Wszystkie wpisy

Katarzyna Ugorowska

Co się sprawdziło w prognozach na 2015 rok?

Spis treści

Po pierwsze – przystosowanie mediów do urządzeń mobilnych. Można powiedzieć, że rzeczywiście miało to miejsce. Choćby wśród klientów SARE zainteresowanie projektowaniem i kodowaniem mailingów w sposób responsywny wzrosło o ok. 40%. Zakończenie roku tylko podkreśliło tę tendencję – nasza świąteczna promocja dotycząca m. in. projektów graficznych cieszyła się zainteresowaniem przede wszystkim w temacie projektowania RWD.


Zapowiadane zmniejszone zasięgi komunikatów firmowych na Facebooku pobudziły stosowanie email marketingu jako komplementarnego kanału komunikacji. Co istotne, warunki w mijającym roku zmobilizowały nadawców do tworzenia treści o wysokiej jakości, tak by poziomem wybijały się na tle innych treści, przekazywanych za pomocą wiadomości elektronicznych. Prognozowane przez SARE znaczenie content marketingu można uznać za wypełnione w 150%!
Wielokrotnie w zapowiedziach na 2015 roku mowa była o coraz dokładniejszym targetowaniu i personalizacji. To również się sprawdziło. Świadczy o tym zainteresowanie narzędziami do automatyzacji, które w większości opierają się o profil behawioralny użytkowników i segmentację baz danych. Tu można pokusić się o małą prognozę na 2016 rok: targetowanie i personalizacja będą jeszcze bardziej zaawansowane dzięki integracji wielu kanałów komunikacji. To już się dzieje, ale można przypuszczać, że szczyt przypadnie na 2016 rok.
Wydaje się, że nieco mniejsze znaczenie niż przewidywano, miał w 2015 termin big data. Duże zbiory danych miały zdeterminować działania marketingowe. Wygląda na to, że chociaż proces niewątpliwie się rozpoczął, to w Polsce nadal jest wiele do zrobienia w tym temacie. Fakt, że na 2016 rok zaplanowane zostały wdrożenia innowacyjnych i zaawansowanych rozwiązań do integracji różnych źródeł informacji, może świadczyć o tym, że to dopiero 2016 rok będzie w Polsce przełomowy w tym temacie.
Obok nowych rozwiązań i lepiej dobranych treści, na znaczeniu zyskało również poszanowanie prywatności i przestrzeganie dobrych praktyk w walce ze spamem. Zeszłoroczne (2014 r.) zmiany w prawie polskim rozpoczęły ten proces. Po roku szkoleń i edukacji można przypuszczać, że dobre praktyki zostały lub będą wdrożone w życie, a użytkownicy będą otrzymywać jeszcze więcej, ale tylko adekwatnych i zamówionych komunikatów.
Poruszone aspekty wydają nam się być najistotniejsze. Pamiętajmy jednak, że aby nie pozostać w tyle, należy podążać za trendami.
Tymczasem życzymy już teraz, by 2016 rok przyniósł wiele kreatywnych i ciekawych kampanii i wysokich wskaźników![:]

Poprzedni

Wróg publiczny numer 1

Następny

5 marketingowych trendów na 2016 rok!