Spis treści
Nowoczesne systemy e-mail marketingowe pozwalają nie tylko sprawnie komunikować się z naszymi odbiorcami, ale także tworzyć wiadomości od samych podstaw! Jeśli nie mamy gotowej kreacji e-maila, możemy skorzystać z edytora w systemie albo użyć jednego z gotowych szablonów. Ale to dopiero pierwszy krok. Stwórz e-mail szybko i skutecznie!
KROK 1 Korzystaj z gotowych rozwiązań
System SARE zapewnia zestaw gotowych szablonów wiadomości. Podlegają one ciągłym aktualizacjom, by odpowiadać na najnowsze trendy. Łatwo je także modyfikować dzięki przyjaznym edytorom. Umożliwiają one tworzenie wiadomości od początku, edycję gotowych wzorów lub wiadomości zaimportowanych z adresu URL lub pliku ZIP. W edytorach dodamy tabele, zmienimy układ lub stworzymy go samodzielnie, po prostu przeciągając wybrane elementy na właściwe miejsca. O czym należy pamiętać, gdy mamy już gotowy model e-maila?
Obraz 1. Przykładowe szablony w systemie SARE. Źródło: materiały SARE.
KROK 2 Namów odbiorcę do otwarcia wiadomości
Co wpływa na otwieralność wysyłek? Prócz zaufanego nadawcy jest to temat wiadomości. Zadbajmy o to, by zaciekawił odbiorcę na tyle, by ten pragnął dowiedzieć się więcej! W systemie SARE możemy przygotować temat dynamiczny, którego wersja zależy od wartości cech danego adresu. Więcej pisaliśmy o tym w artykule Jak zastosować dynamiczną treść w e-mail marketingu?.
Wykorzystajmy także potencjał preheadera! Może on być doskonałym rozwinięciem tematu, ponieważ w większości programów pocztowych wyświetla się jeszcze przed otwarciem wiadomości. Warto personalizować preheader używając np. imienia odbiorcy, co również powinno pozytywnie wpłynąć na OR wysyłki. Dodatkowo, w preheaderze możemy poinformować użytkownika o możliwości otwarcia maila w nowym oknie przeglądarki. Dzięki temu — jeśli wiadomość wyświetli się nieprawidłowo w programie pocztowym naszego odbiorcy — wciąż będzie miał możliwość jej odczytania!
Obraz 2. Przykład personalizowanego preheadera. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
KROK 3 Hipnotyzuj contentem
Dzięki szablonom bez problemu stworzymy estetyczną wiadomość w nowoczesnym stylu. Ciekawa i dobrze sformatowana treść poprowadzi użytkownika prosto do celu naszego mailingu. Wyróżnijmy najważniejsze fragmenty, by nie nużyć odbiorcy szukaniem informacji. Zadbajmy o jasny, prosty przekaz. Zaznaczmy mocne CTA, o którym pisaliśmy ostatnio w artykule Dobre praktyki tworzenia CTA – wzywaj do działania! Dbałość o takie detale polepsza odbiór wiadomości i sprawia, że użytkownicy chętniej otwierają kolejne.
To nie wszystko! Systemy takie jak SARE na podstawie wielu różnych zmiennych pozwalają dopasowywać wysyłane treści do konkretnego użytkownika. Jak w łatwy sposób personalizować wiadomości, opisaliśmy szczegółowo w artykule Jak zastosować dynamiczną treść w e-mail marketingu?
Narzędzia marketing automation pozwalają na wstawianie zmiennych tematów, nadawców, treści czy grafik — zależnie od zachowania w sieci, położenia czy płci adresata. Dzięki dynamicznym treściom jeszcze lepiej trafiamy w potrzeby oraz gust naszych odbiorców.
KROK 4 Wybierz najlepszy czas na wysyłkę
Kreator wiadomości pozwala określić rodzaj wysyłki. Najpopularniejszym typem jest wysyłka jednorazowa, jednak warto testować inne opcje! Korzystajmy z wysyłki godzinowej. Ta funkcja systemu SARE pozwala określić najlepszy czas mailingu. W jaki sposób? Narzędzie zapisuje preferencje użytkownika na podstawie godzin otwierania poprzednich wiadomości. Jeśli to pierwsza wysyłka do określonej grupy odbiorców — możemy ręcznie ustalić pory dnia i tygodnia i przeprowadzić testy.
Obraz 3. Podgląd ustawiania wysyłki godzinowej w systemie SARE.
Służy do tego optymalizator wysyłek. Jak działa to narzędzie? Na potrzeby testów system dzieli naszą bazę na części, przeprowadza wysyłki o różnych porach, a następnie tworzy raport wskazujący optymalny czas takiego mailingu. Dzięki niemu możemy poznać, kiedy nasi odbiorcy otwierają nasze wiadomości, a wykorzystanie takiej wiedzy przekłada się na wyższą konwersję.
KROK 5 Pamiętaj o RODO
Warto stale dbać o to, by nasze wysyłki były zgodne z prawem. Korzystajmy więc tylko z legalnie pozyskanych kontaktów, a zapis potwierdzajmy metodą double opt-in. Dzięki temu żaden adres nie trafi do naszej bazy przez przypadek.
Link wypisu powinien znaleźć się w każdym mailu wysyłanym do naszego klienta. Uniemożliwiając subskrybentom wypis z bazy, narażamy się na ich zdenerwowanie i uznanie naszych wiadomości za spam. Gotowe szablony zawierają te funkcjonalności i nie musimy o nich stale pamiętać!
Korzystaj z wszystkich możliwości!
Tworzenie naprawdę dobrych wiadomości nie musi być i nie jest skomplikowane! System SARE jest bardzo intuicyjny i pozwala krok po kroku projektować wysyłki mailingów. Zaczynamy od pracy na przyjaznym edytorze — utworzone wiadomości możemy wykorzystywać później wielokrotnie. Kolejno ustalamy rodzaj wysyłki, wybierając jedną z możliwości: jednorazowa, cykliczna, follow-up, rezerwacja, optymalizator wysyłek, wysyłka godzinowa, wysyłka powitalna.
Obraz 5. Infografika przedstawiająca sposoby na efektywny newsletter. Źródło: materiały SARE.
Następnie zaznaczamy ustawienia dodatkowe, takie jak tester adresów URL, który sprawdzi poprawność wszystkich linków w kreacji. Po ustaleniu odpowiedniego tematu i nadawcy pozostaje nam wysłanie maila testowego na dowolny adres. Stwórz e-mail według tego prostego scenariusza. A zgłębienie wszystkich funkcjonalności pozwoli Ci tworzyć coraz lepsze mailingi!
W związku z tym zapraszamy także do artykułu Funkcje systemu mailingowego SARE, które warto znać.