Spis treści
Trend nr #1 – Wiele kanałów, jedno rozwiązanie – Multichannel
Wielokanałowość, czyli multichannel w połączeniu z e-mail marketingiem będzie obiecującym trendem w 2016 roku. Można powiedzieć, że rozróżnienie na sprzedaż off- i online przestaje mieć znaczenie. Tym bardziej, że coraz częściej niskie ceny przesyłki oraz usługi bezpłatnych zwrotów w platformach e-commerce to standard. Połączenie takich udogodnień razem z kodami rabatowymi wysyłanymi w newsletterach czy SMSach, mailach transakcyjnych oraz mailach badających opinię i poziom satysfakcji będą kluczowe dla kampanii marketingowych w nadchodzącym roku.
Istotą będzie znalezienie właściwej technologii, która umożliwi obsługę klienta oraz sprzedaż na wielu płaszczyznach.
Trend nr #2 – Marketing Automation
Już od kilku dobrych lat trend ten się utrzymuje. Tak będzie i w tym roku. Rozwiązanie, które pozwala zoptymalizować i dokładnie zmierzyć wyniki biznesowe jest wprost niezbędne w pracy każdego managera. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Uberflip – 92% marketerów uważa, że skutecznym działaniem będzie zastosowanie tego rozwiązania, szczególnie w e-mail marketingu. Co dokładniej da nam automatyzacja? Zwiększy wskaźniki OR i CTR, dokładniej prześledzi zachowania adresatów na stronie i pozytywnie wpłynie na przyrost leadów. Dzięki zaawansowanej personalizacji wyślemy komunikat wzbogacony treścią, na którą odbiorcy czekają bądź są po prostu mile zaskoczeni.
Trend nr #3 – Mobile marketing
Kolejnym, globalnym trendem nieustanie są działania szyte pod mobile. Mówi się, że małe ekrany zdominują duże. Tak się dzieje. Potwierdzają to badania IAB Polska – na początku 2015 roku penetracja smartfonów wśród internautów wynosiła aż 71%. Dodatkowo tym roku Google wprowadził algorytm premiujący strony, które dostosowują się do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Kalendarz, bank, mail, social media, filmy, seriale – to wszystko mamy dziś pod ręką, a właściwie trzymamy w ręce (smartfonie). Planując strategię na 2016 rok MUSIMY zadbać o prawidłowe wyświetlanie się treści, które chcemy przekazać. Inaczej damy wyprzedzić się konkurencji.
Trend nr #4 – (Content) video marketing
Rok 2015 był rokiem video, ale również w nadchodzącym kampanie oparte na filmach będą kluczowe. Video wzbudza zainteresowanie, wywołuje emocje i sprzyja storytellingowi. Wiadomo, że dla marketerów zasadnicze są statystyki online’owych kampanii, a filmy skutecznie je poprawiają. Badania przeprowadzone przez HihgQ wskazują, że samo wykorzystanie słowa 'video’ w temacie maila zwiększa prawdopodobieństwo wyświetlenia go przez adresata o 19%. Rośnie również wskaźnik klikalności nawet o 65%. Większość z nas jest wzrokowcami. Warto więc zainwestować i poświęcić więcej czasu na stworzenie chwytliwego spotu niż czekać aż wyprzedzi nas konkurencja. Co ważne, klient raczej nie kupi produktu, który będziemy zachwalać i mówić jakie to skuteczne i dobre. Pokażmy mu coś interesującego – wartościowy content.
Trend nr #5 – Wielkie zbiory danych, czyli Big Data
W Polsce coraz większą popularność zyskuje technologia przetwarzania i analizowania dużych ilości danych, szczególnie w czasie rzeczywistym. Intensywna ewolucja narzędzi dedykowanym sektorowi Big Data pozwala na błyskawiczne działanie i usprawni funkcjonowanie firmy. Rozwój tego rozwiązania obecnie skupia się na upowszechnianiu łatwiejszego i szybszego sposobu analizy zbieranych danych.
Oczywiście jest wiele innych działań marketingowych, które będą odgrywać ważną rolę w kanale online. Niemniej jednak to właśnie multichannel, automatyzacja, zwinna analiza danych i kampanie mobilne/ video będą kluczowe dla naszego rynku w nadchodzącym roku. Dodatkowo, idealnie spersonalizowane i okraszone wartościowym contentem, poprowadzą do generowania leadów i zwrotów z inwestycji. Czego serdecznie Wam i sobie życzymy![:]