Spis treści
1. Unikalność formuły
W tym podsumowaniu warto zacząć od tego co nas wyróżnia, czyli od formy. Każde nasze spotkanie zaczynamy pracą w grupach, gdzie uczestnicy mają okazję się poznać i razem określić pierwsze bariery w komunikacji i e-commerce. Podczas wydarzenia przeplatamy zagadnienia czysto prelekcyjne z warsztatami i mimo ograniczonego czasu, staramy się zaangażować każdego z obecnych.
2. Ilość barier w dotarciu do klientów
W trakcie naszych warsztatów zauważyliśmy, że mimo iż wielu z uczestników boryka się z podobnymi problemami, to wciąż sporo jest takich, które się nie powtarzają. Brak narzędzi do aktywizacji klientów, np. retargetingu czy e-mail marketingu, niedostateczna wiedza z zakresu nowych rozwiązań i trendów oraz często problem z zagadnieniami natury prawnej. Tych kilka kwestii pojawiło się na każdym spotkaniu i wśród niemal każdej grupy.
3. Szerokie spektrum uczestników
Na warsztatach ESS gościliśmy już zarówno domy mediowe, duże korporacje jak i firmy jedno i dwuosobowe. Tak duża rozbieżność pozwoliła nam na dogłębne poznanie problemów z wielu branż i sektorów. To również sprawia, że proponowane rozwiązania są dostosowane nie tylko do milionowych baz danych i wielkich biznesów, ale i tych mniejszych, gdzie rekordów jest mniej a zasięg lokalny.
4. Praca na „żywym organizmie” jest najważniejsza
Analiza komunikacji wybranych uczestników, słuchanie i angażowanie się w pracę w grupach czy długie sesje pytań i odpowiedzi, dają prawdziwy efekt interaktywności. Naszym celem jest znalezienie odpowiedzi na każdy problem czy barierę, dlatego bierzemy czynny udział w warsztatach, ucząc się wzajemnie od siebie. Stawiamy na case study, praktyczne rozwiązania i oczywiście networking. W końcu warsztaty to nie tylko edukacja ale i okazja by poznać nas i siebie nawzajem 🙂
5. Słuchać, reagować, ewoluować
Naszym głównym celem jest edukacja. Staramy się bazować na wiedzy, dlatego słuchamy feedback’u uczestników i dostosowujemy warsztaty do ich potrzeb. Nie boimy się krytyki, a wręcz o nią prosimy, dlatego każde kolejne spotkanie jest niejako unikatowe. Inne są problemy uczestników a i my sami cały czas zmieniamy i szlifujemy nasz projekt w oparciu o uwagi i spostrzeżenia.
Podczas warsztatów udało nam się bowiem znaleźć odpowiedzi nie tylko na bariery w komunikacji, takie jak: budowa skutecznego newslettera, problemy w domykaniu lejków sprzedażowych i jak skutecznie używać remarketingu, ale również i te natury prawnej czyli: pozyskiwanie zgód i co tak naprawdę zmieniło się 25 grudnia 2014.
Do zobaczenia na pokładzie w Warszawie, Krakowie, Gdańsku i Szczecinie! www.ess2015.pl[:]