Spis treści
Pandemiczne szaleństwo e-zakupowe nadal trwa w najlepsze! W samym 2020 roku Polacy wydali na zakupy internetowe ok. 100 mld złotych. Przewiduje się, że 2021 roku wynik ten wzrośnie do 120 mld złotych. Liczby te nie powinny jednak nas aż tak szokować. W dzisiejszych czasach online zamawiamy praktycznie wszystko – odzież, jedzenie, a nawet materiały budowlane. Jednak wraz ze wzrostem liczby e-konsumentów, wzrasta również liczba dostępnych sklepów na rynku e-commerce. Konkurencja zatem w każdej branży jest bardzo duża. Co należy zrobić, aby przekonać klientów do zakupów właśnie w Twoim sklepie? Odpowiedź jest bardzo prosta! Trzeba dobrze się promować. A w tym pomogą Ci kampanie sms i e-mail dostępne w SARE.
Sytuacja e-commerce w Polsce
Jak zmienił się rynek e-commerce na przestrzeni ostatniego roku? Ile procent Polaków robi zakupy w sieci? Jeśli chcesz osiągnąć sukces w e-commerce, musisz na bieżąco orientować się, jakie zmiany zachodzą w tej branży. Dopiero posiadając odpowiednie dane, jesteś w stanie dobrze przygotować swoją strategię marketingową i dobrać odpowiedni kanał promocji dopasowany do Twoich odbiorców.
Zobacz, jak wyglądała sprzedaż internetowa w 2020 roku:
Pandemia koronawirusa znacznie zmieniła podejście do zakupów internetowych i spojrzenie na handel. Sklepy, które do tej pory prowadziły sprzedaż stacjonarną, w większości przeniosły swoje działania do sieci. Jest to idealny dowód na to, że model omnichannel jest potrzebny! Nikt nie wie, jak długo potrwa jeszcze pandemia i wynikające z jej powodu obostrzenia. Poradzić sobie z tym mogą jedynie sklepy otwarte na nowe możliwości technologiczne.
SMS czy e-mail marketing – co wybrać?
E-mail? A może kampania SMS? Co lepiej wybrać, aby dotrzeć skutecznie do swoich klientów? Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie obu kanałów komunikacji. Choć może Ci się wydawać, że w branży e-commerce lepiej sprawdza się wysyłka wiadomości e-mail, to mimo wszystko warto przetestować również wiadomości sms. Dlaczego? Według statystyk średni wskaźnik otwieralności SMSów wynosi ok 98%, więc szansa na dotarcie z danym komunikatem do Twoich odbiorców jest bardzo duża. Ponadto krótka wiadomość sms jest świetnym dopełnieniem maila, w którym zaprezentujesz ofertę swojego sklepu lub aktualną promocję.
Jak zintegrować SMS i e-mail marketing?
Myślisz, że potrzebujesz do tego dwóch osobnych narzędzi? Spokojnie, ułatwiliśmy Ci to zadanie. System SARE oferuje zarówno wysyłkę kampanii e-mail jak i SMS. Dzięki temu nasi partnerzy mogą zaplanować i ustalić wysyłkę z poziomu jednego panelu administracyjnego, a wyniki obu kampanii łatwo i szybko znajdą w dostępnych tam raportach. Połączenie e-maili i sms marketingu idealnie sprawdzi się w branży e-commerce. Klienci sklepów chcą na bieżąco być informowani, m.in. o statusie swoich zakupów, czy o atrakcyjnej promocji. W SARE pomożemy Ci zarówno w przygotowaniu takiej kampanii oraz w procesie jej wysyłki. Poniżej przedstawiamy 3 gotowe scenariusze, wykorzystujące e-mail i sms marketing.
Kampania okolicznościowa
Kampanie okolicznościowe z wykorzystaniem wiadomości e-mail i sms świetnie sprawdzą się w przypadku promocji ograniczonych czasowo. Wiadomość e-mail jest w tym wypadku podstawowym komunikatem, w którym odbiorca zostaje poinformowany o promocji, natomiast sms służy do zaktywizowania go tu i teraz.
Przykład: Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet, sklep internetowy sprzedający biżuterię wysłał kampanię mailingową skierowaną do wszystkich mężczyzn ze swojej bazy adresowej. W kreacji przedstawił aktualną ofertę oraz przypomniał o zbliżającym się święcie. Każdy użytkownik, który otworzył e-maila, kilka minut później otrzymał smsa z czasowo ograniczonym kodem rabatowym.
Obraz 1. Materiały SARE – email ecommerce 2020 i sms ecommerce 2020.
Kampania odzyskująca utracone koszyki
Połączona komunikacja e-mail i sms sprawdzi się również w kampanii, dotyczącej utraconych koszyków na Twojej stronie internetowej. Użytkownik opuścił stronę przed zakupem produktów, które miał w koszyku? W wiadomości e-mail przypomnij mu o pozostawionych rzeczach. Zaś w wiadomości sms przedstaw mu informację np. o zniżce ograniczonej czasowo.
Przykład: Użytkownik odwiedził sklep internetowy, dodał kilka produktów do koszyka i opuścił stronę. Godzinę później wyślij mu wiadomość e-mail, przypominającą o pozostawionych zakupach. Jeśli użytkownik wyświetli wiadomość, jednak nie wróci na stronę sklepu, wyślij mu smsa z kodem zniżkowym.
Kliknij, aby powiększyć
Wykorzystaj potencjał, który drzemie w sms i e-mail marketingu!
Skontaktuj się z nami – pomożemy zaplanować Ci skuteczną kampanię marketingową.
kontakt@sare.pl