BLACK FRIDAY

30% zniżki na system
do email marketingu!

promo Zobacz ofertę
Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Korzystasz z Gmaila? Poznaj 3 nowe funkcje poczty

Gmail - nowe funkcje

Spis treści

Gmail jest najpopularniejszym serwisem pocztowym z jakiego korzystają polscy użytkownicy.  W XVI Badaniu wykorzystania poczty elektronicznej aż 42% ankietowanych zadeklarowało, że używa tej aplikacji. Przyjrzyjmy się więc 3 nowym rozwiązaniom, jakie oferuje marketerom dostawca tej usługi. Z pewnością są to ciekawe funkcje Gmaila, które mogą wspomóc czy urozmaicić nasze wysyłki!

 

Gmail Highlights — nowa funkcja poczty dla sektora usług

 

Każdy z marketerów powinien zapoznać się z funkcją Gmail Highlights. Jak sama nazwa wskazuje, za pomocą tej funkcji możemy podkreślić szczególnie ważne dla naszego odbiorcy informacje. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie w szczególności w sektorze usług. Dzięki Gmail Highlights dynamicznie podkreślimy szczegóły zamówienia klienta, np. detale podróży, podsumowanie zakupów czy przewidywana data dostawy. To od nadawcy zależy, jakie informacje uzna za najważniejsze. Pozwala to również podnieść jakość i satysfakcję z naszych usług. Ponadto prowadzona przez nas komunikacja jest dzięki temu czytelniejsza i bardziej spersonalizowana. Gdzie sprawdzi się funkcja poczty Gmail Highlights? Przejdźmy do konkretnych przykładów:

  • Rezerwacja podróży — funkcja Highlights pozwala przekazywać klientowi najważniejsze informacje dotyczące jego rezerwacji w czasie rzeczywistym. Mogą to być np. godziny podróży, miejsce jej rozpoczęcia oraz zakończenia, link do odprawy czy planowana trasa.
  • Zakupy — użytkownik w każdej chwili może podejrzeć szczegóły swojego zamówienia. Z łatwością powróci nie tylko do podsumowania, ale też do konkretnych produktów, wybranej formy płatności czy dostawy/odbioru.
  • Śledzenie paczki — funkcja poczty pozwala śledzić odbiorcy drogę paczki na każdym jej etapie, dzięki temu nie angażujemy naszego działu obsługi do informowania o niej naszych klientów.
  • Rezerwacja hotelowa lub w restauracji — użytkownik w jednym miejscu może podejrzeć wszystkie aktualne informacje dotyczące jego rezerwacji, tj. daty, godziny, wybrane udogodnienia i wszystkie istotne dla niego szczegóły.
  •  Bilety na imprezę — najważniejsze informacje pokazują użytkownikowi szczegóły wydarzenia oraz zarezerwowanych wejściówek.

 

Gmail click button — nie tylko dla prywatnych użytkowników

 

Według informacji zmieszczonych w support Google, specjalny przycisk jest w stanie wygenerować aż o 67% więcej kliknięć niż zwykły link. Za pomocą Gmail click button szybko stworzymy w naszej wiadomości mailowej atrakcyjny przycisk, który obejmuje takie elementy:

  • Link URL prowadzący do wybranej przez nas witryny www.
  • Tło oraz obramowanie w wybranym kolorze zgodne z naszą identyfikacją wizualną.
  • Tekst w wybranym kolorze, czytelny i wyróżniający się na buttonie.
  • Ustalony przez nas rozmiar ramki.

Dzięki tej funkcji w atrakcyjny i skuteczny sposób skierujemy naszych odbiorców w wybrane miejsce. Może to być tekst na blogu, dedykowany landing page czy dowolna podstrona naszej witryny, strona z webinarium, film na YouTube, link do konkretnego produktu. Przycisk jest w pełni zintegrowany z naszą skrzynką Gmail i już teraz zebrał bardzo przychylne oceny użytkowników. Mimo że Gmail click button to narzędzie stworzone także dla przeciętnego użytkownika poczty, śmiało mogą korzystać z niego specjaliści od sprzedaży czy marketingu.

 

Źródło: YouTube, kanał: cloudHQ

 

Gmail logo na mobile — funkcja poczty, która zwiększa rozpoznawalność

 

Swoje firmowe logo w usługach Google możemy ustawić od teraz nie tylko dla swojego panelu czy dokumentów na dysku. Dzięki Gmail logo możemy być obecnie widoczni w wersji mobilnej poczty u wszystkich odbiorców – użytkowników Gmaila! Dzięki temu nasze wiadomości będą jeszcze lepiej rozpoznawalne w skrzynce klientów, partnerów czy pracowników. Logo bez problemu ustawimy na urządzeniu stacjonarnym, postępując zgodnie z wytycznymi Google.

 

funkcje poczty

 

Pamiętajmy, że ponad 31% użytkowników odbiera pocztę za pomocą aplikacji mobilnej. Mamy zatem duże szanse, by przy małym wysiłku skuteczniej dotrzeć do prawie 1/3 odbiorców! Logo pojawia się jeszcze przed tematem i jest pierwszym szczegółem naszej wiadomości, jaki dostrzega użytkownik aplikacji.

 

 

 

Jak dowiedzieć się więcej o nowych odbiorcach Twoich maili?
Poprzedni

Jak dowiedzieć się więcej o nowych odbiorcach Twoich maili?

Następny

5 ciekawych trendów w e-mail marketingu

5 ciekawych trendów w email marketingu
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę