Newslettery dla blogerów

Blogi i vlogi, wg raportu B(v)log Power. Wpływ blogów i videoblogów na Internautów, odgrywają w życiu internautów kluczową rolę: informując (52%), ucząc (37%), bawiąc (33%), przedstawiając inny punkt widzenia (34%), budując świadomość (30%) czy wspomagając decyzje zakupowe (29%) .

Biorąc pod uwagę znaczenie przekazywanych treści, znamienne wydają się być również wyniki Raportu z XII Badania wykorzystania poczty elektronicznej, wg których aż 87% osób, które zapisują się do newsletterów robią to dla…contentu! Liczby mówią same za siebie, warto więc wykorzystać te dane! Poniżej znajduje się kilka pomysłów na to, jak blogerzy mogą wykorzystać newsletter.
1. Najbardziej oczywisty pomysł: poinformować o nowych wpisach. Wiele platform blogowych udostępnia taką możliwość, ale jest to zwykle niezbyt zaawansowane narzędzie, gdzie wiadomość o nowym poście nie jest dopracowana pod względem wizualnym, albo wyświetla się nieprawidłowo. Dlatego warto przygotować szablon, najlepiej w wersji responsywnej, z pomocą  którego maksymalnie raz w tygodniu, będziemy informować o nowych wpisach. Oczywiście nie możemy zapomnieć o opcji udostępniania ich w mediach społecznościowych. Dodatkowo taki szablon, umożliwia nam wysyłkę np. listy najbardziej popularnych wpisów w określonym czasie.
2. Jeśli zapisując się do Twojego newslettera, użytkownik podał imię i datę urodzenia, możesz utrzymywać z nim znacznie bliższe relacje wysyłając maile personalizowane, w tym także specjalne wysyłki urodzinowe. Taki zabieg w prosty sposób zwiększy zaangażowanie subskrybenta i jego przywiązanie do Twojego bloga, wzmacniając Wasze więzi i lojalność czytelnika.
3. Triggery i remindery. Dla bardziej zaawansowanych blogerów, prowadzących blogi a’la portale internetowe, z pewnością przydatna będzie automatyzacja, powiązana z monitorowaniem zachowań użytkowników. W ten sposób zbadasz, co bardziej interesuje Twoich Czytelników, pokażesz swoim reklamodawcom jak bardzo zaangażowani są odbiorcy, czym się interesują i dlaczego warto współpracować właśnie z Tobą, celując w ten sam target.
4. Możesz też wykorzystać swoją bazę do wysyłki newsletterów dotyczących produktów/usług oferowanych przez reklamodawców. Jeśli Twoich Czytelników interesują produkty lub usługi rynków, na jakich działają Twoi reklamodawcy, możesz udostępnić swoją bazę właśnie im. Pamiętaj tylko, żeby baza została udostępniona tym kontrahentom, których produkty faktycznie mogą zainteresować Twoich Czytelników! Jeśli prowadzisz blog kulinarny uzasadnione będzie wysłanie informacji o konkursie producenta przypraw. Jeśli jednak wyślesz reklamę nowej linii opon do traktorów, możesz stracić nie tylko subskrybentów newslettera, ale i stałych czytelników bloga. Jest to więc ciekawe źródło dodatkowego dochodu, ale trzeba z niego korzystać naprawdę rozsądnie i rozważnie.
5. Wg raportu B(V)log Power, stali odbiorcy obserwują konta społecznościowe swoich „polubionych” blogów i vlogów, skąd pozyskują informacje o nowych treściach, zatem obecność w jak największej liczbie kanałów social media wydaje się być kluczowa. Dzielenie się treściami z bloga/vloga w mediach społecznościowych przez stałych jego odbiorców jest formą uznania dla ich autora, a jednocześnie doskonałym sposobem dotarcia do nowych potencjalnych odbiorców.
6. A co jeśli chcemy „pogadać” tylko z tymi, którzy są naszymi wiernymi Czytelnikami? Gdy chcemy poznać ich opinię i wiemy, że będzie to krytyka konstruktywna, a nie „hejtowanie”? Przydatna może tu być ankieta, nadal zintegrowana z pozostałymi kanałami komunikacji. Badając stopień zaangażowania subskrybentów możemy wyłonić tych, którzy faktycznie są zainteresowani naszym blogiem i to dla nich głównie chcemy coś zmienić, wprowadzić, uatrakcyjnić. Spytajmy ich o opinię za pomocą ankiety. Wyniki będą anonimowe, a możliwość wypełnienia będzie dostępna tylko dla konkretnej grupy. I znowu liczby powiedzą same za siebie, a my będziemy wiedzieć, w co warto zainwestować zarówno czas jak i pieniądze.
Blogi i vlogi nadal są ważnym elementem w prognozowaniu nowych trendów na kolejne lata. Z pewnością większy nacisk będzie kładziony na mobilność i czytanie w biegu. W całym tym mobilnym szaleństwie warto więc zadbać, by utrzymać kontakt z odbiorcami i nie dać się zgubić w natłoku informacji. Rozwiązaniem dla niszowych blogerów będą systematyczne wysyłki newsletterów i wiadomości spersonalizowanych, dla większych, także mainstreamowych – pełna automatyzacja.[:]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Want to know more?

Write to us!

We will recommend the proper course of action to you!

kontakt@sare.pl
» Back to the BLOG

I'd like to find out more, send me the newsletter!

Don’t miss any of our news, tips, valuable e-books and interesting case studies, sing up for our newsletter!