E-mail marketing kontra porzucone koszyki

Porzucone koszyki to powszechny problem w świecie e-commerce. Ale jest to również szansa na zwiększenie sprzedaży. Użytkownik dodaje produkty do koszyka, ale opuszcza stronę bez finalizacji zamówienia? Jest kilka sposobów, aby zachęcić go do powrotu. Porzucone koszyki mogą pomóc przygotować potencjalnego klienta do zakupów. Takich zakupów, po jakich z pewnością stanie się naszym stałym klientem.

JAKIE SĄ PRZYCZYNY PORZUCONYCH KOSZYKÓW?

O tym, co powoduje porzucenie koszyka przez użytkownika, wspominaliśmy już w artykule „Jak odzyskać porzucone koszyki”. Firma Baymard Institute szacuje, że prawie 60% użytkowników, którzy nie sfinalizowali transakcji, deklaruje brak gotowości do zakupu. Oznacza to, że do ponad połowy zainteresowanych możemy powrócić z odpowiednimi działaniami remarketingowymi! Główne przyczyny porzucania koszyków przez pozostałą część to zbyt wysokie koszty dodatkowe, skomplikowany proces zamówienia czy konieczność założenia konta. Ankietowani podają również takie powody jak niejasny koszt całkowity, błędy na stronie, zbyt wolne ładowanie się witryny, za długi czas dostawy, niesatysfakcjonująca polityka zwrotów, niewystarczający wybór form płatności lub dostawy. Dlatego przed zaplanowaniem działań remarketingowych dla ratowania porzuconych koszyków – zastanówmy się, jak polepszyć naszą ofertę oraz funkcjonalność strony.

75% osób porzucających koszyk, zakłada możliwość dokończenia zakupów w późniejszym terminie.¹

Dokładna analiza zachowań użytkowników pozwala oszacować, co zniechęca ich do finalizacji transakcji w naszym sklepie. O tym, jak takie obserwacje polepszają jakość oferowanych przez nas usług, więcej we wpisie „Jak skutecznie czytać body language potencjalnego klienta?”.

E-MAIL MARKETING LEKARSTWEM NA PORZUCONE KOSZYKI

Jeśli użytkownik znajdował się na początku ścieżki zakupowej, przeglądał produkty, wyszukiwał i porównywał, warto skorzystać z pomocy różnorodnych narzędzi marketing automation w celu przekonania go do wybrania właśnie naszych usług. Kiedy jednak skompletował on już swój koszyk, ale z jakichś przyczyn przerwał zakupy – najlepszym lekarstwem będzie kampania mailingowa. System SAREhub rejestruje sytuacje, kiedy użytkownik dodał produkt do koszyka, ale opuścił stronę internetową. Następnie zostaje do niego wysłana wiadomość z przypomnieniem o pozostawionym produkcie. Dzięki temu może powrócić do swoich zakupów w dowolnym momencie. Kampania taka pozwala odzyskać część porzuconych koszyków w prosty i wygodny sposób.

MARKETING AUTOMATION OD STRONY KLIENTA

Remarketingowa kampania mailingowa daje klientom poczucie, że działamy w ich interesie. Wykonujemy za nich pracę ponownego wyszukiwania i kompletowania zamówienia. To również doskonała okazja, by podziękować za odwiedziny naszej witryny. Warto zaufać specjalistom w zakresie marketingu automatycznego. Dzięki temu e-mail z przypomnieniem o porzuconym koszyku zostanie wysłany w najlepszym czasie i formie. A to zwiększy szansę, na to, że użytkownik powróci do swojego zamówienia. A do nas powróci jeszcze wielokrotnie.

¹ Źródło: Econsultancy

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sarehub.com

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA