Wszystkie wpisy
dwerner

dwerner

3 sprawdzone scenariusze kampanii na walentynki

Spis treści

Zbliża się kolejne ważne święto w e-commerce! Dzień zakochanych świętujemy coraz chętniej i to na rozmaite sposoby. Lubimy robić prezenty sobie i ukochanym. Święto miłości to czas, w którym okazujemy ją wszystkim dookoła. Jako marketerzy wykorzystajmy więc walentynki niezależnie od naszej branży! To doskonały pretekst do zorganizowania dodatkowej promocji służącej rozbudowaniu bazy klientów, budowaniu relacji z obecnymi odbiorcami, a także podniesieniu sprzedaży.

Co jest sekretem skutecznej sprzedaży w walentynki? Czym możemy się wyróżnić na rynku i co zainteresuje naszych odbiorców?

 

Walentynki obchodzi co najmniej 54% e-konsumentów[1]. Mimo że ten dzień kojarzy nam się głównie ze sprzedażą B2C, warto zaoferować coś wyjątkowego także naszym klientom biznesowym.

Możemy przygotować konkretny towar czy zestaw dedykowany drugiej połówce, oczywiście w okazyjnej cenie. Ale unikatowa oferta to nie tylko prezenty dla bliskich. W walentynki możemy świetnie wykorzystać cross-selling do zaproponowania konsumentowi pakietu kilku usług w korzystnej cenie! Przekonajmy e-klienta, że takie święto łączy nie tylko ludzi, ale i usługi. Dzięki marketing automation spersonalizujemy naszą walentynkową ofertę i trafimy do różnych grup odbiorców. Przygotowując różne kreacje, dotrzemy w sposób bardzo dopasowany do większej liczby konsumentów. Podsuwamy 3 gotowe scenariusze walentynkowej promocji z wykorzystaniem marketing automation!

 

Podniesienie sprzedaży poprzez kody rabatowe w wysyłkach e-mail

Seria wysyłek e-mail z okazji walentynek może sprawdzić się w niemal każdej branży. Wystarczy, że mamy w bazie adres mailowy klienta, a na podstawie jego dotychczasowej aktywności, zainteresowań oraz zakupów — możemy wysłać mu odpowiednią wiadomość z kodem promocyjnym, na przykład na określony asortyment w naszym sklepie. System SARE umożliwia wysłanie trzech rodzajów takich kodów:

  • w formie tekstowej,
  • jako EAN 13 (kod kreskowy),
  • jako QR kod.

Dzięki takiemu zróżnicowaniu kody mogą być realizowane zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. Klient bezpośrednio z maila może trafić na dedykowany landing, do zakładki z odpowiednimi produktami czy na listę naszych oddziałów stacjonarnych i w wygodny sposób zrealizować swój kod zniżkowy. Ograniczenie czasu trwania promocji zmobilizuje klienta do zakupów.

Budowanie relacji poprzez kampanię SMS

Nie bójmy się kontaktować z odbiorcami również poprzez kanał mobile. Pamiętajmy, że otwieralność tych wiadomości sięga aż 98%[2]. Walentynkowy SMS możemy śmiało wysłać do całej bazy zapisanej do newslettera. Odbiorcy czekają bowiem na nasze wiadomości! Dzieląc klientów np. w zależności od czasu, jaki minął od ostatnich zakupów, lepiej dopasowujemy wysyłane do nich komunikaty. Jakie efekty przyniesie nam taka wysyłka? Sms może kierować na walentynkowy landing, ale również zawierać unikatowy kod do wykorzystania w sklepie online lub offline. Ta krótka wiadomość przypomni konsumentowi o naszej konkurencyjnej ofercie i zaprosi do zakupów.

Łączenie kanałów offline i online

W strategii omnichannel swobodnie odsyłamy klientów z wirtualnej rzeczywistości do punktów stacjonarnych oraz odwrotnie. W walentynki w naszych sklepach również skutecznie zaprosimy na stronę www marki czy do formularza zapisu do newslettera. Po co to robić? Z SARE możemy wykorzystać to święto do rozbudowania bazy klientów. To zaś pozwala na utrzymywanie z klientami stałego kontaktu, informowanie o nowościach i wysyłanie kolejnych ofert promocyjnych. W jaki sposób zaplanować taką akcję offline? Nie ma osoby, która w walentynki nie przyjęłaby od nas czerwonej róży. Podarujmy kwiat każdemu, kto tego dnia zapisze się do newslettera poprzez aplikację dostępną u naszej hostessy. W podobny sposób zebraliśmy zgody dla firmy L’Occitane[3], skutecznie powiększając bazę odbiorców marki. Taka kampania offline z pewnością zapadnie w pamięć konsumentom, którzy trafią do naszego sklepu. To też świetny materiał na relację w mediach społecznościowych. Wykorzystanie aplikacji do zbierania zgód i podpisów zależy od naszej pomysłowości!

Jak śledzić efekty kampanii w walentynki i nie tylko?

Żadna kampania nie zakończy się pełnym sukcesem, jeśli nie przeanalizujemy dokładnie jej efektów. Z tego względu w każdej wysyłce email czy sms ustawiamy inne kody promocyjne, by z łatwością śledzić wyniki naszych działań i analizować kolejne akcje marketingowe. Dzięki temu widzimy, które grupy najlepiej zareagowały na promocję i które kreacje bądź częstotliwość działań sprawdziły się najlepiej. A jak działa aplikacja do zbierania danych kontaktowych? Po uzupełnieniu formularza przez klienta wysyłana jest do sklepu paczka ZIP z wszystkimi danymi. Bez problemu możemy przenieść plik do wewnętrznego CRM. Wysyłanie unikatowych kodów oraz zbieranie danych w systemie SARE pozwala dokładnie śledzić efektywność każdej kampanii. Przetestuj to w najbliższe święto zakochanych! Zajrzyj do artykułu Web push na walentynki i wykorzystaj również inne narzędzia marketing automation, by zwiększyć swoje zyski z okazji tej niepowtarzalnej daty w kalendarzu marketera.

Już dziś zaplanuj swoją kampanię z okazji Walentynek! Wypróbuj nasze propozycje w praktyce!

 

drag and drop
Poprzedni

Edytor Drag&Drop – jak stworzyć samodzielnie nowoczesny mailing?

Następny

XVI Badanie wykorzystania poczty elektronicznej – raport

Badanie_Poczty
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę