Wszystkie wpisy
patrycja

patrycja

Dlaczego wciąż potrzebujemy e-mail marketingu? Najlepsze praktyki

Dlaczego-wciąż-potrzebujemy-email-marketingu-najlepsze-praktyki

Spis treści

E-mail marketing ze swoją długą historią wciąż pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji marki ze swoimi odbiorcami. Nowoczesne mailingi nie są zaliczane do spamu, ale należą do wiadomości oczekiwanych przez klientów. Jak je stworzyć? Nie byłoby to możliwe bez kilku dobrych praktyk, jakie powinien znać i stosować każdy marketingowiec.

Zwróć uwagę na przyjazny i ciekawy format wiadomości e-mail

Wiadomości e-mail, które nie wyświetlają się poprawnie na urządzeniu mobilnym odbiorcy, mogą być usunięte w ciągu zaledwie trzech sekund[1]! Responsywność wysyłek to pewien standard, bez którego nie może dobrze funkcjonować żaden e-marketing. By jeszcze lepiej zadbać o komfort użytkownika, warto zapewnić mu możliwość otworzenia wiadomości w oknie przeglądarki.

 

przykład responsywnego newslettera mobile

Obraz 1. Przykład responsywnego mailingu na przykładzie newslettera SARE. Źródło: materiały SARE.

 

A jaki format będzie interesował odbiorcę w najbliższej przyszłości? Okazuje się, że informacja o wideo może zwiększyć OR naszych wysyłek nawet o 6%[2]. O tym, jak skutecznie umieścić i wykorzystać tę technologię w naszym e-mail marketingu, pisaliśmy szczegółowo w artykule Video mailing: gdzie działa i jak umieścić go w kodzie?

Postaw na dobry content dopasowany do odbiorcy

W e-mail marketingu prócz odpowiedniego formatu liczy się content! Tylko wartościowe treści mogą skłonić użytkowników do ich subskrypcji oraz stałego zaangażowania. Dbajmy o nie na co dzień. Podstawą jest prosty język dostosowany do odbiorcy, a także ładna oprawa graficzna. To pierwsze wrażenie skłania odbiorcę do kolejnych działań, jak kliknięcie w link czy pobranie załącznika.

Powinniśmy przygotować też dodatkowe materiały, takie jak e-booki czy podcasty, ponieważ każdy konsument lubi niespodzianki i prezenty. Nic jednak nie zastąpi planowania działań oraz właściwej segmentacji naszej bazy kontaktów. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad wysyłkami oraz ich efektami.

Jak powinien wyglądać model konwersacyjny online marketingu?

Otworzenie się na dialog to kolejny trend e-marketingu. Pozwólmy klientom mówić, zachęcajmy ich do zostawiania opinii i dzielenia się informacjami — mailowo, w social mediach oraz za pomocą ankiet!

 

Obraz 2. Przykład mailingu z prośbą o wypełnienie ankiety. Źródło: SARE.

 

Przypominajmy im, jak łatwo znaleźć nas w sieci i jak prosty może być kontakt. Może służyć nam do tego miejsce w stopce lub oddzielny mailing. Nie zaniedbujmy przy tym komunikacji zwrotnej. Dziękujmy za każdą wiadomość, opinię czy wypełnioną ankietę. Systematycznie sprawdzajmy reakcje na każdą kampanię e-mail marketingową. Pozwoli to zoptymalizować każdą wiadomość w cyklu wysyłek, poprawić każdy, nawet najmniejszy szczegół i osiągnąć zakładane cele!

Zastosuj najlepsze praktyki w analizie zachowań odbiorców

By zapewnić najlepszą komunikację i wysyłać nowoczesne mailingi, kontrolujmy w miarę możliwości na bieżąco reakcje naszych odbiorców. Pomaga w tym analiza współczynnika rezygnacji. Śledźmy, kiedy i w jakim stopniu odbiorcy rezygnują z subskrypcji, by ustrzec się od najczęściej popełnianych błędów. Co zniechęca odbiorców? Może to być zbyt duża częstotliwość otrzymywanych wiadomości. Czasem przyczyna leży poza naszym zasięgiem — jest to po prostu utrata zainteresowania prezentowanymi treściami.

By zminimalizować ryzyko trafienia do niewłaściwych adresatów, zadbajmy o zapis metodą opt in. Podwójna weryfikacja jest standardem nowoczesnych programów marketing automation. W żadnym przypadku nie utrudniajmy użytkownikom wypisu z bazy danych. Link wypisu powinien znajdować się w każdej wiadomości, by odbiorca bez problemu mógł zrezygnować z otrzymywania kolejnych maili.

Testuj wysyłki e-mail marketingowe

Co wyniesie nasze kampanie na najwyższy poziom? Oczywiście testowanie wysyłek! System SARE zapewnia szereg funkcjonalności, dzięki którym bez problemu wybierzemy najlepszą wersję wiadomości. Na wybranej grupie możemy testować różne warianty nadawcy, tematu czy kreacji, po czym wybrać najskuteczniejszą wersję i rozesłać do pozostałej części bazy.

 

Formularz w SAREscript do uzupełnienia cech dla dynamicznej treści.

SARE script dynamiczna treść

Obraz 4: Formularz w SAREscript do uzupełnienia cech dla dynamicznej treści. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Tester kreacji e-mail marketingowych pozwoli sprawdzić poprawność wyświetlania się wiadomości w różnych programach pocztowych, a spam test określi poziom ryzyka zatrzymania wiadomości przez różnorodne filtry antyspamowe. To garść dobrych praktyk, dzięki którym wyślemy naszym odbiorcom ciekawe i nowoczesne mailingi.

Zapraszamy każdego przedsiębiorcę do zapoznania się z artykułem 7 niezawodnych sposobów na skuteczny e-mail marketing w małych i średnich firmach. Sprawdź, jak skutecznie komunikować się z klientami w e-commerce!

 

 

efekt synergii na przykładzie automatyzacji marketingu
Poprzedni

Wysyłać, dzwonić czy pisać? Zróżnicowanie komunikacji marketingowej

Następny

3 sprawdzone sposoby na omnichannel marketing

3 sposoby na omnichannel marketing