Kampania SMS — dlaczego warto mierzyć jej skuteczność?

Aby nasze działania marketingowe były skuteczne, musimy stale monitorować i analizować ich efekty. Mierzenie rezultatów kampanii mobile pozwala na optymalizację w zakresie tego niedocenianego kanału dotarcia. W jaki sposób? Udoskonalenia możliwe są dzięki wiedzy o tym, jak na otrzymane wiadomości reagują nasi odbiorcy.

 

Jakie dane badamy?

Pamiętajmy, że otwieralność wiadomości na mobile plasuje się na poziomie 98% [1]. Właśnie z tego powodu to doskonały kanał, by wzmacniać relacje z klientami. Wysoki poziom otwieranych wiadomości to jednak nie wszystko. Dzięki profesjonalnym systemom takim jak SARE bez wysiłku generujemy pełny raport przeprowadzonej kampanii. Znajdziemy w nim wszystkie informacje: ile osób otrzymało smsa, a kto z nich przeszedł na dedykowany landing page. Przydatne może okazać się także badanie poziomu ROI (ang. Return Of Investment), czyli zwrotu z inwestycji. Jego istotność zależy od celu naszej wysyłki. Jeśli jest ona nastawiona na sprzedaż towaru bądź usługi, warto brać ten wskaźnik pod uwagę. By ustalić jego wartość, zestawiamy zyski z poniesionymi kosztami.

Zyski możemy bardzo łatwo ustalić dzięki wprowadzeniu unikatowych kodów promocyjnych przypisanych danej akcji. Użytkownicy podają je podczas finalizacji zakupów w sklepie online lub placówce stacjonarnej w celu uzyskania rabatu czy innego profitu. Dzięki kodom mierzymy sprzedaż płynącą bezpośrednio z naszej kampanii sms. Ułatwiają one również badanie średniej sprzedaży w danym okresie trwania kampanii. Przy uwzględnieniu wszystkich możliwych okoliczności dodatkowych — jak święta, sezon czy równolegle prowadzone działania marketingowe — pomaga to określić skuteczność przeprowadzonej wysyłki.

 

Czy odpowiadamy na potrzeby odbiorców?

Jak we wszystkich rodzajach komunikacji — i kampanie sms warto przeprowadzać z odpowiednim targetowaniem. W tym przypadku pomocny okazuje się podział demograficzny czy geograficzny. Wszystko zależy od celu naszych działań oraz rodzaju oferowanych usług. By jeszcze lepiej poznać i odpowiedzieć na potrzeby naszych odbiorców, dajmy im prawo głosu. W jaki sposób? System SARE umożliwia dwukierunkowe kampanie sms. Dwukierunkowa komunikacja pozwala bardziej angażować odbiorców. Otrzymując odpowiedzi na nasze wiadomości, możemy zbadać zadowolenie z prowadzonej komunikacji. Prawie 2/3 ankietowanych w badaniu tego kanału przeprowadzonym przez firmę TextMarketer potwierdziło, że chciałoby komunikować się ze swoją ulubioną marką za pomocą sms [2]. Takie wiadomości możemy wykorzystać różnorako. Zapytajmy klientów o zdanie w zakresie częstotliwości komunikacji, poprośmy o opinię na temat otrzymywanych treści, zaproponujmy udział w ankiecie. To nie tylko polepszy nasz wizerunek, ale pozwoli zebrać cenne informacje na temat customer experience.

 

kampania sms przykład Rybnik.com.pl

Obraz 1. Przykład skutecznego wykorzystania SMS-ów w plebiscycie Miss Lata Rybnik.com.pl 2015.
Źródło: SARE.

 

Czego brakuje wysyłkom partyzanckim prowadzonym bez użycia dedykowanych systemów?

Część marketerów rozpoczyna testowanie kampanii sms od popularnych bramek internetowych. Korzystanie z internetowych darmowych bramek sms okazuje się jednak niewystarczające. Dlaczego? Jednorazowo możemy nadać wiadomość tylko do jednego odbiorcy, nie mamy dostępu do archiwum wiadomości, nie wiemy, do ilu odbiorców nasza wiadomość dotarła i jaka była skuteczność samego kanału. Wszystko to składa się na brak danych z wysyłki, które są tak istotne do planowania przyszłych kampanii. Profesjonalny system SARE pozwala zaplanować cykliczne wiadomości, wysyłać spersonalizowane wiadomości oraz akcje promocyjne, konkursy czy loterie. Dodatkowo zbiera dane, tworząc raporty i analizy z przeprowadzonych działań. W jednym miejscu znajdziemy również nasze bazy danych. Dzięki temu zyskujemy 100% bezpieczeństwa oraz możliwość szybkiego eksportu. Segmentacja baz danych pozwala dzielić grupy zależnie od aktywności odbiorców i lepiej personalizować komunikację. To wszystko pozwala mierzyć, a w następstwie podnosić skuteczność naszych wysyłek mobile.

 

kampania SMS dlaczego warto mierzyć jej skuteczność zrzut ekranu SARE

Obraz 2. Podgląd modułu wysyłki SMS z systemu SARE. Źródło: SARE.

 

Co może podnieść skuteczność kampanii sms?

Szczegóły dotyczące wykorzystania kanału sms opisaliśmy w artykule „Jak przeprowadzić kampanię sms”. Jak sprawić, by przynosił on najlepsze efekty? Optymalizacje w zakresie personalizacji, poznanie opinii klienta oraz analiza jego preferencji pomagają zwiększyć zyski z kolejnych wysyłek. O co jeszcze warto je wzbogacić? System SARE pozwala na połączenie kanałów sms i e-mail. Oba świetnie się uzupełniają. Sprawdzają się razem w wysyłkach potwierdzeń, powiadomień np. o przesyłce, przypomnień o wydarzeniu lub porzuconym koszyku. Dzięki połączeniu kanałów I korzystaniu z wyników poszczególnych kampanii można łatwo optymalizować koszty wysyłek sms, np. ograniczając komunikację do osób, które nie otworzyły maila lub do tych, które nie sfinalizowały transakcji na stronie. Kanał mobile daje nam możliwość przesyłania mms-ów czy przeprowadzenia wysyłki sms premium. Testowanie i mierzenie efektów pozwala zwiększać sprzedaż i stosować najlepiej dopasowaną komunikację, która wyróżni nas wśród konkurencji.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies