Wszystkie wpisy
patrycja

patrycja

Email marketing – spersonalizowany prezent na Dzień Kobiet

Spis treści

Przed nami kolejny ważny punkt w kalendarzu e-commerce. Zbliża się Dzień Kobiet, a to doskonała okazja do podjęcia dodatkowych, dedykowanych działań marketingowych. Email reklamowy na Dzień Kobiet to wykorzystanie Real Time Marketingu, które stosuje coraz więcej marek. Dlaczego? Email marketing to sposób na dotarcie do wielu odbiorców, poprawienie wizerunku marki, a do tego podarowanie klientom wyjątkowego, spersonalizowanego prezentu na Dzień Kobiet.

 

Kto jest odbiorcą kampanii na Dzień Kobiet?

 

8 marca jest idealną okazją, by ucieszyć kobiety dedykowaną ofertą, a mężczyzn przekonać, by kupili spersonalizowany prezent! Według badań firmy Provident — aż 75% mężczyzn w Polsce świętuje ten dzień, a 86% z nich wydaje pieniądze na upominek[1]. Panie również pozwalają sobie wtedy tak na małe przyjemności, jak i większe zakupowe szaleństwa. A jak kupują przedstawiciele obu płci?

 

Kobiety porównują, są łowczyniami promocji i najlepszych rabatów. Ich proces zakupowy trwa jednak dłużej niż u mężczyzn. Bardzo przydatne w komunikacji z nimi okazują się techniki cross-sellingu, czyli sprzedaży komplementarnej. Kobiety bardzo chętnie porównają produkty także z tymi o lepszych właściwościach czy rozszerzonych funkcjach (up-selling). Panie cenią sobie prezentację produktu, dlatego prócz spersonalizowanej oferty — istotna jest także jej szata graficzna, jakość zdjęć produktów oraz ich kontekst, np. spersonalizowana biżuteria powinna być zaprezentowana na modelce, by lepiej oddać naturalne cechy towaru.

 

spersonalizowany prezent na dzień kobiet

 

Obraz 1. Na dzień kobiet polecaj produkty kobietom. Spersonalizowany preheader pomoże wyróżnić się wśród innych mailingów reklamowych w skrzynce odbiorczej. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

Jak podaje Nowy Marketing — mężczyźni poświęcają na zakupy o wiele mniej czasu niż kobiety[2], są zdecydowani i cenią konkrety. Nie są tak skorzy do korzystania z pomocy obsługi klienta, na własną rękę szukając wszystkich niezbędnych informacji przed podjęciem decyzji. Dla oszczędności czasu panowie korzystają chętnie z porównywarek cenowych, dużym atutem oferty może być szybki czas realizacji zamówienia oraz darmowa dostawa.

 

spersonalizowany prezent na dzień kobiet wersja dla mężczyzn

 

Obraz 2. Swoją komunikację kieruj również do mężczyzn, informując ich o konkretnym rabacie bądź darmowej dostawie. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

Obie płcie cenią sobie zdanie innych, dlatego opinie pozostałych klientów będą najlepszą reklamą usług i produktów. Sugerowanie prezentów czy podpowiadanie klientom gotowych rozwiązań w formie rekomendacji produktowych będzie dla nich bardzo pomocne.

 

Jak stworzyć spersonalizowany prezent na Dzień Kobiet?

 

59% konsumentów podaje, że spersonalizowane oferty mają wpływ na ich decyzje zakupowe[3]. Proponowanie usług dopasowanych do preferencji naszych odbiorców jest dużo łatwiejsze dzięki systemom takim jak SARE. Pozwala na to efektywna segmentacja baz danych. Znając naszych użytkowników oraz ich reakcje na nasze wiadomości (otwieralność, klikalność) — dowiadujemy się, co leży w polu ich zainteresowań i na jakie oferty czekają! Działania na Dzień Kobiet wystarczy dopasować do posiadanych już danych. Warto wyręczyć odbiorcę w poszukiwaniach i doradzić mu coś wyjątkowego na taką okazję. Może to być spersonalizowana biżuteria lub inna niespodzianka idealnie dopasowana do bliskiej osoby.

 

Jak zaplanować działania email marketingowe?

 

Przygotowania do Dnia Kobiet warto rozpocząć kilka dni wcześniej. Pierwsze wysyłki zaplanujmy z około 7-dniowym wyprzedzeniem, kolejne — kilka dni przed świętem, by podkreślić ostatnią szansę na dostawę na czas. Pamiętajmy o zaletach łączenia kanałów! Możemy połączyć działania online i offline, zapraszając klientów do oddziałów stacjonarnych. Połączmy nasze wysyłki z innymi kanałami w sieci (np. social media), aby rozszerzyć ich zasięg i zwiększyć skuteczność.

 

 

sarehr jak skutecznie prowadzić rekrutacje pracowników przykłady
Poprzedni

Rekrutacja pracowników — jak zadbać o wizerunek po jej zakończeniu?

Następny

Budowanie bazy odbiorców zintegrowanej komunikacji marketingowej

budowanie bazy odbiorców marketing automation jak to robić
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę