Jakie są wady i zalety mailingów reklamowych?

Niemal połowa ankietowanych w XV Badaniu Poczty przyznała, że na swoją skrzynkę otrzymuje do 20 wiadomości dziennie. Jedna trzecia badanych odbiera nawet 40 mailingów reklamowych każdego dnia! W związku z taką popularnością tego kanału marketingowego nasuwa się pytanie, jakie są wady, a jakie zalety mailingów reklamowych.

Czy mniej odbiorców znaczy lepiej?

 

E-mail marketing nie trafia tak jak reklama w telewizji czy radio do milionów odbiorców. Zasięg takiej promocji jest nieporównywalnie mniejszy. Nie zrealizujemy więc w ten sposób kampanii, która zapewni nam rozpoznawalność na wielką skalę. Możemy za to z powodzeniem osiągnąć inne cele.

Mailing reklamowy dzięki systemom marketing automation pozwala na tworzenie lepiej dopasowanych komunikatów do mniejszych grup odbiorców. Jak pokazują badania, 31% ankietowanych chciałoby, by kierowana do nich komunikacja marketingowa była bardziej spersonalizowana[1]. Mailing reklamowy doskonale odpowiada na tę potrzebę użytkowników! Zwracanie się do wyselekcjonowanej grupy pozwala lepiej dostosować formę, treść, a także samą ofertę. Takie zalety mailingów reklamowych rekompensują to, że nie będzie to komunikat masowy.

 

Czy konkurencja nie jest zbyt duża?

 

Przy takiej liczbie e-maili, jakie odbiera dziennie przeciętny użytkownik, łatwo przepaść w tłumie. Ryzyko, że nasza wiadomość zostanie przeoczona, jest wysokie. O tym, jak tego uniknąć, pisaliśmy w artykule Jak wygląda skuteczny mailing reklamowy?
Prócz elementów kreacji takiej wiadomości sukces determinuje legalnie pozyskana baza adresowa. Powracamy tu do zagadnienia „mailing reklamowy a prawo”. Baza skompletowana zgodnie z przepisami RODO już na samym początku pozwala wyeliminować adresy nieistniejące, błędne, podane przez pomyłkę czy też przez osoby trzecie. Zawdzięczamy to podwójnej metodzie zapisu opt in. Dodatkowo zwracamy się tylko do zainteresowanych, świadomych odbiorców, którzy sami wyrazili zgodę i chęć kontaktu z nami.

Umieszczanie linków wypisu w mailingach reklamowych pozwala wypisać się użytkownikom, którzy stracili zainteresowanie treściami, co pomaga utrzymać higienę naszej bazy danych. Pamiętajmy również, że serwisy pocztowe opracowują coraz to nowsze zabezpieczenia, by chronić swoich użytkowników przed niechcianymi wiadomościami.

System SARE pozwala na przeprowadzenie odpowiednich spam testów przed realizacją wysyłki, dzięki czemu minimalizujemy ryzyko, że wiadomość od razu trafi do folderu ze śmieciami. Podjęcie powyższych kroków pozwala skutecznie dotrzeć wiadomości do adresata.

przykładowe wyniki spam testu

Obraz 1. Wyniki spam testu dla źle przygotowanego mailingu. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

Czy e-mailing reklamowy jest mniej skuteczny od innych kanałów?

 

Wysokie współczynniki otwarć oraz imponujące dane o konwersji to kolejne zalety mailingów reklamowych. Zgodnie z badaniami firmy IBM w Europie średni wskaźnik open rate mailingów reklamowych wynosi 18,2%[2]. Wynik ten zależy od analizowanej branży, grupy docelowej oraz wielu innych czynników. Jednak gdy porównamy go przykładowo z kampanią sms, której średni open rate sięga 98%[3] — możemy poczuć niedosyt. Specyfika mailingów reklamowych oraz najnowsze technologie sprawiają jednak, że doskonale łączymy je z innymi kanałami, podnosząc ich skuteczność.
Mailingi reklamowe jako element szerszej strategii marketingowej uzupełnią działania w social mediach, kampanie sms, dotrą do użytkowników poprzez ankiety opinii czy pomogą odzyskać porzucone koszyki.

Jakie są inne zalety mailingów reklamowych?

 

E-mail marketing pozostaje jedną z najtańszych form promocji ponieważ to tani i szybki sposób, by dotrzeć do wielu odbiorców jednocześnie. Komunikat wysyłany jest dokładnie wtedy, kiedy zaplanujemy. Projektowanie wysyłek wspierają gotowe szablony wiadomości.

 

Szablony mailingów w systemie SARE

Szablony mailingów w systemie SARE

Obraz 2. Przykładowe gotowe szablony mailingów reklamowych i newsletterów w systemie SARE.

 

Automatyzacja pozwala na stworzenie pełnego scenariusza kampanii email marketingowej z wyprzedzeniem, a system zajmuje się całą resztą. Narzędzia marketing automation na bieżąco zbierają dane każdej kampanii, a my mamy dostęp do pełnych raportów.

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies