W 2017 roku dynamika wzrostu rynku reklamowego w Polsce sięgnie 2,5%

Jaka przyszłość czeka rynek reklamowy w Polsce i na Świecie? Agencja mediowa Zenith przeanalizowała trendy na 2017 rok. W co warto inwestować i które branże czeka świetlana przyszłość?

Jak będą wyglądały wydatki na reklamę na polskim rynku?
W stabilnym, dwucyfrowym tempie rosną inwestycje w reklamę w Internecie. Ten segment rynku reklamowego urośnie w tym roku o 11,8%, a motorami tego wzrostu będą video online i programmatic oraz sektor e-commerce, w którym systematycznie rosną budżety reklamowe. Inwestycje w reklamę video online i w programmatic rosną dzięki stałemu rozwojowi technologii i coraz większym możliwościom precyzyjnego dotarcia do konsumentów.
Rynek reklamy telewizyjnej spowalnia. Według analityków Zenith wydatki na reklamę w telewizji wzrosną w tym roku o 0,6%. Jednak mimo niższego tempa wzrostu oraz odpływu części budżetów do internetu, udział telewizji w rynku reklamowym nadal przekracza 50%.
Dla prasy 2017 rok będzie stał pod znakiem dalszych odpływów budżetów reklamowych. Trend spadkowy wciąż utrzymuje się na dwucyfrowym poziomie, zarówno w prasie codziennej (-16,9%) jak i w magazynach (-14,5%). Największe spadki, związane z ograniczeniem inwestycji spółek Skarbu Państwa, odnotowują prasa opiniotwórcza i dzienniki.
Zmienia się rynek reklamy zewnętrznej. W efekcie wprowadzenia ustawy krajobrazowej i porządkowania przestrzeni miejskiej kurczy się liczba nośników.
Jak Zenith prognozuje globalny rynek reklamy?
Od początku tej dekady globalny rynek reklamowy rósł stabilnie o 4-5% rocznie i według analityków Zenith utrzyma to tempo wzrostu do 2019 roku. W 2017 roku wzrośnie o 4,4%, osiągając wartość 567 mld USD. W 2018 roku prognozowany jest wzrost o kolejne 4,4%, a w 2019 – o 4,2%. Dynamika wzrostu rynku reklamowego utrzyma się więc nieco poniżej prognozowanej przez MFW dynamiki wzrostu globalnego PKB.
W tym roku po raz pierwszy globalne wydatki na reklamę online przewyższą wydatki na reklamę w telewizji. Światowy rynek reklamy internetowej urośnie w 2017 roku o 13%, a jego wartość na koniec roku wyniesie 205 mld USD. Tym samym udział Internetu w globalnych wydatkach na reklamę sięgnie 36,9% (wobec 34% w 2016).
Źródło: materiały prasowe Zenith

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies