Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

SMS marketing – z czym warto integrować?

Spis treści

Marketing SMS sprawdza się w wielu biznesach e-commerce. Zwykle wskazujemy na wysoką otwieralność oraz kontakt w czasie niemalże rzeczywistym jako największe walory tego kanału komunikacji. Równie ważna jest jednak możliwość przeprowadzenia integracji z innymi narzędziami marketing automation! Zobaczmy, z czym warto połączyć SMS marketing.

 

SMS zintegrowany z kanałem email

 

Połączenie kanałów SMS i email staje się coraz bardziej popularne i przychodzi na myśl jako pierwsze, gdy mowa o integracji SMS. Jest to też wyjątkowo łatwe. Pisaliśmy o tym w artykule SMS marketing w 3 krokach. Jak SMS-y wspierają nasze wysyłki email? System może podzielić bazę na kontakty, które otworzyły wcześniej wysłaną wiadomość email lub nie podjęły żadnej akcji. Dzięki temu dołączymy wiadomości mobile do naszej kampanii email, nie powielając treści, ale uzupełniając je. Wysyłka SMS-ów może zwiększyć otwieralność naszych mailingów. To dobre miejsce, by przypomnieć o nowej wiadomości, która czeka w skrzynce adresata. Z drugiej strony w e-mailu zmieścimy dużo więcej informacji, więc taki SMS może być zajawką, zaproszeniem do tematu, którego rozwinięcie użytkownik znajdzie na swojej poczcie elektronicznej.

 


Obraz 1. Przykład polączenia kanału SMS i email
Źródło: E-book 14 sposobów na efektywny email marketing na każdą okazję

Marketing SMS w modelu omnichannel

 

Nie ograniczajmy się do email marketingu. W SARE kilkoma kliknięciami zintegrujemy wszystkie narzędzia, by z powodzeniem korzystać z wielu jednocześnie i budować spójne scenariusze komunikacji z naszymi odbiorcami. Dzięki temu możemy tworzyć przestrzeń kontaktu z naszą marką, w której odbiorca czuje się komfortowo i pewnie.

Z czym warto integrować nasz SMS marketing, by rozwijać model omnichannel w naszym biznesie? Rejestrujmy wszystkie działania użytkowników — ich ruchy na stronie, koszyk zakupowy, otwierane maile czy kontakt na czacie. Dzięki temu nasze wysyłki SMS odpowiadają oczekiwaniom i preferencjom naszych użytkowników! Przeprowadzajmy wysyłki SMS-ów tylko do zainteresowanych osób — tych, którzy otworzyli maila czy poprosili o ofertę. SMS-y mogą być także uruchamiane przez konkretne akcje użytkownika na stronie. Dobry wizerunek naszej marki budują również wiadomości transakcyjne. Podziękowanie za zakupy czy potwierdzenie statusu zamówienia otrzymane na telefon pozwala umacniać relacje oraz oswajać klientów z prowadzoną przez nas komunikacją.

Wysyłki SMS wspomagają również odzyskiwanie porzuconych koszyków. Przekazanie klientowi kodu rabatowego do wykorzystania w sklepie internetowym czy darmowa dostawa to tylko niektóre ze sposobów, by zachęcić go do wznowienia zakupów. Intrygujmy, wychodźmy naprzeciw oczekiwaniom i rozmawiajmy z naszymi odbiorcami. By dodatkowo polepszyć customer experience, przy pomocy specjalistów z SARE możemy stworzyć dedykowany landing page pod wygenerowany link. Wszystko to będzie zgodne z identyfikacją wizualną oraz całą strategią naszej marki. Takie środowisko to gwarancja spójnego doświadczenia zakupowego naszych konsumentów w każdym kanale, z jakim mają styczność.

 

Kampanie SMS w moim biznesie

 

Dopasujmy sms marketing do naszych potrzeb. System SARE udostępnia nam szereg funkcjonalności, dzięki którym dostosujemy wysyłki do naszych aktualnych promocji, oferty czy innych uwarunkowań. Stosowanie personalizacji sms nie musi ograniczać się do zwrócenia się do adresata po imieniu. Dzięki integracjom z całym systemem marketing automation znamy preferencje naszych użytkowników, zatem możemy wysyłać im zindywidualizowane wiadomości, unikatowe kody rabatowe, czy też zapraszać na unikalne strony internetowe, zamieszczając konkretne linki. Kiedy znamy już swoich odbiorców, pozwólmy poznać im także naszą markę. Wyróżni nas branding sms, czyli wybór nazwy, jaka wyświetli się w polu nadawcy przy naszej wiadomości. Jest ona bardzo ważna, gdyż pozwala na szybką identyfikację sms-a i nie zniechęca do jego otwarcia nieznajomym numerem.

 

Obraz 2. Przykład personalizacji SMS
Źródło: Materiał szkoleniowy SAREsystem

 

Co jeszcze może sprawdzić się w naszym biznesie? Wsparcie sms-ów transakcyjnych czy wysyłek cyklicznych zbuduje zaufanie naszych odbiorców i pozwoli budować z nimi jeszcze lepsze relacje. Po integracji kanału mobile z całym systemem, który zbiera w jednym miejscu informacje o wszystkich naszych kampaniach, warto wypróbować sms-y dwukierunkowe. To świetny sposób na budowanie relacji z dotychczasowymi klientami poprzez zbieranie ich opinii, organizowanie konkursów i gromadzenie dowolnych odpowiedzi, które system zbiera w konkretnych raportach. Prócz tych danych — z łatwością przeanalizujemy dostarczalność czy kliknięcia w wysyłane linki. A to pozwoli zoptymalizować całe kampanie, których integralną częścią może stać się właśnie wysyłka sms.

Poprzedni

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie — 6 sprawdzonych sposobów

Następny

Czym jest cold mailing w email marketingu?