Wszystkie wpisy
patrycja

patrycja

Mailing do firm — jak komunikować się w B2B

Mailing-do-firm-jak-komunikować-się-w-B2B

Spis treści

Sektor B2B (ang. Business to Business) to przestrzeń wymiany usług między firmami. Głównym kanałem komunikacji w tym obszarze są wiadomości e-mail. Mailing do firm różni się nieco od innych wysyłek w e-commerce. Zmieniający się rynek stawia przed marketerami, obsługującymi klientów biznesowych, wciąż nowe wyzwania. Podpowiadamy, jak im sprostać z pomocą systemu do email marketingu!

 

Rola wiadomości e-mail w B2B

 

Dlaczego w B2B e-mail jest jedną z podstawowych form komunikacji? Wynika to między innymi z tego, że posługiwanie się pocztą elektroniczną pozwala przechowywać wszystkie istotne informacje w jednym miejscu i obie strony mogą do nich powrócić w dowolnym momencie. Czy to w przypadku ofert, umów czy negocjacji — mail pozostaje ważnym, pisemnym dokumentem. Wszelkie ustalenia telefoniczne potwierdzane są również w ten sposób, by uniknąć ewentualnych nieporozumień.

Płynie z tego podstawowa cecha komunikacji mailowej w B2B — jasność, jednoznaczność i klarowność wiadomości. Liczą się konkrety i jasno przedstawione argumenty. Nie ma tu miejsca na niedomówienia. Przekłada się to również na marketing w B2B. Pamiętajmy o powyższych cechach wiadomości niezależnie od etapu naszych rozmów z klientem. Oszczędzamy dzięki temu wzajemny czas i wysiłki, co odbiorca biznesowy z pewnością doceni.

 

Jak zbudować wartościową bazę danych?

 

Budowanie bazy mailingowej to fundament skutecznych wysyłek, a zarazem podstawa naszego biznesu. Wiele mówi się na temat RODO, jednak czy stanowi wielką przeszkodę w zbieraniu nowych adresów mailowych? Mimo wielu mitów, jakie narosły na temat ustawy o ochronie danych osobowych — pozwoliła ona wyeliminować nieuczciwe działania reklamodawców oraz dużą część spamu w sieci. Dzięki temu komunikacja może być teraz bardziej precyzyjna i wartościowa, a my możemy jeszcze lepiej trafiać do zainteresowanych.

Jak jednak pozyskać odbiorców? Jest na to kilka sposobów. Podstawowy to oczywiście wartościowy content na naszej stronie internetowej oraz w social mediach! Jest to jedno z najbardziej przekonujących działań, które zachęcają firmy, by związać się z naszą marką na dłużej[1]Ciekawe formularze zapisu pomogą nam skutecznie zaprosić użytkowników do stałego kontaktu. Potwierdzenie zapisu metodą double opt-in wyeliminuje przypadkowe zapisy i bezwartościowe adresy mailowe.

 

Zastosowanie metody double opt-in z wykorzystaniem narzędzia SAREsystem.
Wygeneruj formularz subskrypcji z poziomu systemu oraz zamieść go na swojej stronie internetowej, aby regularnie powiększać swoją bazę. Dzięki takiej czynności Twoja strona będzie zintegrowana z Twoim kontem w systemie.

 

 

Obraz 1. Przykłady formularzy zapytań. Źródło: materiały SARE.

 

Co więcej, jeżeli taki projekt pasuje do profilu naszej działalności — stwórzmy programy polecające i lojalnościowe dedykowane klientowi B2B. Dodatkowe korzyści ze stałego korzystania lub polecania naszych usług nie tylko podwyższą lojalność naszych obecnych klientów, ale pomogą zdobyć nowych! Treści dostępne wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników to dodatkowy sposób na zdobycie nowych odbiorców.

Działania, które pośrednio przełożą się na zwiększenie naszej bazy danych to również obecność w branżowych czasopismach i na konferencjach. Podczas każdej aktywności dbajmy o to, w jaki sposób zwracamy się nie tylko do potencjalnych, ale również do już pozyskanych kontaktów.

 

Jak tworzyć mailing do firm — potencjalnych i obecnych klientów?

 

W transakcjach biznesowych nad emocjami wygrywają racjonalne argumenty. Klient B2C często podejmuje decyzje o zakupie pod wpływem impulsu. Proces zakupowy w B2B bywa bardziej złożony. Takie same zależności odkryjemy w komunikacji. Język wiadomości B2B nie będzie nastawiony na emocje. Same treści oraz ich forma będą w B2B bardziej sprecyzowane, a język bardziej specjalistyczny niż w B2C.
Z klientami biznesowymi dzielmy się fachową wiedzą, nie bójmy się nieco dłuższych komunikatów wypełnionych wartościowym contentem. Odbiorca oczekuje od nas konkretnej wiedzy, która pomoże mu rozwijać własny biznes.

 

podgląd newslettera zgodnego z trendami na 2019 rok

Obraz 2. Przykład newslettera w branży B2B. Źródło: materiały SARE.

 

 

O czym jeszcze musimy pamiętać, przygotowując kreacje B2B? Dla klienta biznesowego liczy się relacja z usługodawcą. W tym sektorze zazwyczaj mamy do czynienia z produktami lub usługami wybieranymi dalekowzrocznie z perspektywą dłuższej współpracy. Dlatego nie wystarczy skłonić klienta do zakupu, ale też zapewnić mu odpowiedni serwis, który go zatrzyma i utwierdzi w słuszności dokonanego wyboru. Mamy do dyspozycji wiele narzędzi, które ułatwią nam to zadanie. W artykule Mailing a newsletter — czy to nie to samo? znajdziemy wiele wskazówek o tym, jak może wyglądać różnego rodzaju mailing do firm. Warto przetestować wszystkie jego formy i wybrać najlepszy dla naszego biznesu.

 

Obsługa stałych klientów w B2B

 

Stały kontakt i opieka nad naszymi klientami nie byłyby możliwe bez automatyzacji naszego e-mail marketingu. Jakie mailingi powinien projektować i wykorzystywać każdy marketingowiec? Korzystajmy z newsletterów! To doskonały sposób komunikacji ze stałymi klientami. Możemy przekazywać w nich bieżące info o naszej marce, nowościach w ofercie czy produktach dedykowanych klientowi VIP.

podgląd responsywnego newslettera stworzonego za pomocą systemu sare na 2019 rok

Obraz 3. Przykład responsywnego newslettera w branży B2B. Źródło: materiały SARE.

 

To również doskonałe miejsce na edukację! W newsletterze mogą znaleźć się zaproszenia na webinary czy linki do e-booków.

SARE Mailing newsletter

Obraz 4. Mailing z zaproszeniem na webinary w branży B2B. Źródło: materiały SARE.

 

Dzięki ankietom systemy takie jak SARE pozwalają zbierać także feedback z bieżących działań marki.

 

II badanie

II Raport - dane

 

Obraz 5. Przykład ankiety przygotowanej w systemie SARE dla Fundacji Force. Źródło: materiały SARE.

 

Dodatkiem wspierającym każdy mailing do firm mogą być kampanie sms, podtrzymujące dobrą relację z najbardziej zaangażowanymi użytkownikami. Jak widzimy, odpowiedni system mailingowy z powodzeniem wspiera komunikację przedsiębiorstw na poziomie nie tylko B2C, ale także B2B.

 

 

 

 

 

Powiadomienie web-push – jak zrobić, żeby ludzie klikali?
Poprzedni

Powiadomienie web-push – jak zrobić, żeby ludzie klikali?

Następny

Jak ratować porzucone koszyki w e-sklepie?

Jak ratować porzucone koszyki w e-sklepie
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę