Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Za co kochamy email marketing? 8 najważniejszych zalet

Za co kochamy email marketing -cover

Spis treści

Wiadomości e-mail są z nami już od ponad 50 lat! Pierwszy mail na świecie został wysłany z jednego komputera do drugiego w 1971 roku przez Raya Tomlisona, którego uznaje się za twórcę poczty elektronicznej. Od tego czasu wiele zmian zaszło w email marketingu. Początkowo ten kanał komunikacji służył jedynie do wysyłania prostych wiadomości, jednak z biegiem czasu zyskał dużą popularność w reklamie. Obecnie, email  jest najczęściej wykorzystywaną formą komunikacji. Codziennie ludzie na całym świecie wysyłają w sumie setki miliardów maili. Co kryje się więc za tak dużą popularnością tych wiadomości i za co tak naprawdę kochamy email marketing?

 

Niski koszt i duża skuteczność

 

Email marketing nie jest drogim kanałem komunikacji. Jeśli masz własną bazę adresową, to jedynym obowiązkowym kosztem jest zakup systemu do wysyłki kampanii mailingowej. W systemie SARE jesteś w stanie samodzielnie, w edytorze Drag&Drop, zaprojektować responsywny mailing zgodny z najnowszymi trendami. Nie musisz więc płacić grafikom za przygotowanie projektu lub koderom za zakodowanie swojego mailingu. Warto też podkreślić, że efekty kampanii mailingowych pojawiają się bardzo szybko i mają jeden z wyższych wskaźników ROI (wskaźnik zwrotu inwestycji) wśród wszystkich kanałów marketingowych.

 

Masowość

 

Żaden inny kanał komunikacji nie ma tak dużego zasięgu jak email. Wysyłając mailing, możesz dotrzeć do nieograniczonej liczby odbiorców. Zasięgi maila są globalne, więc Twoje wiadomości pojawią się w skrzynkach odbiorczych u Twoich potencjalnych klientów na całym świecie.

 

Budowanie relacji z klientem

 

Dobre relacje z klientem są fundamentem każdego biznesu. Obojętnie, czy działasz w branży B2B, czy B2C, powinieneś systematycznie kontaktować się z użytkownikami, znajdującymi się w Twojej bazie odbiorców. Kanał email jest do tego świetnym narzędziem. Dzięki zautomatyzowanym wysyłkom zbudujesz trwałe relacje i polepszysz komunikację ze swoimi klientami.

 

Relacje z klientem - za co kochamy email marketin

 

Segmentacja bazy odbiorców

 

Wysyłany mailing powinien, a wręcz musi być powiązany z daną grupą docelową, która znajduje się w Twojej bazie. Systemy do email marketingu, jak SARE, ułatwiają bardzo to zadanie, oferując możliwość segmentacji bazy adresowej. Na czym polega to działanie? Adresom znajdującym się w bazie możesz nadać konkretne cechy. Dzięki temu zgromadzisz dokładne informacje behawioralne i demograficzne o danym kontakcie, które wykorzystasz podczas tworzenia kampanii dopasowanej do oczekiwań użytkownika.

 

Dokładna personalizacja wiadomości

 

Każdego klienta warto traktować indywidualnie. Pomoże Ci w tym właśnie email marketing i możliwość personalizacji wiadomości. Jeśli skrupulatnie prowadzisz segmentację swojej bazy odbiorców, to personalizacja wiadomości nie powinna sprawić Ci żadnego problemu. Warto tutaj podkreślić, że pisząc o personalizacji, mamy na myśli dostosowanie całej kreacji mailowej do potrzeb indywidualnego klienta. W dzisiejszych czasach nie powinieneś ograniczać się jedynie do wykorzystania imienia odbiorcy w mailingu.

 

Możliwość automatyzacji

 

W SARE dodatkowo masz możliwość zautomatyzowania swoich kampanii email marketingowych. Wystarczy, że zaplanujesz kilka scenariuszy wysyłek, a po wykonaniu konkretnego działania przez użytkownika – np. zakup produktu – automatycznie zostanie wysłana do niego wiadomość transakcyjna. Takie działanie pozwala Ci zaoszczędzić sporo czasu, a szybkość prowadzonej komunikacji wpływa na zadowolenie klienta.

 

Przypomnienie o porzuconych koszykach

 

Aż 70% konsumentów online robiąc zakupy, porzuca koszyk i nie finalizuje transakcji. Dlaczego? Tak naprawdę powodów takiego zachowania jest wiele. W większości przypadków użytkownikom nie odpowiada cena produktu lub sposób dostawy zamówienia. Ty jednak nie możesz zapomnieć o tych klientach. Wprost przeciwnie! Musisz „powalczyć” o ich uwagę. Jak? Na podstawie ruchów użytkownika na Twojej stronie możesz wysłać do niego wiadomość email, informującą o pozostawionych produktach w koszyku i niedokończonych zakupach. Przedstaw w niej atrakcyjny rabat, aby jeszcze bardziej zachęcić go do powrotu na stronę.

 

Porzucone koszyki - za co kochamy email marketing?

 

Przekazywanie ważnych wiadomości

 

Zmiany w regulaminie lub sposobie płatności, warunkach dostawy, czy inne ważne informacje, o których należy szybko poinformować swoich odbiorców – najlepiej wysłać emailem. W SARE masz możliwość sprawdzenia, który użytkownik z Twojej bazy zapoznał się z tymi zmianami, a do kogo musisz powtórzyć tę wysyłkę jeszcze raz.

 

Email można kochać lub go nienawidzić. I choć wielu marketerów przewiduje co roku zbliżającą się śmierć tego kanału komunikacji, to w dalszym ciągu ma on więcej zwolenników i fanów niż przeciwników.  Potwierdza to nasze ostatnie Badanie Poczty, w którym aż 92% respondentów uznało email marketing jako najskuteczniejszy i najchętniej wykorzystywany kanał komunikacji z klientem.

My na pewno tegoroczne walentynki wyślemy emailem, a Ty? Jeśli jeszcze nie przygotowałeś żadnej kampanii z tej okazji, sprawdź nasze 3 scenariusze kampanii na Walentynki.

 

 

 

Obraz 1. Freepik 

Obraz 2. Freepik

 

 

 

Grafika - bankowość wpis
Poprzedni

Co e-mail marketing może zaoferować bankowości?

Następny

E-mail i sms marketing w branży e-commerce!

Email i sms marketing - przykład