BLACK FRIDAY

30% zniżki na system
do email marketingu!

promo Zobacz ofertę
Wszystkie wpisy
dwerner

dwerner

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie — 6 sprawdzonych sposobów

Spis treści

Nie jest tajemnicą, że nasza oferta oraz obsługa w sieci muszą nadążać za oczekiwaniami użytkowników. Tylko bieżąca obserwacja rynku e-commerce pozwala analizować i odkrywać istotne dla e-konsumenta kwestie. Wyjście naprzeciw tym potrzebom może zdecydować o naszym sukcesie. Prezentujemy 6 sprawdzonych sposobów na skuteczną sprzedaż w internecie: od tworzenia relacji z odbiorcami, poprzez budowanie spójnego doświadczenia konsumenta dzięki strategii omnichannel, aż po ciekawe akcje promocyjne.

  1. Budowanie trwałych relacji dzięki marketing automation

Tworzenie relacji z klientem w sieci na pierwszy rzut oka wydaje się trudniejsze niż w rzeczywistości. Z jednej strony to brak kontaktu na żywo. Z drugiej — obsługa setek klientów w tym samym czasie. Jednak dzięki marketing automation kontakt z dużą liczbą klientów bez angażowania konsultantów jest możliwy i do tego realizowany na najwyższym poziomie! Właściwe zaplanowanie komunikatów po każdej akcji użytkownika sprawia, że zapewniamy mu spersonalizowaną obsługę, dostarczamy bieżące informacje na temat zamówień, możemy podziękować za zapis do newslettera czy dołączenie do grona zarejestrowanych użytkowników. A wszystko to w sposób w pełni zautomatyzowany.

  1. Personalizacja — klucz skutecznej sprzedaży w sieci

Dzięki marketing automation możliwe jest nie tylko docieranie do wielu odbiorców w tym samym czasie, ale również wysoka personalizacja wysyłanych komunikatów. Podstawowym zabiegiem z tym związanym jest zwracanie się do użytkownika po imieniu. Systemy takie jak SARE umożliwiają także dopasowanie na wyższym poziomie. Śledzenie użytkowników na naszej stronie pozwala na prezentowanie konsumentowi oferty zgodnej z jego preferencjami, czy to poprzez email marketing, web pushe czy kampanie sms. Akcje zaplanowane jako odpowiedź na konkretne działania użytkownika sprawiają, że nie ma miejsca na nietrafione komunikaty. Przykładowo: internauta dodaje do koszyka produkt danej kategorii, ale opuszcza sklep. W określonym czasie od tego zdarzenia otrzymuje przypomnienie o pozostawionym towarze. W razie braku reakcji dostaje od nas voucher na darmową dostawę dla przerwanych zakupów. Dzięki systemowi SARE skutecznie przeprowadzimy również działania up-sellingowe i cross-sellingowe, zwiększając satysfakcję klientów z poszczególnych transakcji.

  1. Targetowanie w strategii omnichannel

Z marketing automation również targetowanie w naszym biznesie możemy wynieść na wyższy poziom. A dzięki lepszemu targetowaniu nie marnujemy środków na nietrafioną reklamę i zyskujemy lepsze wyniki sprzedażowe.

Celem targetowania jest docieranie z ofertą do właściwych osób. Oznacza to, że dana oferta odpowiada ich preferencjom, potrzebom i oczekiwaniom. Kierując reklamę do określonej grupy, łączymy jej członków na podstawie wspólnych cech, zachowań, preferencji czy obaw[1].

Jakie narzędzia wspierają skuteczne targetowanie? Lead scoring powoduje, że płynnie przeprowadzamy użytkownika przez lejek sprzedażowy, kierując do niego treści zgodne z jego poziomem zaangażowania. Natomiast właściwa segmentacja bazy danych umieszcza go w grupie odbiorców o podobnych cechach. Do każdej grupy kierujemy dokładnie taki komunikat, jakim jest zainteresowana. Wiemy, kto czyta newsletter, kto przegląda produkty z danej kategorii lub kto należy do grupy w określonym wieku czy płci. Oddzielne lejki sprzedażowe sprawiają, że każdy traktowany jest w sposób indywidualny.

  1. Omnichannel a skuteczna sprzedaż

Nadążając za oczekiwaniami odbiorców, musimy dostosować również kanały dotarcia, z jakich oni korzystają. Bądźmy tam, gdzie oglądają produkty, komunikują się i kupują, czyli w sieci i poza nią. Ale powiązanie offline i online to za mało. Konsument lubi być prowadzony za rękę. W omnichannel, używając różnorodnych kanałów dotarcia, takich jak e-mail, SMS czy wiadomości Web Push, przeprowadzamy go krok po kroku po dopasowanej do niego customer journey. Unikamy także sprzecznych czy powtarzających się komunikatów. Pozwala na to jeden system, który integruje nasze działania, nie powielając treści i zbierając dane w klarownych raportach. System SAREsystem to niezbędne narzędzie, które pomoże skutecznie i bez zakłóceń prowadzić komunikację wielokanałową. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule Strategia omnichannel — połącz sprzedaż online z offline!

  1. Automatyzacja w obsłudze e-klienta

Jeśli jeszcze nie wprowadziliśmy automatyzacji do naszego biznesu e-commerce — najwyższy czas na zmiany! Dane w jednym miejscu, możliwość tworzenia spersonalizowanych lejków zakupowych oraz wygodna obsługa w intuicyjnym panelu to tylko niektóre zalety marketing automation. Wdrożenie wymaga naszego zaangażowania, konieczne są też stałe optymalizacje, ale w zestawieniu z obsługą e-klienta bez marketingu automatycznego — to wielka oszczędność czasu i środków. Wprowadzenie wielu udoskonaleń naszej sprzedaży nie byłoby bez tego w ogóle możliwe. Nie możemy mówić o strategii omnichannel bez automatyzacji.

  1. Benefity dla naszych klientów

Na koniec kwestia najprzyjemniejsza, czyli benefity dla naszych klientów. Dbajmy o to, by konsument czuł się wyróżniony, wybierając nasze produkty. Przygotowujmy coś ekstra. Praca nad akcjami promocyjnymi czy konkursami należy do kreatywnej części zadań marketera. Jest to coś, co wyróżnia nas wśród konkurencji i pozwala zapadać w pamięć szerokiej grupie odbiorców. Uruchamiamy tym także regułę wzajemności. Klient, który otrzyma od nas bonus, będzie czuł się zobowiązany i tym samym zwiększymy jego lojalność. Zajrzyj do artykułu Listopadowo-grudniowy kalendarz — okazje dla e-commerce i dowiedz się więcej o akcjach promocyjnych na koniec roku!

 

Poprzedni

Jak wykorzystać email marketing do komunikacji wewnętrznej w firmie

Następny

SMS marketing – z czym warto integrować?

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę