Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Spersonalizowany prezent na Dzień Kobiet – email marketing

email_marketing_dzień_kobiet

Spis treści

Przed nami kolejne ważne święto w kalendarzu e-commerce. Zbliża się Dzień Kobiet, a to doskonała okazja do podjęcia dodatkowych, dedykowanych działań marketingowych. Email reklamowy na Dzień Kobiet to wykorzystanie marketingu kontekstowego, który stosuje coraz więcej marek. Dlaczego?

Email marketing to świetny sposób na dotarcie do wielu odbiorców, poprawienie wizerunku marki, a do tego podarowanie klientom wyjątkowego, spersonalizowanego prezentu na Dzień Kobiet.

Kto jest odbiorcą kampanii na Dzień Kobiet?

8 marca to idealna okazja, by ucieszyć kobiety dedykowaną ofertą, a mężczyzn przekonać, by zakupili spersonalizowany prezent dla swoich wybranek, mam czy sióstr! Według Statista — aż 94% w Polsce osób świętuje ten dzień. Panie pozwalają sobie wtedy na małe przyjemności, jak i większe zakupowe szaleństwa. A jak kupują przedstawiciele obu płci?

Kobiety porównują – są łowczyniami promocji i najlepszych rabatów. Ich proces zakupowy trwa jednak dłużej niż u mężczyzn. Bardzo przydatne w komunikacji z nimi okazują się techniki cross-sellingu, czyli sprzedaży komplementarnej. Kobiety bardzo chętnie porównują produkty także z tymi o lepszych właściwościach czy rozszerzonych funkcjach (up-selling). Panie cenią sobie prezentację produktu, dlatego prócz spersonalizowanej oferty — istotna jest także jej szata graficzna, jakość zdjęć produktów oraz ich kontekst, np. spersonalizowana biżuteria powinna być zaprezentowana na modelce, by lepiej oddać naturalne cechy towaru.

email marketing dzień kobiet

Obraz 1. Na dzień kobiet polecaj produkty kobietom. Spersonalizowany preheader pomoże wyróżnić się wśród innych mailingów reklamowych w skrzynce odbiorczej. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

Mężczyźni poświęcają na zakupy o wiele mniej czasu niż kobiety, są zdecydowani i cenią konkrety. Nie są tak skorzy do korzystania z pomocy obsługi klienta, na własną rękę szukają wszystkich niezbędnych informacji przed podjęciem decyzji. Dla oszczędności czasu panowie korzystają chętnie z porównywarek cenowych, dużym atutem oferty może być szybki czas realizacji zamówienia oraz darmowa dostawa.

 

dzień kobiet 2022

Obraz 2. Swoją komunikację kieruj również do mężczyzn, informując ich o konkretnym rabacie bądź darmowej dostawie. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

Zarówno kobiety jak i mężczyźni cenią sobie zdanie innych, dlatego opinie pozostałych klientów będą najlepszą reklamą usług i produktów. Sugerowanie prezentów czy podpowiadanie klientom gotowych rozwiązań w formie rekomendacji produktowych będzie dla nich bardzo pomocne. 

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz do nas

Jak stworzyć spersonalizowany prezent na Dzień Kobiet?

 59% konsumentów podaje, że spersonalizowane oferty mają wpływ na ich decyzje zakupowe[3]. Proponowanie usług dopasowanych do preferencji naszych odbiorców jest dużo łatwiejsze dzięki systemom takim jak SARE. Pozwala na to efektywna segmentacja baz danych. Znając naszych użytkowników oraz ich reakcje na nasze wiadomości (otwieralność, klikalność) — dowiadujemy się, co leży w polu ich zainteresowań i na jakie oferty czekają! Działania na Dzień Kobiet wystarczy dopasować do posiadanych już danych. Warto wyręczyć odbiorcę w poszukiwaniach i doradzić mu coś wyjątkowego na taką okazję. Może to być spersonalizowana biżuteria lub inna niespodzianka idealnie dopasowana do bliskiej osoby. Wykorzystaj email marketing i dopasuj swoją komunikację do potrzeb klientów.

Jak zaplanować działania email marketingowe?

Przygotowania do Dnia Kobiet warto rozpocząć kilka dni wcześniej. Pierwsze wysyłki zaplanujmy z około 7-dniowym wyprzedzeniem, kolejne — kilka dni przed świętem, by podkreślić ostatnią szansę na dostawę na czas. Pamiętajmy o zaletach łączenia kanałów! Możemy połączyć działania online i offline, zapraszając klientów do oddziałów stacjonarnych. Połączmy nasze wysyłki z innymi kanałami w sieci (np. social media), aby rozszerzyć ich zasięg i zwiększyć skuteczność.

Dedykowane szablony mailingów z okazji Dnia Kobiet

W SAREsystem specjalnie z tej okazji przygotowaliśmy dla Was dedykowane szablony na Dzień Kobiet. Wystarczy tylko zmienić grafiki oraz treść w prostym i intuicyjnym edytorze Drag&Drop. Poniżej przedstawiamy 4 przykładowe szablony mailingu. Więcej inspiracji znajdziesz w systemie SARE. 

Mailing produktowy z radami ekspertów z okazji Dnia Kobiet

dzień kobiet email marketing

Biblioteka szablonów w systemie SARE.

 

Prosty i minimalistyczny szablon z okazji Dnia Kobiet z licznikiem

email marketing dzień kobiet

Biblioteka szablonów w systemie SARE.

 

Mailing z ofertą z okazji Dnia Kobiet

 

Potrzebujesz skutecznego narzędzia do realizacji kampanii email marketing i email automation?

Skontaktuj się z nami!

Napisz do nas

 

 

 

email marketing automation
Poprzedni

E-mail marketing automation – dobre praktyki 

Następny

„Budowa” i „dobudówka” w e-mail marketingu. O rozwijaniu zasobów bazodanowych

baza mailingowa
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę