Spis treści
Życie części społeczeństwa już jakiś czas temu przeniosło się w dużej mierze do sieci. Nie tylko pracujemy za jej pośrednictwem czy szukamy w niej rozrywki, ale – co najistotniejsze z punktu widzenia przedsiębiorców – robimy zakupy i szukamy usługodawców. Stąd niezwykle ważne jest, by odpowiednio wykorzystać potencjał dostępnych narzędzi i zachęcić klientów do zapoznania się z ofertą sklepu. Takimi narzędziami dysponuje także SAREsystem – system do e-mail marketingu oraz marketing automation.
Zadbaj o odpowiednie targetowanie wysyłek e-mail
Jednym z najprostszych sposobów na osiągnięcie lepszych wyników dla mailingów reklamowych jest odpowiednie zarządzanie posiadaną bazą adresową. Mowa tutaj o odpowiednim targetowaniu w momencie planowania wysyłek. W sytuacji, kiedy codziennie na skrzynkę otrzymujemy nawet kilkanaście mailingów reklamowych, kluczem do zdobycia uwagi odbiorcy jest przesłanie do niego treści, którymi potencjalnie jest zainteresowany.
Obraz 1. Odpowiedzi dotyczące wpływu targetowania na efektywność kampanii.
Źródło: XVI Badanie Poczty Elektronicznej, SAREsystem
SAREsystem posiada rozbudowany moduł filtrów prostych i zaawansowanych, które pozwalają na szybkie zarządzanie bazą adresową na podstawie posiadanych danych. Dzięki ich wykorzystaniu, możemy realizować wysyłki oparte m.in. o wiek czy płeć użytkownika, ale także – na podstawie analizy np. kliknięć w określone linki w dotychczas realizowanych mailingach – na jego zainteresowaniach.
System umożliwia realizację kampanii, które pozwalają na przyporządkowanie odbiorcy konkretnych zainteresowań na podstawie jego zachowania na stronie www. Przykładowo, osoba, która kilka razy odwiedziła sekcję męskich koszul zostanie w SAREsystem przyporządkowana do grupy o takiej właśnie nazwie. Dzięki temu, podczas realizacji mailingów produktowych mamy podpowiedź, do których adresów kierować jakie produkty z naszej oferty.
Wszystko to pozwala realizować mailingi z naszą ofertą w taki sposób, aby zwiększyć poziom dotarcia do potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Przykładowo, do kobiet można wysyłać mailingi z sprzętami gospodarstwa domowego czy nowymi smartfonami, natomiast do młodzieży – ofertę gier na konsole, zaś do osób, które szukały w naszym sklepie internetowym produktów marki X – informację o planowanej premierze nowego telewizora tej marki.
Domykaj sprzedaż dzięki komunikatom do działu handlowego
Istnieją branże, w których sprzedaż online jest utrudniona bądź wręcz niemożliwa z powodu specyfiki podejmowanych działań, jak chociażby zakup samochodu czy nieruchomości. Jednak także w takich branżach zastosowanie ma automatyzacja marketingu z wykorzystaniem SARE.
Są to m.in. automatyczne alerty do działu sprzedaży, które poinformują pracowników o tym, kto (na podstawie adresu e-mail) był zainteresowany określonym produktem lub kategorią produktów na naszej stronie. Jednocześnie do klientów można zrealizować kampanię e-mail lub z zachęceniem do pozostawienia danych kontaktowych, np. numeru telefonu i przekierowaniem na dedykowany landing page, gdzie będzie taka możliwość.
Wykorzystaj sieci afiliacyjne do powiększenia bazy
Idealnym sposobem na zwiększenie posiadanej bazy jest skorzystanie z wysyłek do bazy zewnętrznej – zgromadzonej w ramach sieci afiliacyjnej. Zebrane w ramach sieci adresy wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, a dzięki danym zebranym na ich
temat, możliwa jest odpowiednia segmentacja danych i wybranie grupy odbiorców spełniających określone wymagania, odpowiadające grupie docelowej konkretnej marki.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwości realizacji wysyłek do sieci afiliacyjnej lub potrzebujesz pomocy z przygotowaniem kampanii w SAREsystem, skontaktuj się nami kontakt@sare.pl