BLACK FRIDAY

30% zniżki na system
do email marketingu!

promo Zobacz ofertę
Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Trendy w e-mail marketingu w 2021 roku

Trendy w e-mail marketingu

Spis treści

Jakie trendy czekają nas w e-mail marketingu? Jak przygotować newsletter w 2021 roku? Według prognoz specjalistów z branży marketingowej możemy spodziewać się małego powrotu do tradycji. Prawdopodobnie nasi odbiorcy po roku pełnym zaskakujących wydarzeń na świecie, będą poszukiwać spokoju i minimalizmu również w swoich skrzynkach odbiorczych. Sprawdźmy, co warto wziąć pod uwagę, tworząc mailing w 2021 roku, aby dopasować się do oczekiwań odbiorców.

 

Wygląd wiadomości e-mail 

 

Z roku na rok coraz więcej osób odbiera pocztę poprzez aplikację mobilną na swoim smartfonie. Z ostatniego Badania Poczty przeprowadzonego przez SARE wynika, że aż 31% respondentów właśnie w taki sposób wyświetla swoje maile. Dane te pokazują, jak ważnym działaniem jest dostosowanie szablonu newslettera do urządzeń mobilnych. Poprawi to komfort i umożliwi odczytanie wiadomości prawie 1/3 naszych odbiorców.

 

Jak zaprojektować newsletter w 2021 roku?

 

Minimalizm wygrywa! Właśnie takie powinno być hasło przewodnie 2021 roku. Użytkownicy poczty elektronicznej w swoich skrzynkach odbiorczych oczekują przejrzystości. Im mniej ozdobników i dodatków w naszych mailach, odciągających uwagę czytelnika od treści, tym większe wskaźniki OR (open rate) i CTR (click through rate) osiągniemy. Zasady, którymi warto kierować się podczas projektowania newslettera to:

  • Postaw na minimalizm.
  • Wykorzystaj jasne i wyróżniające się kolory.
  • Używaj tradycyjnych fontów.
  • Zachowaj kompozycję prostą.
  • Pamiętaj, aby newsletter był responsywny.
  • Zachowaj czytelne odstępy w treści.
  • Wykorzystaj geometryczne kształty.

 

Zautomatyzowany e-mail marketing

 

Automatyzacja e-mail marketingu również zyska na popularności w 2021 roku. Według przedstawionych wyników w wspomnianym już wcześniej Badaniu Poczty, możemy jasno stwierdzić, że z roku na rok przybywa firm, które decydują się wykorzystać marketingu automation. Tradycyjna wysyłka, ręcznie ustawiana przez marketera, zostaje powoli zastąpiona prostą i dużo wygodniejszą automatyzacją.

Jak wygląda automatyzacja e-mail marketingu w praktyce? E-maile są automatycznie wysyłane do odbiorcy po wykonaniu przez niego konkretnego działania. Dzięki temu zachowamy spójność komunikacji oraz nie zaskoczymy nikogo niechcianym mailingiem. W dzisiejszych czasach nasze skrzynki są zasypywane różnymi ofertami i wiadomościami e-mail, dlatego bardzo ważnym działaniem marketingowym jest możliwość natychmiastowej wysyłki dokładnie dobranych i dopasowanych do sytuacji komunikatów.

 

Jeśli chcemy wysyłać automatyczne wiadomości e-mail typu follow up, to na samym początku musimy zaprojektować proces i schemat wysyłki. W działaniu tym pomogą nam dostępne na rynku systemy do e-mail marketingu, np. SAREsystem.

Personalizacja na zaawansowanym poziomie

 

O personalizacji w e-mail marketingu słyszymy już od dobrych paru lat. Niestety, nadal w głównej mierze ogranicza się ją do wykorzystania w mailu imienia odbiorcy. Wraz ze wzrostem w 2020 roku liczby przeniesionych firm do internetu, możemy spodziewać się chętniej i szerzej wykorzystywanej personalizacji.

Użytkownicy Internetu stają się coraz bardziej świadomi ilości gromadzonych na ich temat danych w sieci. Udostępniając je poszczególnym stronom, w zamian oczekują otrzymywania spersonalizowanych ofert, które zaspokoją ich potrzeby. Musimy więc tak dopasować treść i temat maila do naszych odbiorców, aby podczas czytania byli pewni, że wiadomość jest adresowana dokładnie do nich. Pracę tę ułatwią nam dynamiczne maile, które możemy wysyłać za pomocą systemów do e-mail marketingu, jak i systematyczna segmentacja bazy odbiorców. Znając różne cechy naszych adresów możemy przygotować personalizowane treści, które wyróżnią się w natłoku innych wiadomości.

Co możemy personalizować w mailu wysyłanym z SAREsystem:

  • temat i preheader,
  • wyświetlane grafiki,
  • treść,
  • imię,
  • dedykowany kod rabatowy.

 

Maile tekstowe wracają do łask

 

Pod koniec 2020 roku coraz więcej znanych marek powróciło do tradycyjnej formy maila, czyli maila tekstowego. Bezpośredni kontakt z odbiorcą buduje bliższe i lepsze relacje. Forma ta jest też pozytywniej odbierana przez adresatów, ponieważ kojarzy się z listem, który należy do bardziej osobistej komunikacji.

Powrót maili tekstowych nie oznacza jednak, że grafiki, filmy lub animacje zawarte w newsletterach nie będą już miały żadnego wpływu na odbiorców. Warto wypróbować obie formy i przeanalizować, która jest lepiej odbierane przez kontakty z naszej bazy.

 

Dark Mode – przygotuj się na ciemną stronę maila

 

Dark mode, czyli tryb ciemny zyskuje coraz większą sympatię wśród użytkowników Internetu. Dlaczego? Korzystanie z komputera w tym trybie nie obciąża tak bardzo naszego wzroku i pomaga dłużej skupić się na wykonywanej pracy.

Projektując e-maile w 2021 roku musimy wziąć pod uwagę, że część naszych kontaktów używa również trybu ciemnego do przeglądania swojej skrzynki odbiorczej. Na co więc warto zwrócić uwagę podczas projektowania wiadomości e-mail, aby dobrze wyświetliły się wszystkim odbiorcom? Wykorzystajmy w naszym newsletterze przeźroczyste grafiki, obrysujmy czarny tekst na biało i testujmy wysyłkę w trybie ciemnym!

 

Podsumowanie – trendy w e-mail marketingu

 

Dobre relacje z odbiorcami i skutecznie zaplanowana komunikacja e-mailowa powinna być zawsze naszym priorytetem. Nowy rok zwykle przynosi nam nowe plany i pomysły, dlatego warto je wdrożyć do naszego biznesu, a tym samym odświeżyć komunikację z klientem. Nawet mała zmiana, wpisująca się w wyżej opisane trendy w e-mail marketingu, może okazać się strzałem w dziesiątkę w 2021 roku!

 

Jak zwiększyć dostarczalność maili
Poprzedni

Jak zwiększyć dostarczalność maili?

Następny

E-mail marketing w bankowości! [INFOGRAFIKA]

sare-bankowosc-blog-infografika
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę