Wszystkie wpisy
patrycja

patrycja

Rekrutacja pracowników — jak zadbać o wizerunek po jej zakończeniu?

sarehr jak skutecznie prowadzić rekrutacje pracowników przykłady

Spis treści

Rekrutacja pracowników to bardzo żywy temat w czasach, gdy przechodzi ona swoistą metamorfozę. Tzw. rynek pracownika dotyczy coraz większej liczby branż i sprawia, że pracodawcy muszą wkładać więcej wysiłku nie tylko w oferowanie konkurencyjnych warunków pracy, ale i w sam proces selekcji pracowników.

A w związku z tym, że są to działania bardzo czasochłonne – pojawiają się nowe, pomocne rozwiązania, jak system SAREhr. Dziś pochylimy się nad tym, jak zadbać o pracowników, którzy zostali odrzuceni w procesie rekrutacji.

Employer branding a rekrutacja pracowników

Pracownicy chętniej wybierają firmy, w których mogą rozwijać swoje pasje i zainteresowania, które deklarują podejście work-life balance. Coraz bardziej liczy się także przyjazny proces rekrutacji. Kandydaci nie chcą bowiem marnować swojego czasu na zawiłe etapy bez rozwiązania czy feedbacku.

Employer branding – czyli budowanie marki pracodawcy – rozpoczyna się już na poziomie rekrutacji pracowników.

Przeprowadzenie przyjaznej rekrutacji jest częścią employer brandingu

W wielu przedsiębiorstwach to czas stał na przeszkodzie, by dobrze opiekować się wszystkimi kandydatami i nawiązywać z nimi relacje. Często dochodziło do sytuacji, gdy osoby odrzucone podczas rekrutacji i selekcji pracowników pozostawały bez odpowiedzi, a nawet bez informacji o zakończeniu procesu. Rozwiązaniem dla tych zaniedbań są nowoczesne narzędzia do rekrutacji pracowników.
Więcej na temat Jak pokierować employer branding przy pomocy systemu do rekrutacji przeczytasz w naszym wcześniejszym artykule.

Rekrutacja pracowników w nowej odsłonie

Niska stopa bezrobocia, wysokie wskaźniki rotacji, a także narastające trudności w znalezieniu kompetentnych specjalistów sprawiają, że firmy dbają nie tylko o zadowolenie pracowników czy potencjalnych kandydatów, ale także tych, którzy nie przeszli pomyślnie procesu rekrutacji, ale mogą wrócić w przyszłości.

Funkcje systemu SAREhr pozwalają wysyłać do zainteresowanych spersonalizowane smsy czy e-maile na każdym etapie procesu.

 

Bieżący kontakt, informacja o zmianie etapu aplikacji oraz badanie satysfakcji po zamknięciu procesu ocieplają wizerunek marki jako pracodawcy i przyciągają całe rzesze chętnych.

 

Korzystanie z SAREhr ogranicza obieg dokumentów, pozwala w przyjazny sposób filtrować dane i skutecznie wyszukiwać pożądanych kandydatów, kontrolować spotkania i cały przebieg aplikacji. Dzięki takiemu uporządkowaniu przeprowadzimy rekrutację pracowników na najwyższym poziomie, co jest doceniane przez wszystkich kandydatów. Z łatwością wrócimy także do odrzuconych aplikacji podczas kolejnych rekrutacji, oszczędzając wiele środków i wysiłków.

Dodatkowo system SAREhr pozwala na pozyskiwanie oraz przechowywanie zgód na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z RODO. Więcej w artykule Jak SAREhr pomaga chronić dane osobowe w procesie rekrutacji?

 

rekrutacja pracowników jak robić to skutecznie employer branding SAREhr

Zakończenie rekrutacji pracowników

Narzędzia do rekrutacji pracowników powinny ułatwiać komunikację między firmą a kandydatami. Dobre systemy pozwalają sprawnie zbadać satysfakcję z procesu rekrutacji wśród odrzuconych osób. Ale to nie wszystko. Dzięki marketing automation i stworzonym szablonom mailingów możemy wysłać maila z podziękowaniem i ciekawym bonusem. Interesujący e-book czy inny prezent wyróżni naszą markę wśród konkurencji i sprawi, że wartościowi kandydaci będą chętniej powracać na kolejne rekrutacje, ale także dzielić się dobrą opinią w sieci, wśród swoich kontaktów biznesowych i prywatnych. Autentyczne polecenie przekonuje bardziej niż najlepsza reklama!

 

Teraz możesz przetestować za darmo system SAREhr przez 30 dni. Zobacz, jakie to proste!

TESTUJ KONTO ZA DARMO »

 

W przypadku pytań o usprawnienie procesu rekrutacji w Twojej firmie, skontaktuj się z nami:

kontakt@sare.pl

skąd się biorą porzucone koszyki? rady dla e-commerce
Poprzedni

Skąd się biorą porzucone koszyki? Rady dla e-commerce

Następny

Email marketing – spersonalizowany prezent na Dzień Kobiet