Jak przygotować konwertujący mailing na Black Friday i Cyber Monday?

 

Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami, a Polacy już przygotowują się do zakupów. Choć to ten drugi dzień poświęcony jest w pełni sprzedaży internetowej — w praktyce w e-commerce świętujemy je razem. Warto z wyprzedzeniem zaplanować odpowiednią kampanię email marketingową i zwiększyć dzięki niej swoją sprzedaż na przełomie listopada i grudnia!

 

Mailing na święto zakupów oczami odbiorców

 

Każdemu tworzonemu mailingowi warto poświęcić nieco uwagi. Ale przed Black Friday i Cyber Monday użytkownicy z wyjątkowym ożywieniem czekają na wszelkie wiadomości, by przebierać w ofertach i odkrywać najlepsze okazje.

Zeszłoroczne badanie portalu picodi.com wykazało, że aż 60% użytkowników planowało zakupy z okazji Czarnego Piątku, a średnia wartość ich koszyków wyniosła aż 675 zł[1]. Dobrze przygotowany mailing ma więc spore szanse, by zachęcić każdego łowcę okazji do zakupów!

 

Konwertujący mailing, czyli jaki?

 

O czym powinniśmy pamiętać, by nasza wysyłka była skuteczna? Dzięki systemom takim jak SARE możemy przebierać w designerskich, responsywnych szablonach wiadomości. Pamiętajmy jednak, by zbytnio nie odbiegały one od naszej standardowej komunikacji i zawierały elementy naszej stałej identyfikacji wizualnej. Zaskoczenie klienta śmiałą czy zabawną kreacją niesie za sobą pozytywne skutki, ale tylko pod warunkiem, że ten rozpoznaje markę, która postanowiła go zaskoczyć.

podgląd heat mapy kliknięć wygenerowanej w systemie sare e-mail marketing

Obraz 1. Podgląd heat mapy w systemie do e-mail marketingu SARE. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Podstawą jest także odpowiednia segmentacja bazy danych oraz targetowanie. Dopasowana komunikacja wyróżni nas wśród wielu innych czarnopiątkowych ofert. Dzięki wcześniejszemu śledzeniu ruchów naszych użytkowników możemy przygotować okazje specjalne, które odpowiadają ich zakupowym preferencjom.

A jaki rodzaj mailingu będzie najlepszym wyborem na święto internetowych zakupów? Tak naprawdę możemy przygotować całą serię wiadomości, które poprowadzą klientów przez specjalnie przygotowany lejek sprzedażowy. O przydatnych funkcjach systemu SARE pisaliśmy szerzej w artykule Wysyłka mailingu — 7 praktycznych przykładów. We wpisie znajdziemy rodzaje wysyłek, które możemy wykorzystywać na co dzień, ale również podczas planowania konkretnych kampanii, takich jak na Black Friday i Cyber Monday.

Warto wykorzystać moc autoresponderów, newsletterów, wiadomości cyklicznych, follow upów oraz mailingów sprzedażowych — oczywiście w szczegółowo zaplanowanych scenariuszach. Dobrze przemyślana czarnopiątkowa kampania może znacznie zwiększyć zainteresowanie użytkowników naszą ofertą. Za przykład może posłużyć nam serwis picodi.com, którego liczba odwiedzin wzrosła tego dnia o ponad 700%[2].

 

Co zwiększy skuteczność naszego mailingu?

 

Niektóre z funkcji SAREsystem mogą okazać się szczególnie przydatne przed zakupowym weekendem. Jedną z nich są testy folderu odbiorczego. Jak wykorzystać je w kampanii na Black Friday? Testy pozwolą sprawdzić, do jakiego folderu w skrzynce pocztowej adresata zostanie przypisany nasz mailing. Poznanie folderów docelowych zminimalizuje ryzyko trafienia naszej wiadomości do spamu.

 

Obraz 2. i 3. Podgląd panelu w systemie SARE, testy folderu odbiorczego. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Pewną nowością systemu SARE są także wydarzenia w kalendarzu odbiorcy. Dzięki tej funkcji dodamy świętowanie Black Friday w naszym sklepie do harmonogramu klienta na jego komputerze.

Obraz 4. Podgląd panelu w systemie SARE, dodawanie eventów. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Warunkiem koniecznym do prawidłowego działania funkcji jest używanie przez adresata e-maila programu pocztowego z kalendarzem. Wysłana przez nas wiadomość z zaproszeniem zawiera odpowiedni załącznik, który odczytywany jest przez programy pocztowe i który zapisuje event w kalendarzu naszego odbiorcy. Dzięki temu klient na pewno nie przeoczy wydarzenia! A przy tak dużym czarnopiątkowym poruszeniu w e-commerce warto dołożyć wszelkich starań, by się wyróżnić.

Obraz 5. Podgląd zapisu wydarzenia do kalendarza odbiorcy z poziomu wiadomości e-mail. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Jak nie dać o sobie zapomnieć klientowi

 

Pamiętajmy, że Black Friday i Cyber Monday oznaczają wzmożony ruch nie tylko w sklepach stacjonarnych oraz internetowych, ale także w skrzynkach elektronicznych naszych adresatów.


Obraz 6. Przykład mailingu edukacyjnego z okazji Black Friday i Cyber Monday do branży B2B. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Jak wyróżnić się wśród setek ofert? Intrygujmy i zaskakujmy odbiorców. Bardzo ważny jest tu temat wiadomości. Wspominaliśmy o nim wielokrotnie, m.in. we wpisie Stwórz e-mail w 5 krokach. Przed wysyłką do całej bazy koniecznie przeprowadźmy testy AB i wybierzmy najlepszą wersję tematu. A co warto zamieścić w samej wiadomości? Możemy stworzyć animację lub posłużyć się formatem wideo. Na pewno sprawdzi się licznik dynamiczny, który odmierza czas do zakończenia promocji albo do końca wyprzedażowego weekendu. Planujmy, twórzmy i testujmy, by nie zmarnować szansy na konwertujący mailing na Black Friday!

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies