SMS marketing — 7 skutecznych przykładów kampanii

Mobile marketing jest szybki, skuteczny i wciąż na tyle mało popularny, że wyróżnia naszą komunikację wśród konkurencji. Krótkie wiadomości SMS cechuje wysoka otwieralność i możliwość kontaktu z użytkownikami w czasie rzeczywistym, nawet gdy nie mają oni dostępu do internetu! O czym warto pamiętać przy wdrażaniu tego kanału, przeczytacie we wpisie SMS marketing w 3 krokach. Dzisiaj poznajcie 7 przykładów kampanii SMS, jakie możecie zastosować w swoim biznesie!

 

Postaw na szybki kontakt z zainteresowanymi

 

Przykład nr 1.

Wiele mówi się na temat szybkości kanału SMS. To idealna forma komunikowania się przed wydarzeniami oraz w ich trakcie! Możemy w ten sposób przypomnieć zainteresowanym o zbliżającym się evencie lub jego części. SMS pozwala zwiększyć frekwencję na naszym wydarzeniu nawet o 45%[1]. W ten sposób Amnesty International zwiększyło zainteresowanie i świadomość na temat Maratonu Pisania Listów[2]. Osoby odpowiedzialne za organizację maratonu w poszczególnych miastach otrzymały MMS-a przypominającego o akcji i motywującego do działania, dzięki czemu wzrosło tempo rozpowszechniania się informacji o wydarzeniu.

 

Przykład nr 2.

SMS marketing pozwala także zwiększyć zaangażowanie uczestników podczas samych eventów. Przykładowo, podczas konferencji możemy wystosować do zainteresowanych zaproszenie na wkrótce rozpoczynający się wykład czy panel dyskusyjny.

 

 

Utrzymuj stały kontakt ze swoimi klientami

 

Przykład nr 3.

SMS to świetny sposób, by przypominać się stałym klientom. Możemy kontaktować się z nimi regularnie poprzez wysyłki cykliczne, np. gdy ukazuje się najnowszy newsletter czy artykuł na blogu. Automatyczna wiadomość może być wysyłana z okazji urodzin naszego klienta czy rocznicy subskrypcji. Zaskoczmy odbiorcę nie tylko życzeniami, ale np. spersonalizowanym kodem rabatowym. W ten sposób urodzinową kampanię zrealizowała marka L’occiante[3]. Według zebranych danych tylko w 3 miesiące z blisko 10 tysięcy wysyłek swój kod urodzinowy wykorzystało aż 700 osób.

Obraz 1. Przykład urodzinowego SMS-a przygotowanego w systemie SARE. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Przykład nr 4.

Komunikację ze stałymi klientami w połączeniu ze sprytnie ujętym Real Time Marketingiem zastosowała marka Pizza Hut podczas rozgrywek Super Bowl[4]. Korzystając z tego, jak wielu Amerykanów gromadzi przed telewizorami to wydarzenie, sieć właśnie wtedy przypomniała o sobie swoim klientom i osiągnęła rekordową liczbę zamówień.

 

 

Zwiększaj zaangażowanie dotychczasowych oraz przyszłych klientów

 

Przykład nr 5.

Jak zdobyć nowych klientów, wykorzystując SMS marketing? Postawmy na lojalność dotychczasowych klientów! Możemy zaoferować im określoną kwotę do wykorzystania na nasze usługi za każde polecenie i rejestrację nowego użytkownika. Inną wartością jest zaoferowanie zniżki osobie zaproszonej. W ten sposób zadziałała marka Revolut. Poprzez aplikację klienci mogą uruchomić wysyłkę SMS do swoich znajomych, którzy otrzymują tym kanałem linka, dzięki któremu zamawiają kartę Revolut zupełnie za darmo.

 

Obraz 2. Przykład SMS-a z dedykowanym kodem rabatowym, przygotowanym w systemie SARE. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Przykład nr 6.

Sposobem na zaangażowanie zupełnie obcej grupy docelowej jest także wykorzystanie guerilla marketingu, czyli marketingu partyzanckiego. Polega on na promocji usług w niekonwencjonalny sposób, np. przy użyciu murali czy wlepek. W różnorodnych miejscach możemy zachęcać do kontaktu z marką właśnie poprzez sms! Pozwala na to funkcja SMS Premium. Wszystko to wykracza poza standardową reklamę i dzięki temu wzbudza ciekawość odbiorców.

 

Przykład nr 7.

Konsumenci lubią również być słuchani i mieć realny wpływ na decyzje i funkcjonowanie swoich ulubionych marek. Doskonale wykorzystali ten fakt organizatorzy konkursu „Chorzowskie smaki 2013”[5]. Urząd Miasta w Chorzowie przeprowadził konkurs na najlepszy lokal gastronomiczny w mieście. Zwycięzcę wyłoniono na podstawie głosów użytkowników oddanych właśnie poprzez SMS.

 

10 zasad skutecznego SMS marketingu

Obraz 3. Infografika z przedstawionymi 10 zasadami skutecznego SMS Marketingu. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Poznaj nowe technologie po stronie SMS marketingu

 

Konsumenci, przyzwyczajeni do tempa rozwoju technologicznego, mają coraz wyższe wymagania. Doskonale wie o tym Google. SMS-y będziemy wkrótce wysyłać i odbierać za pomocą wygodnej aplikacji[6]. „RSC Chat” — nowe narzędzie od Google — testowany jest już przez użytkowników we Francji i Wielkiej Brytanii. Mogą oni przesyłać sobie wiadomości bez limitu znaków, załączać grafiki czy prowadzić rozmowy grupowe. To otwiera zupełnie nowe możliwości dla marketingu SMS.

 

W Polsce możemy aktualnie testować aplikację „Wiadomości” na urządzeniach typu Android. Już teraz zanotowała ona niemal 1 mln 400 tys. pobrań. Nowe pomysły i testy Google w obszarze SMS-ów oraz duży odzew użytkowników niezaprzeczalnie potwierdzają, że kanał ten ma przed sobą świetlaną przyszłość!

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies