Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Jak zwiększyć zyski z email marketingu? Cz. II

Jak zwiększyć zyski z email marketingu?

Spis treści

Optymalizacja działań w zakresie email marketingu pozwala wycisnąć z niego jeszcze więcej. 50% marketerów planuje w przyszłości wydać więcej środków na ten rodzaj reklamy [1]. A jak zwiększyć zyski z email marketingu bez zmiany budżetu? Dziś dzielimy się kolejną dawką trików, dzięki którym to możliwe.

SPAM TESTY KREACJI W EMAIL MARKETINGU

System SARE wyposażony jest w niezwykle wygodną funkcję SPAM testu. Dzięki niej możemy sprawdzić nasze mailingi pod kątem ryzyka zakwalifikowania wiadomości jako SPAMu. System wskaże nam elementy, które należy poprawić. Taki filtr antyspamowy pozwala zaoszczędzić czas i środki. Każdy przeprowadzony spam test to dawka informacji, jakich rzeczy należy się wystrzegać przy kolejnej wysyłce. Nasze wiadomości nie są skazane na skrzynkę SPAM!

Spam testy kreacji w email marketingu

Obraz 1. Przykład prezentacji wyników Spamtestu przeprowadzonego w systemie SARE.

 

DEDYKOWANA INFRASTRUKTURA TECHNICZNA

Na to, by wysyłka nie odbywała się w sposób partyzancki, zwracaliśmy uwagę już w artykule „Najczęstsze błędy w newsletterach, cz. II”. Dotyczy to jednak wszystkich wysyłanych przez nas wiadomości marketingowych! Dedykowane serwery wysyłkowe to podstawa bezpiecznych i skutecznych działań. Ich stabilność i niezawodność przekłada się na sukces naszego biznesu. Wybierając dobry serwer wysyłkowy, zdajemy się na pomoc najlepszych specjalistów. I nie martwimy się o bezpieczeństwo naszych baz danych. Najistotniejszą kwestią jest jednak to, że dzięki dedykowanej infrastrukturze technicznej nie musimy bazować na serwerach współdzielonych. Dzięki temu zyskujemy pewność, że przez niepożądane przez nas akcje innych użytkowników nasze wysyłki nie zostaną skazane na spam. Unikniemy też opóźnień czy błędów. Kampanie email marketingowe mogą być zależne tylko od nas. Dedykowany serwer pozwala nam samodzielnie decydować o własnych wysyłkach, eliminując wpływ różnorodnych czynników zewnętrznych.

 

OPTYMALIZACJE W ZAKRESIE TESTÓW KREACJI

Testowanie i optymalizacja kreacji to istotne działania dla skuteczności naszego email marketingu. System SARE pozwala na wygodne przeprowadzenie testów A/B/X. Dzięki temu sprawdzimy, które szablony wiadomości są bardziej efektywne i zwiększymy Open rate naszych mailingów. Testy pozwolą sprawdzić, na jakim poziomie widnieje nasz wskaźnik CTR, czyli liczba kliknięć reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń. Przy przeprowadzaniu takiej analizy warto testować tylko jedną zmienną, by uzyskać jasny obraz tego, co dokładnie zaważyło na wynikach. Co to oznacza w praktyce? Zmieńmy temat naszej wiadomości i przekonajmy się, który sprawdza się lepiej. Podczas kolejnego testu zmodyfikujmy preheader albo button CTA, itd.

Zobacz, jak łatwo możesz przeprowadzić test A/B/X w systemie SARE.

test A/B/X w systemie SARE krok pierwszy

test A/B/X w systemie SARE krok drugi
Obraz 1. Przykład testu A/B/X w systemie SARE.

 

EMAIL MARKETING I WSPARCIE OMNICHANNEL

W poprzedniej części pisaliśmy o działaniach remarketingowych. To świetny i tani sposób, by zatrzymać niezdecydowanych klientów. Jak jeszcze o nich zadbać? Wsparcie kampanii email marketingowej wysyłką sms czy powiadomieniami web push sprawi, że nasza reklama nie pozostanie niezauważona. Taka kompleksowa prezentacja towaru bądź usługi daje konsumentowi dużą swobodę w kontakcie z nami. Docierając do niego różnorodnymi kanałami, budujemy spójny wizerunek marki. Towarzyszymy potencjalnemu klientowi wszędzie tam, gdzie mógłby o nas pomyśleć. Co ciekawe, jedynie 30% firm deklaruje się integrować email marketing z kampanią SMS [2] – wykorzystaj to i działaj!

 

HIGIENA BAZY DANYCH W EMAIL MARKETINGU

Wypróbowaliście już kampanię aktywizującą od dawna nieaktywnych użytkowników? Część z nich z pewnością powróciła. Ale spora część adresów w naszej bazie nie przynosi nam żadnego zysku. Z czego to wynika? Na wysyłki odnotowujemy notorycznie zwroty twarde z pewnych adresów w bazie. To blokady w dostarczeniu wiadomości spowodowane nieprawidłową nazwą, domeną czy nieaktywną skrzynką pocztową. Adres już na etapie wprowadzania mógł nie być prawidłowy lub zablokowano go później.

Warto zadbać o właściwą higienę naszej bazy danych i pozbyć się kont, z których odnotowujemy zwroty twarde. System SARE pozwala na przeprowadzenie walidacji każdej dużej bazy danych. W jaki sposób? Funkcja SAREscript umożliwia wychwytywanie zwrotów twardych we wskazanym przez nas momencie. Możemy przenieść wybrane adresy do oddzielnej grupy. SAREscript pozwala też dzielić klientów na aktywnych (którzy otwierają mailingi i podejmują pożądaną akcję), na tych, którzy tylko otwierają wiadomości zachęceni ich tematem, jak również tych, którzy od dłuższego czasu w ogólne nie otworzyli mailingu. Wszystko to pozwala lepiej zaplanować kolejne działania email marketingowe i trafniej personalizować komunikację. Zachowując higienę bazy danych, przekonamy się, że jakość kontaktów i ich odpowiedni podział są ważniejsze od samej ich liczby.

 

 

Masz pytania o email marketing?
Napisz do nas!
Zarekomendujemy Ci właściwe działania
kontakt@sare.pl

 

jak zwiekszyc zyski
Poprzedni

Jak zwiększyć zyski z email marketingu? Cz. I

Następny

10 kroków do skutecznego CTA

10 kroków do skutecznego CTA