Wszystkie wpisy

Dominika Rduch

Jak dowiedzieć się więcej o nowych odbiorcach Twoich maili?

Jak dowiedzieć się więcej o nowych odbiorcach Twoich maili?

Spis treści

Kluczowym aspektem podczas przygotowywania komunikacji marketingowej jest odpowiednie targetowanie wysyłek mailowych. Aby móc odpowiednio dobrać bazę odbiorców do wysyłek, konieczne jest pozyskanie nowych kontaktów i informacji o nich. Część z nich muszą nam podać osobiście, część możemy uzyskać na podstawie osiągniętych wyników z poprzednich wysyłek.

Zbieranie danych przy zapisie do newslettera

Dane możemy zbierać już podczas zapisu naszego odbiorcy do newslettera. Możemy tutaj pozyskać takie informacje (poza oczywistym adresem e-mail) jak: numer telefonu, imię, datę urodzenia czy miasto zamieszkania. Takie dane pozwolą w późniejszym czasie spersonalizować komunikację np. używając w treści maila odmienionego imienia czy kierując komunikację urodzinową.

Zapis do newslettera na stronie SARE - targetowanie wysyłek

Źródło: materiały SAREsystem

 

SAREsystem posiada dedykowany moduł, w którym możemy przygotować całą komunikację związaną z zapisem do bazy, a także przygotować kod formularza. Podczas generowania z SAREsystem kodu formularza subskrypcji jesteśmy w stanie wybrać jakie dane chcemy zbierać, a także określić, czy podanie tych danych jest dla odbiorcy obligatoryjne czy dobrowolne.

Określanie preferencji na podstawie ankiet

Naszych klientów możemy odpytać o ich preferencje, wrażenia z ostatnich zakupów czy o opinię o zakupionych towarach. Na podstawie udzielonych odpowiedzi, możemy zająć się segmentacją bazy i w późniejszym etapie wykorzystać zebrane dane do odpowiedniego dobrania bazy wysyłkowej do realizowanych mailingów.

SAREsystem posiada rozbudowany moduł ankietowy, pozwalający na przygotowanie dedykowanej ankiety. Dzięki temu można przygotowywać tam pytania zarówno jedno- i wielokrotnego wyboru, jak też pytania otwarte i macierzowe. Ankieta jest także dobrym narzędziem do uzupełnienia danych nie zebranych podczas zapisu do bazy.

Przykład ankiety - targetowanie wysyłek

Źródło: materiały SAREsystem

 

Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia jakich dokładnie odpowiedzi udzielił jaki respondent. Jeśli natomiast zdecydujemy się na skierowanie ankiety do odbiorców innym kanałem, np. podając link poprzez profile w social mediach, możemy na końcu ankiety poprosić o pozostawienie adresu e-mail i wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości marketingowych.

 

Segmentacja na podstawie działań na stronie

Kolejnym sposobem na uzyskanie informacji o użytkowniku jest sprawdzenie jakich działań podejmował się na stronie www. Takie dane odzwierciedlają aktualne preferencje i potrzeby użytkownika, dlatego ważne jest, by okresowo je aktualizować, natomiast poza komunikacją automatyczną za pomocą SAREsystem, można także wykorzystać je przy planowaniu komunikacji marketingowej.

 

personalizowany web push - targetowanie wysyłek

Źródło: materiały SAREsystem

SAREsystem umożliwia zbieranie danych o użytkowniku w czasie rzeczywistym i na ich podstawie realizację dalszej, automatycznej komunikacji. Może to być np. mailing rekomendacyjny z produktami z przeglądanej kategorii, wiadomość SMS z kodem rabatowym. Możemy także przypisać cechy użytkownikom na podstawie podejmowanych aktywności.

 

E-mail i marketing automation - zachęć użytkownika do poznania Twojej oferty
Poprzedni

E-mail i marketing automation – zachęć użytkownika do poznania Twojej oferty

Następny

Korzystasz z Gmaila? Poznaj 3 nowe funkcje poczty

Gmail - nowe funkcje