Spis treści
O sile technologii mobilnych mówi się już od wielu lat. Rynek ten ciągle rozrasta się i wyprzedza powoli urządzenia stacjonarne, o czym musi pamiętać każdy marketer zajmujący się e-commerce podczas planowania działań. Tylko tak jesteśmy w stanie nie tylko dogonić konkurencję, ale i spotkać naszego klienta. Co wspólnego ma z tym technologia AMP? Bardzo wiele! Ale zacznijmy od początku.
Czym jest Google Mobile First Index?
Powszechność smartfonów oraz łatwa możliwość dostępu do internetu to główne przyczyny popularności korzystania z urządzeń przenośnych. Co było krokiem milowym w historii rozwoju mobile? Na pewno duży wpływ miała działalność Google. O kilku przydatnych funkcjach samej poczty wspominaliśmy w artykule Korzystasz z Gmaila? Poznaj 3 nowe funkcje poczty. Natomiast w zakresie mobile bardzo dużo zmienił Mobile First Index. Algorytm ten sprawił, że dla wielu witryn to właśnie ta mobilna strona jest indeksowana w Googlach, a jej brak może spowodować spadek w raportach. Jaki z tego wniosek? Warto poświęcić więcej uwagi optymalizacji naszych witryn mobile!
AMP, PWA, RWD, MOBILE — wszystko dla użytkowników mobile
Z pomocą we wcześniej wspomnianym zadaniu przychodzą technologie, które wynoszą nasze narzędzia na najwyższy poziom! PWA (ang. Progressive Web App) jest to uproszczona strona mobilna w formie aplikacji. Użytkownik ściąga ją na swój telefon i może z niej korzystać również offline. Dzięki temu jest szybka, wygodna i prosta w użytkowaniu. RWD, czyli Responsive Web Design pozwala dostosować stronę www do rozmiaru ekranu użytkownika. Zapewnia to wygodę i łatwość korzystania z witryny. MOBILE, czyli mobilna wersja strony, jest zazwyczaj nieco uproszczoną wersją desktopową. Jej celem jest wygoda użytkowania na mniejszym ekranie, a więc kluczem jest odpowiednia wielkość przycisków, przejrzystość, szybki czas ładowania, czy prostsza nawigacja. A dlaczego warto zainteresować się technologią AMP?
Technologia AMP w naszym e-commerce
AMP, czyli Accelerated Mobile Pages, to dzieło Google stworzone do realizacji wydajnych, szybko ładujących się stron mobilnych. Rozwijana już od 2015 roku technologia pozwala na umieszczanie w dowolnym miejscu różnorodnych dynamicznych treści, liczników czasu, karuzel, formularzy itp.. Ponadto technologia AMP w e-commerce może znacząco wpłynąć na konwersję użytkowników. W jaki sposób? Sprawne, czytelne i szybko ładujące się strony zmniejszają współczynnik odrzuceń! Technologia ta wykorzystywana jest nie tylko przez marketerów do optymalizacji samych stron, ale wspiera też blogi, serwisy informacyjne, sklepy, a nawet pocztę e-mail!
AMP w służbie dynamicznych maili
Czym jest AMP dla email marketingu? To świetny sposób na tworzenie bardziej angażujących, interaktywnych, skutecznych wiadomości. Statyczne treści pozwalają głównie na jednostronny kontakt między nadawcą i odbiorcą, a jedyną akcją adresata jest odpowiedź lub naciśnięcie buttona z CTA. Z technologią AMP możemy przesłać w mailingu naszą ofertę, formularz, potwierdzenie udziału w wydarzeniu, zaproszenie na spotkanie.
Użytkownik wchodzi w interakcję z treścią bez odwiedzin strony docelowej.
Działając na urządzeniu mobilnym, pozostajemy w swojej skrzynce odbiorczej, zamiast przenosić się na kolejne karty przeglądarki. Akcja dokonuje się w kilku krokach i bez zbędnych działań, które szybko mogą zniechęcić użytkownika mobile. Właśnie dlatego dynamiczne maile dzięki technologii AMP są skuteczniejsze od swoich starszych odpowiedników.
Dynamiczny mailing – zastosowanie
Dobrymi przykładami dynamicznego mailingu, które możemy zaobserwować już teraz, są np. wiadomości powiązane z usługą Dokumenty Google. Jeśli ktoś udostępni nam treść dokumentu, to już z poziomu poczty jesteśmy w stanie go edytować i zapisać zmiany.
Dynamiczny mailing jest również wykorzystywany podczas wysyłki zaproszeń np. na spotkanie biznesowe. Odbiorca już w samym mailu może podjąć decyzję, czy uczestniczy w tym wydarzeniu, czy nie. Dynamiczny mailing z zaproszeniem na wydarzenie jest połączony z kalendarzem Google. Dzięki tej integracji event automatycznie, po potwierdzeniu przez odbiorcę udziału w wydarzeniu, zapisze się w kalendarzu uczestnika.
Korzyści wynikające z AMP
Technologia AMP pozwala unowocześnić nasze wysyłki i wyróżnić się wśród konkurencji. Wygoda naszych odbiorców to także aspekt, który zapewnia ich przychylność, a nam — lepszą skuteczność. Dopasowane treści, na które użytkownik reaguje w czasie rzeczywistym, realnie podnoszą jego zaangażowanie. Rozwój technologii sprawia też, że wysyłka dynamicznego mailingu nie jest już wyzwaniem dla żadnego biznesu e-commerce. Powierzenie jej profesjonalnemu zespołowi, znającemu się na e-mail marketingu, zdejmuje z nas wiele obowiązków logistycznych i finansowych. Korzystając z systemu SARE zyskasz gotowe projekty i szablony mailingów, wygodną wysyłkę z wieloma dodatkowymi funkcjami oraz bieżące wsparcie ekspertów. Więcej o ciekawych funkcjonalnościach przeczytacie we wpisie Funkcje systemu SARE — najnowsze aktualizacje, które zwiększą skuteczność Twoich kampanii!