BLACK FRIDAY

30% zniżki na system
do email marketingu!

promo Zobacz ofertę
Wszystkie wpisy

Magdalena Niedobecka

Do rozbudowania bazy jeden kod, jeden jedyny kod i… coś więcej!

rozbudowa_bazy

Spis treści

Branża e-commerce rozwija się w niesamowitym tempie. Pod koniec 2020 roku w Polsce było już 40 tys. zarejestrowanych sklepów internetowych (Bisnode).
Trwająca pandemia spowodowała decyzję o przeniesieniu wielu biznesów do Internetu, co z kolei wpłynęło na wzrost konkurencji i istną walkę o klienta. Dlatego wiele firm dwoi się i troi, aby pozyskać nowych klientów oraz pozostać w kontakcie z tymi, którzy wracają do e-sklepów na kolejne zakupy. 

Zwiększ swoją bazę dzięki ankietom i personalizowanym kodom

Tobie też zależy na poznaniu klientów bliżej. Chcesz wiedzieć, co sądzą o zakupach w Twoim e-commerce, czy są zadowoleni z obsługi klienta, czy być może w ofercie sklepu brakuje jakiegoś asortymentu, etc. Ta wiedza będzie kluczowa przy tworzeniu dalszej komunikacji z klientem, budowaniu z nim lojalności, jak i w usprawnieniu działania Twojego biznesu.

Aby klient trafił do Twojego sklepu, musisz dołożyć starań, aby tenże sklep był widoczny w sieci. Oprócz reklam tekstowych i displayowych, kampanii mailingowych i w social mediach, czy obecności w porównywarkach cenowych, jest jeszcze jeden skuteczny i o wiele tańszy sposób na poznanie klienta bliżej – zaproszenie do wzięcia udziału w ankiecie i wyrażenia opinii na temat działania sklepu. Możesz to zrobić bezpośrednio z poziomu systemu do email marketingu, wysyłając mailing, albo zachęcić do wypełnienia ankiety na stronie internetowej (poprzez pop-up, banner itp.).

Jak utworzyć ankietę, którą chce się wypełniać?

Pomyślisz pewnie, że ankieta sama w sobie nie jest czymś innowacyjnym wśród narzędzi marketingowych. Z doświadczenia wiesz także, że klienci raczej niechętnie chcą wypełniać ankiety. To zrozumiałe. Dlatego…

Stwórz angażujący nagłówek i pokaż korzyść

A jeśli dodasz do ankiety obietnicę, że po jej wypełnieniu klient otrzyma kod rabatowy, dostęp do e-booka albo inną korzyść? Zwracasz wtedy uwagę odbiorcy i zdobywasz potrzebne informacje.
Takie działanie zwiększa szansę na wypełnienie ankiety.

Weź pod uwagę cenny czas klienta

No właśnie. Cenny. Dlatego ankieta, którą chcesz wysłać w mailingu do klienta, nie może być zbyt długa. Rekomendujemy maksymalnie 5 dobrze zredagowanych i konkretnych pytań. np.:

  • Czy brakuje Ci jakiejś metody płatności?
  • Który z poniższych produktów chciałbyś zobaczyć w ofercie naszego sklepu?
  • Jak w skali od 1 do 10 oceniasz czas realizacji zamówienia?
  • Czy brakuje Ci informacji o produkcie z naszej oferty?

W systemie mailingowym SARE masz możliwość tworzenia wielu rodzajów pytań w ankiecie. Dowiedz się więcej o ankietach w SARE.

Podziękuj i wręcz rabat

To wiąże się bezpośrednio z obietnicą daną na początku wypełnienia ankiety. Bardzo ważne jest podziękowanie użytkownikowi za poświęcony czas i dotrzymanie słowa – czyli wysłanie wcześniej wskazanej korzyści na maila respondenta. Nie możesz dopuścić do sytuacji, w której kod nie trafia do użytkownika!

Usługa realizacji wysyłki z kodem promocyjnym po wypełnieniu ankiety jest dostępna w systemie SARE. Możesz skorzystać samodzielnie z intuicyjnego narzędzia lub przekazać realizację naszym specjalistom. Pomożemy Ci stworzyć ankietę na miarę Twoich oczekiwań, zarówno pod względem metodologicznym, jak i graficznym.

Jak to działa w praktyce?

Poniżej prezentujemy mechanizm działania dla nowych klientów Twojego sklepu:

  1. Umieszczasz informację o ankiecie i kuponie promocyjnym na swojej stronie www.
  2. Użytkownik, aby wziąć udział w ankiecie i otrzymać rabat, musi wypełnić pole z pytaniem o e-mail.
  3. Po wypełnieniu ankiety, na maila klienta przychodzi powiadomienie o dopisaniu do listy mailingowej oraz indywidualny kod rabatowy*.

Zobacz także, jaki jest mechanizm działania dla klientów, których masz już w swojej bazie:

  1. Wysyłasz mailing z zaproszeniem do udziału w badaniu i informacją o korzyści po wypełnieniu.
  2. Klient wypełnia ankietę.
  3. Po wysłaniu formularza otrzymuje indywidualny kod rabatowy*.

*kod rabatowy może być wygenerowany przez klienta, albo w systemie SARE – w zależności od preferencji klienta i zaplecza technologicznego. Cały proces jest w pełni zautomatyzowany.

Korzyści wykorzystywania kodów promocyjnych po wypełnieniu ankiety

Sposób tworzenia ankiet w systemie SARE jest intuicyjny i rozbudowany. Taka forma “przepytania” klienta pozwoli Ci na:

> kompletowanie cennych informacji o klientach, o sposobie funkcjonowania Twojego ecommerce i poziomie satysfakcji klientów;

> budowanie kompendium wiedzy o produktach lub usługach oraz kierunkach rozwoju biznesu;

> oszczędność czasu i pieniędzy na działania marketingowe – koszty przeprowadzenia usługi są relatywnie niskie;

> rozbudowanie bazy o nowych klientów i jej segmentacja (użytkowników, którzy wypełnili ankietę możesz przypisać do grupy klientów chętnych korzystania z kodów rabatowych);

> zwiększenie szansy na sprzedaż.

Chcesz zacząć poszerzać gremium klientów i zwiększać ich zaangażowanie? Skontaktuj się z nami, pokażemy Ci jakie masz możliwości!

segmentacja na dzień kobiet
Poprzedni

Segmentacja nie tylko od święta

Następny

Twoje zachowanie wyryte na kartach… historii

przeglądarka historia
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę