Wszystkie wpisy

Magdalena Niedobecka

Powiadomienia webpush – popchnij klienta do finalizacji zamówienia

webpush SARE

Spis treści

One small step for man, one giant leap for mankind. Słynne słowa Armstronga o małym kroku do zrobienia czegoś wielkiego, znajdują odzwierciedlenie również w obszarze skalowania biznesu. W tym przypadku, takim „small step’em” mogą być powiadomienia webpush dostępne w SAREsystem. Sprawią one, że zaangażowanie Twoich odbiorców się zwiększy, co w przyszłości pozytywnie wpłynie na konwersję.

Webpushe – czym są i jak je wykorzystać

Przybierają postać małych okienek, które skutecznie mogą zwrócić uwagę Twojego odbiorcy i zachęcić do interakcji. Powiadomienia webpush mają wiele różnych zastosowań i sprawdzą się w każdym biznesie. To narzędzie do skutecznej komunikacji z użytkownikami, które pomoże szybko poinformować o tym, co aktualnie dzieje się u Ciebie. Zbuduje zaangażowanie nowych odwiedzających, przekształcając ich w klientów/stałych czytelników. 

Masz nową promocję? Chcesz zachęcić użytkowników do powrotu i do złożenia zamówienia? Zaprosić na event albo poinformować o nowym wpisie na blogu? Webpushe idealnie się tutaj sprawdzą. Wykorzystaj je z pomocą intuicyjnego narzędzia SAREpush, dostępnego w menu SAREsystem.

Jak targetować webpushe?

Kampanię webpush możesz zaprojektować według własnej strategii i skierować ją do użytkowników według: 

 lokalizacji – w jakim mieście mają pojawiać się powiadomienia

 tagów, znaczników opartych na słowach kluczowych

segmentów, np. czasowych – wyświetlając powiadomienia osobom, które były na stronie w przeciągu ostatnich 7 dni.

Kampanie webpush mogą mieć różne cele. Możesz wysyłać powiadomienia do wszystkich użytkowników – wybierając kampanię audience. 

Jeśli chcesz jednak zautomatyzować komunikację, która będzie nawiązywać do Twojego scenariusza, wykorzystaj Automation webpush – wtedy komunikacja będzie realizowana do użytkownika, który zrealizował określone w scenariuszu kampanii działanie, np. porzucenie koszyka, wejście na stronę. Więcej na temat automatyzacji kampanii webpush znajdziesz w naszej bazie wiedzy.

Rozwiązanie webpush dla każdego!

 

SAREpush dla ecommerce

Porzucone koszyki dotyczą każdego e-commerce. Według Baymard Institute, średnio 7 na 10 użytkowników, przeglądających oferty e-sklepów dodaje produkty do koszyka, ale nie finalizuje zakupu. 

Wyobraź sobie sytuację:

Użytkownik przegląda stronę www, ogląda określone produkty. Porównuje i ocenia. Dodaje produkt do koszyka, ale rezygnuje z dokończenia transakcji.

Wykorzystaj powiadomienie webpush jako zachętę do zakupu, dodając do jego treści dany produkt, który został w koszyku z propozycją limitowanego rabatu lub opcją darmowej dostawy. Informuj webpushami o nowościach i promocjach w Twoim ecommerce!

Stosując webpush w ecommerce, zwiększysz szansę na konwersję. Powiadomienie możesz wyświetlić każdemu użytkownikowi, który wcześniej zgodził się na jego otrzymanie.

 

SAREpush dla serwisów informacyjnych i blogosfery

Powiadomienia webpush można wykorzystać na wiele sposobów. Jedynym celem nie musi być wcale sprzedaż produktu. Jeśli prowadzisz serwis informacyjny albo bloga, to chcesz, aby czytelnicy mieli do niego szybki dostęp. Webpushe są więc świetnym narzędziem do wypromowania najnowszych treści. Przyczynią się do przekształcenia nowych użytkowników w Twoich subskrybentów.

 

SAREpush dla banków i instytucji ubezpieczeniowych

Podobnie jak w przypadku serwisów informacyjnych – dzięki powiadomieniom webpush szybko poinformujesz o nowościach w swojej ofercie. Zachęcisz użytkowników do korzystania z usług, oferując korzystne warunki kredytu hipotecznego, możliwości założenia profilu zaufanego etc. Treści powiadomień będą dopasowane do tego, na jakich kartach przebywał Twój odbiorca.

 

SAREpush dla branży automotive

W jaki sposób wykorzystasz powiadomienia webpush w branży motoryzacyjnej? Możesz poinformować użytkowników o dniach otwartych w Twoim salonie, stosując geolokalizację skierowaną na konkretny region. Ponadto, zaprosisz do rozmowy z Twoim konsultantem i zachęcisz do umówienia się na jazdę próbną.

Umów się na spotkanie

Korzyści wynikające ze stosowania powiadomień webpush

– Podążasz za technologią. Webpushe to narzędzie powszechnie stosowane i wysoce skuteczne. 

– Skłaniasz użytkownika do powrotu na stronę i dokończenia zamówienia, zwiększając tym samym szanse na sprzedaż.

– Rozszerzasz swój zasięg. Duży ruch na stronie ma szczególne znaczenie, jeśli prowadzisz serwis informacyjny lub bloga. 

– Skutecznie dokonasz recyklingu treści – nowi użytkownicy sięgają raczej po najnowsze wpisy na blogu, a dzięki powiadomieniom webpush możesz skłonić ich także do zapoznania się z innymi, starszymi, ale ciągle jakościowymi wpisami.

Jak projektować powiadomienia webpush?

To, jak będzie wyglądać powiadomienie webpush, zależy od Ciebie. Projektując grafikę, która ma przyciągnąć czytelników, upewnij się, że jest spójna z Twoim key visualem (nie zapominaj o dołączeniu swojego logo do takiego webpusha!)

Poza elementami graficznymi, okienka powiadomień zawierają tytuł, do którego możesz dodać personalizację – odnosząc się indywidualnie do każdego użytkownika po imieniu, dopasowując treść powiadomienia oraz docelowy URL.

System SAREpush, w trakcie tworzenia powiadomienia, umożliwia jego podgląd na systemach MacOS, Windows i Android (mobile).

Podgląd powiadomienia webpush w systemie SAREpush.

webpush

Składniki dobrego powiadomienia webpush:

Tytuł – krótki, chwytliwy nagłówek, który informuje użytkownika, czego dotyczy powiadomienie.

Treść – rzeczowy opis, który zachęci do kliknięcia w call-to-action.

Grafika – nieoczywista, przyciągająca uwagę użytkownika. Powinna przedstawiać oferowany produkt lub nawiązywać do tego, co chcesz przekazać w powiadomieniu.

Adres URL – strona docelowa, na którą użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu.

Webpush online i offline

Zaangażowanie Twoich odbiorców zbudujesz także, kiedy są poza Twoją stroną (offline) – nawet jeśli klient przegląda inną stronę – powiadomienia będą do niego trafiać (muszą być jednak połączeni z siecią). Podział na kampanie offline i online pomaga jeszcze lepiej dopasowywać komunikaty, a także skutecznie zachęca do powrotu tych, którzy przerwali zakupy i opuścił Twój sklep. To kluczowy powód, dla którego kampanie webpush są świetnym sposobem na ratowanie porzuconych koszyków — działają w dokładnie zaplanowanym czasie i niezależnie od miejsca, w jakie udał się Twój użytkownik (nawet jeśli właśnie ogląda ofertę Twojej konkurencji 😊).

Powiadomienia webpush – najpierw zgoda! 

Zanim jednak uruchomisz kampanie webpush, musisz posiadać zgodę użytkownika na wysyłanie powiadomień. Okienko wyrażenia zgody na otrzymywanie powiadomień pewnie dobrze znasz. 

W SAREpush przybiera dwie formy:

  1. Dzwonka – w wypadku wybrania tego rodzaju, w wybranym rogu ekranu pojawia się niewielki dzwonek, w który użytkownik może kliknąć, kiedy chce wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień push.
  2. Powiadomienia – w przypadku tego typu zapytania o zgodę, masz możliwość przygotowania komunikatu z dwoma buttonami, który pojawi się w formie okienka pop-up.

Zgoda na powiadomienia wywoływana jest automatycznie dla nowego użytkownika wchodzącego na daną stronę. To rozwiązanie wygodne dla nas i przyjazne dla użytkowników.

Powiadomienia webpush – podsumowanie

Jeśli do tej pory, mimo licznych plusów tego rozwiązania marketingowego, nie wprowadziłeś do swojego biznesu okienek webpush — najwyższy czas to zmienić. Powiadomienia nie tylko generują ruch i sprzedaż, ale też budują pozytywne relacje z klientami. 

Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak SAREpush popchnie Twoich użytkowników do działania!

Umów się na spotkanie

 

 

black friday email
Poprzedni

Psst… Black Friday coraz bliżej! Poradnik email marketingowy [INFOGRAFIKA]

Następny

Bo Mikołaj patrzy… Świąteczne porządki w bazie adresowej

czyszczenie bazy
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę