Wszystkie wpisy

Klaudia Szostok

Wysyłać, dzwonić czy pisać? Zróżnicowanie komunikacji marketingowej

efekt synergii na przykładzie automatyzacji marketingu

Spis treści

Obecnie na rynku mamy wiele narzędzi, które służą marketerom oraz właścicielom e-commerce, do komunikacji marketingowej z potencjalnym Klientem. Często mamy problem, by zdecydować się, które z nich wybrać, by osiągnąć zamierzony efekt. Tworząc relacje używamy: mailingów, wiadomości SMS czy kanałów społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn). Nie wspominając o tradycyjnej formie komunikacji offline. Nadmiar możliwości sprawia, że możemy czuć się przytłoczeni, a Klient osaczony – jeśli wybierzemy wszystkie opcje. By temu zapobiec, na pomoc przychodzą nam narzędzia do prowadzenia zintegrowanej strategii komunikacji – omnichannel, które są dostępne na polskim rynku od kliku lat.

Za ich sprawą nie musimy wybierać jednej formy budowania relacji. Wystarczy zaplanować kampanię w odpowiednim przedziale czasowym, w ten sposób by formy się przenikały, a treści uzupełniały. Dlatego prowadzenie zintegrowanej strategii marketingowej wymaga dobrego przygotowania oraz zastosowania odpowiednich narzędzi do marketing automation, takich SAREsystem.

Zbuduj komunikację wokół klienta

Bycie marketerem czy właścicielem e-commerce nie należy do najprostszych zajęć. W pracy musimy podejmować wiele wyzwań i często wychodzimy poza sferę swojego komfortu, także w relacjach z Klientem. Żyjemy na wysokich obrotach, starając się by wszystkim dogodzić i sprawić, by każda osoba poczuła się wyjątkowo. Pamiętasz jeszcze te czasy, kiedy musiałeś ręcznie personalizować każdego maila czy wiadomość SMS? Czas przeciekał Ci przez palce?  Dziś możesz usprawnić swoje działania! Marketing automation pozwala zintegrować komunikację marketingową z użytkownikiem, nawet w przypadku personalizowanych treści – niezależnie od wymagań klienta oraz rodzaju kanału komunikacji, który preferuje.

Omnichannel (komunikacja wielokanałowa) to strategiczne połączenie kanałów komunikacji wraz z kanałami sprzedaży. Za pomocą OMNI osiągamy spójności komunikacji między różnymi kanałami [1].

Twórz i buduj relacje w OMNI

W jaki sposób wybrać odpowiednie kanały komunikacji? Możesz przyjąć różne kryteria, takie jak: wielkość zasięgu, specyfikę planowanego działania lub rodzaj preferowanych treści. Jednak czy jest to naprawdę koniecznie? Stosując automatyzację i strategię omnichannel w działaniach marketingowych, możesz lepiej dotrzeć do wybranych grup docelowych. Pewnie kiedyś obiło Ci się o uszy takie założenie, jak efekt synergii. Działanie to jest głównie stosowane w działach menadżerskich, jednak ma też swoje zastosowanie w pracy marketera. Zjawisko to przejawia się w strategii omnichannel, która zakłada wykorzystanie jednego lub większej liczby narzędzi komunikacyjnych w budowaniu relacji z Klientem. Stosuj OMNI i bądź bardziej efektywny! Od tej pory równanie 1+1 już nigdy nie wyniesie 2 a 3!

Efekt synergii czyli zjawisko współdziałania różnych czynników, które przynosi szereg korzyści zdecydowanie przewyższających sumę ich indywidualnych działań (1+1+1>3). Uzyskujemy większe korzyści dzięki umiejętnemu połączeniu różnych elementów [2].

Jak usprawnić komunikację?

Marketerze! By w pełni wykorzystać potencjał efektu synergii, komunikacja marketingowa nie powinna ograniczać się wyłącznie do prowadzenia kampanii promocyjnych i informacyjnych. Pionierzy w branży już dawno zauważyli, że wielokanałowa komunikacja w połączeniu z działaniami contentowymi jest bardziej wartościowa dla użytkownika. Zadbaj o edukację Klienta, z pewnością doceni on Twoje starania. Dlaczego? Ponieważ zatroszczysz się o niego w wyjątkowy sposób – ofiarując rozwiązanie, które będzie mógł zastosować u siebie! Poczuje, że dbasz o niego na każdym kroku, dając niezależność.

Przykład synergii w automatyzacji

Przykładem spójnej i zautomatyzowanej strategii komunikacyjnej, wykorzystującej na przykład wiadomości e-mail, SMS oraz web-push, jest poniższa kampania. Zobacz, w jaki sposób ją stworzyć za pomocą systemu SAREsystem.

  • Krok 1.  Użytkownik wchodzi na stronę biura podróży, następnie przeklikuje się przez podstronę last minute i wypełnia formularz, w którym określa preferencje dotyczące wakacji.
  • Działanie 1. Wyślij mu maila z rekomendacjami odpowiadającym jego preferencjom.

 

  • Krok 2. Użytkownik kliknął w otrzymanego od Ciebie maila, przejrzał propozycje, jednak ponownie opuścił stronę.
  • Działanie 2. Wyświetl mu Web-push z dodatkowymi opcjami ubezpieczenia!

 

  • Krok 3.  Internauta zobaczył Twoją ofertę, dodał wycieczkę z ubezpieczeniem do koszyka, jednak opuścił stronę bez finalizacji zakupu
  • Działanie 3. Wyślij SMSa zachęcającego do finalizacji zakupu z rabatem!

 

  • Krok 4. Sukces! Klient finalizuje zakupy!
  • Działanie 4. 3 dni po zakupie  wyślij mu e-mail z przydatnymi informacjami na temat kraju, do którego się udaje.  

Dlaczego automatyzacja?

Marketing automation, z wykorzystaniem różnych kanałów, pozwala tworzyć spójną komunikację marketingową, dostosowaną do oczekiwań Klienta. Dzięki automatyzacji zaplanujesz wszystkie czynności, które powinieneś wykonać w relacji online – od momentu podjęcia przez Klienta decyzji o zakupie. Automatyzacja i omnichannel nie tylko usprawniają proces sprzedaży, ale także są pierwszym krokiem do budowania trwałej relacji.

 

Poprzedni

Stwórz e-mail w 5 prostych krokach

Następny

Dlaczego wciąż potrzebujemy e-mail marketingu? Najlepsze praktyki

Dlaczego-wciąż-potrzebujemy-email-marketingu-najlepsze-praktyki