Wszystkie wpisy
patrycja

patrycja

7 niezawodnych sposobów na skuteczny email marketing w małych i średnich firmach.

7 niezawodnych sposobów na skuteczny email marketing w małych i średnich firmach

Spis treści

W swych początkach email marketing wydawał się zarezerwowany dla dużych firm i korporacji. Dziś już wiemy, że to podstawowe narzędzie każdego przedsiębiorcy. Małe i średnie firmy powinny z niego korzystać, bo to właśnie takiej komunikacji oczekuje współczesny odbiorca. 77% ankietowanych w XV Badaniu Poczty przyznaje się do subskrypcji newsletterów. A jedynie niewiele ponad 20% firm wykorzystuje potencjał drzemiący w systematycznym kontakcie ze swoimi klientami!

Czy moje wysyłki są zgodne z RODO?

Znajomość prawa jest kluczową kwestią, by planować skuteczny mailing. Podstawowe zasady oraz odpowiedzi na pytania związane z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych znajdziemy w artykule SARE gotowe na RODO. Na szczęście zaufanie profesjonalnym systemom do wysyłki zwalnia nas z martwienia się o takie szczegóły, jak legalność formularza zapisu czy zamieszczanie linku wypisu w każdej wiadomości. Nowe funkcje systemu SARE sprawiają, że mamy pełną kontrolę nad przetwarzaniem danych w naszej firmie.

Skąd wziąć wartościową bazę danych?

Od czasu wejścia nowych przepisów wiadomości handlowe możemy wysyłać wyłącznie do osób, które wyraziły na to zgodę. Kupowanie gotowych baz kontaktów jest niezgodne z prawem, a także zupełnie nieopłacalne. Jak więc zdobyć zainteresowanie odbiorców i zachęcić ich do subskrypcji? Istnieje wiele sposobów! Blisko 70% ankietowanych wskazuje, że to oferowane korzyści (upominki, zniżki, specjalne oferty) skłoniły ich do zapisu do newslettera. Zastanówmy się więc, co możemy zaoferować naszym użytkownikom. 60% jako przyczynę zapisu podaje interesującą tematykę serwisu. Postawmy na content! Nic nie zastąpi wartościowych treści na stronie oraz w wysyłanych do klientów wiadomościach.

Dlaczego tak ważna jest segmentacja bazy?

Gdy mamy już swoją bazę kontaktów — warto zastanowić się nad ich uporządkowaniem. Właściwy podział bazy odbywa się na podstawie obserwacji zachowań użytkowników. Aby prowadzić skuteczny email marketing, musimy zbierać takie dane, jak to, kto otworzył naszą wiadomość i jakie podjął działania. System SARE monitoruje wszystkie te akcje i porządkuje kontakty według ich aktywności. Dzięki temu możemy krok po kroku zaplanować kampanię e-mail marketingową i lepiej dopasowywać komunikaty do odbiorców aktywnych oraz takich, których powtórnie musimy zaintrygować treściami.

Diabeł tkwi w szczegółach?

Jak intrygować? Gdy wszystko dopracowane jest w najdrobniejszych szczegółach od strony technicznej, czasem zapominamy o drobnych rzeczach. A te mają kluczowe znaczenie! Zawsze dbajmy o estetyczny wygląd wiadomości, ciekawą kreację i jej formę. To troska o szczegóły pozwala budować skuteczny email marketing w naszej firmie. Zapraszamy także do artykułu Jak wygląda skuteczny mailing reklamowy, gdzie opisaliśmy więcej mniejszych elementów, na jakie koniecznie trzeba zwrócić uwagę. Ciekawym pomysłem na e-mail może być użycie licznika dynamicznego odmierzającego czas do końca promocji czy też materiałów wideo. Nie bójmy się eksperymentować!

Dlaczego personalizacja?

Skrzynki użytkowników są zalewane informacjami marketingowymi. By stosować skuteczny email marketing w małych i średnich firmach, powinniśmy wyróżnić się także podejściem do klienta. Pomoże nam w tym zautomatyzowane personalizowanie wiadomości, dynamiczne treści w nich zawarte oraz właściwa, dopasowana pora wysyłki. Optymalna oferta wysłana w najdogodniejszym dla klienta czasie to strzał w dziesiątkę. Dzięki temu budujemy relacje z naszymi odbiorcami i ocieplamy swój wizerunek.

 

Obraz 1. Przykład personalizowanego mailingu. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Czy stawiać jedynie na email marketing?

Coraz więcej firm dostrzega potencjał modelu omnichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej. Polega on na tworzeniu spójnego doświadczenia zakupowego w każdym miejscu, gdzie działa nasze przedsiębiorstwo. W modelu omnichannel połączymy działania offline i online oraz wszystkie kanały dotarcia w sieci jedną spójną wizją. Na skuteczność email marketingu składa się bowiem wiele czynników, a wszystkie są elementami większej strategii marketingowej naszego przedsiębiorstwa.

Testowanie i analiza wyników — dlaczego to takie ważne?

Skuteczny email marketing nie może istnieć bez analizy! To ważne już na poziomie przygotowywanie wysyłki. Możemy wtedy przeprowadzić testy A/B/X, które pozwolą wybrać najskuteczniejszą kreację.

SAREsystem raporty

Obraz 3. Przykładowy raport z dodatkowymi danymi, które można zgrupować względem dni tygodnia lub dowolnie wskazanego zakresu godzin. Dzięki temu łatwiej wskazać, który termin wysyłki jest optymalnym do wysyłki – ma najlepsze wyniki. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

 

Funkcja optymalizatora wysyłek wskaże nam optymalny czas na mailing. Raporty po zakończonej kampanii podpowiedzą, co jeszcze możemy udoskonalić. Sukces kolejnych kampanii zależy od tego, jak dobrze przeanalizujemy dotychczasowe działania i jakie wyciągniemy wnioski. Włączenie zautomatyzowanych wysyłek e-mail do codziennych działań to najlepszy krok dla marketingu małych i średnich przedsiębiorstw.

 

 

 

 

Segmentacja i targetowanie na święta
Poprzedni

Targetowanie behawioralne, czyli jak zwiększyć sprzedaż na Wielkanoc

Następny

Jakie są wady i zalety mailingów reklamowych?

Jakie są wady i zalety mailingów reklamowych?
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę