamiętajmy, że odbiorcy w social mediach szczególnie cenią sobie spersonalizowane reklamy i to oni w pewnym stopniu zarządzają tym, co oglądają. Dlatego każdy niedopasowany komunikat może spowodować ukrycie przez użytkownika wszystkich naszych postów.

A jak zaktywizować osoby obecne w social mediach? Konkursy ze zdjęciami i unikatowymi hashtagami nie tracą na popularności. Przesłane przez uczestników zdjęcia możemy wykorzystywać do dalszej promocji, np. w dynamicznej treści mailingu.

4 tipy marketingowe na różne okazje

Nie powtarzaj utartych schematów

W czasie takich okazji jak Dzień Matki, Dzień Dziecka czy Dzień Ojca e-sklepy walczą ze sobą o zdobycie uwagi odbiorcy. Postaraj się kreatywnie podejść do kampanii mailingowych zaplanowanych na tę okazję. Zacznij od wyróżniającego się tematu, np.

  • Z okazji Dnia Matki: Zafunduj jej chwilę relaksu. Zasługuje na to. 
  • Z okazji Dnia Dziecka: Podaruj radość dziecku. Najlepsze prezenty z okazji Dnia Dziecka.
  • Z okazji Dnia Ojca: Majsterkowicz, technologiczny freak, sportowiec? Prezenty dla każdego z nich!

Prowadź wielokanałowe działania

Przypominaj na każdym kroku swoim odbiorcom o zbliżających się świętach. Możliwości masz wiele: e-mail marketing, sms marketing, Google Ads, posty w social mediach… Przetestuj wszystkie kanały i wybierz te najbardziej konwertujące.

Twórz dedykowany content

Najważniejsze jest to, aby dobrze zaprezentować swój produkt lub usługę. Postaraj się, aby Twoja oferta była odpowiedzią na potrzeby odbiorców. Stwórz specjalne zestawy prezentowe na te okazje lub poradniki, w których przedstawisz inspiracje na upominek. Tego typu działanie ułatwi wybór najlepszego prezentu Twoim kupującym!

Wykorzystaj cross selling 

Wysyłając w mailingu specjalną ofertę z okazji Dnia Matki, Dziecka lub Ojca, nie zapomnij o cross-sellingu. Jeśli w swoim sklepie posiadasz zarówno produkty dla kobiet jak i dla mężczyzn to świetna okazja, aby zaprezentować spersonalizowaną ofertę z okazji Dnia Matki, ale również przedstawić propozycje na prezent na zbliżający się Dzień Ojca. Kupując dwa prezenty naraz, Twój klient zaoszczędzi na przesyłce, a Ty masz większy dochód. 

Kluczem do sukcesu jest tutaj dobra strategia połączenia email marketingu i działań w social mediach. Z dodatkiem właściwej segmentacji i dobrego targetowania — Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca to wielkie święta dla branży e-commerce!

Jeśli jesteś zainteresowany przygotowaniem specjalnych kampanii na te okazje.

skontaktuj się z nami kontakt@sare.pl

cykl życia klienta jak mierzyć grafika blog SAREhub
Poprzedni

Cykl życia klienta – 3 sposoby na mierzenie zaangażowania

Następny

Mobile marketing w e-commerce — jak wykorzystać jego potencjał na Dzień Dziecka

Mobile marketing w e-commerce — jak wykorzystać jego potencjał na Dzień Dziecka
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę