Spis treści
Przed nami kolejny ważny punkt w kalendarzu e-commerce. Zbliża się Dzień Kobiet, a to doskonała okazja do podjęcia dodatkowych, dedykowanych działań marketingowych. Email reklamowy na Dzień Kobiet to wykorzystanie Real Time Marketingu, które stosuje coraz więcej marek. Dlaczego? Email marketing to sposób na dotarcie do wielu odbiorców, poprawienie wizerunku marki, a do tego podarowanie klientom wyjątkowego, spersonalizowanego prezentu na Dzień Kobiet.
Kto jest odbiorcą kampanii na Dzień Kobiet?
8 marca jest idealną okazją, by ucieszyć kobiety dedykowaną ofertą, a mężczyzn przekonać, by kupili spersonalizowany prezent! Według badań firmy Provident — aż 75% mężczyzn w Polsce świętuje ten dzień, a 86% z nich wydaje pieniądze na upominek[1]. Panie również pozwalają sobie wtedy tak na małe przyjemności, jak i większe zakupowe szaleństwa. A jak kupują przedstawiciele obu płci?
Kobiety porównują, są łowczyniami promocji i najlepszych rabatów. Ich proces zakupowy trwa jednak dłużej niż u mężczyzn. Bardzo przydatne w komunikacji z nimi okazują się techniki cross-sellingu, czyli sprzedaży komplementarnej. Kobiety bardzo chętnie porównają produkty także z tymi o lepszych właściwościach czy rozszerzonych funkcjach (up-selling). Panie cenią sobie prezentację produktu, dlatego prócz spersonalizowanej oferty — istotna jest także jej szata graficzna, jakość zdjęć produktów oraz ich kontekst, np. spersonalizowana biżuteria powinna być zaprezentowana na modelce, by lepiej oddać naturalne cechy towaru.
Obraz 1. Na dzień kobiet polecaj produkty kobietom. Spersonalizowany preheader pomoże wyróżnić się wśród innych mailingów reklamowych w skrzynce odbiorczej. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.
Jak podaje Nowy Marketing — mężczyźni poświęcają na zakupy o wiele mniej czasu niż kobiety[2], są zdecydowani i cenią konkrety. Nie są tak skorzy do korzystania z pomocy obsługi klienta, na własną rękę szukając wszystkich niezbędnych informacji przed podjęciem decyzji. Dla oszczędności czasu panowie korzystają chętnie z porównywarek cenowych, dużym atutem oferty może być szybki czas realizacji zamówienia oraz darmowa dostawa.
Obraz 2. Swoją komunikację kieruj również do mężczyzn, informując ich o konkretnym rabacie bądź darmowej dostawie. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.
Obie płcie cenią sobie zdanie innych, dlatego opinie pozostałych klientów będą najlepszą reklamą usług i produktów. Sugerowanie prezentów czy podpowiadanie klientom gotowych rozwiązań w formie rekomendacji produktowych będzie dla nich bardzo pomocne.
Jak stworzyć spersonalizowany prezent na Dzień Kobiet?
59% konsumentów podaje, że spersonalizowane oferty mają wpływ na ich decyzje zakupowe[3]. Proponowanie usług dopasowanych do preferencji naszych odbiorców jest dużo łatwiejsze dzięki systemom takim jak SARE. Pozwala na to efektywna segmentacja baz danych. Znając naszych użytkowników oraz ich reakcje na nasze wiadomości (otwieralność, klikalność) — dowiadujemy się, co leży w polu ich zainteresowań i na jakie oferty czekają! Działania na Dzień Kobiet wystarczy dopasować do posiadanych już danych. Warto wyręczyć odbiorcę w poszukiwaniach i doradzić mu coś wyjątkowego na taką okazję. Może to być spersonalizowana biżuteria lub inna niespodzianka idealnie dopasowana do bliskiej osoby.
Jak zaplanować działania email marketingowe?
Przygotowania do Dnia Kobiet warto rozpocząć kilka dni wcześniej. Pierwsze wysyłki zaplanujmy z około 7-dniowym wyprzedzeniem, kolejne — kilka dni przed świętem, by podkreślić ostatnią szansę na dostawę na czas. Pamiętajmy o zaletach łączenia kanałów! Możemy połączyć działania online i offline, zapraszając klientów do oddziałów stacjonarnych. Połączmy nasze wysyłki z innymi kanałami w sieci (np. social media), aby rozszerzyć ich zasięg i zwiększyć skuteczność.