Wszystkie wpisy
monika

monika

Jak przeprowadzić kampanię SMS?

jak-zrobić-kampanie-sms-1520x500

Spis treści

Chcesz docierać do odbiorcy szybko i skutecznie? Odpowiedzią jest wysyłka marketingowa zamknięta w 160 znakach. Wypróbuj kampanie sms i przekonaj się o ich skuteczności. Do takich działań zachęca wysoki wskaźnik otwieralności wiadomości oraz stosunkowo niskie koszty wysyłki. Kampanie mobile to idealny sposób na przekazywanie krótkich informacji. Docierają one do klienta natychmiast, niezależnie od tego, czy aktualnie korzysta z Internetu. Dziś zastanowimy się, na co zwrócić szczególną uwagę, by podjęte kroki przyniosły najlepsze rezultaty.

Do kogo chcemy dotrzeć?

Musimy brać pod uwagę, że żadne działania marketingowe nie są skazane na sukces bez odpowiedniego przygotowania. To prawda, że współczynnik otwieralności wiadomości sms wynosi 98%, jednak by go utrzymać, trzeba się postarać. Jedną z podstawowych rzeczy, nad jakimi musimy się zastanowić, jest oczywiście nasza grupa docelowa. Precyzyjna segmentacja bazy kontaktów pozwoli dobrać idealną porę wysyłki oraz właściwy content. Trafiona komunikacja ucieszy klienta i zbliży go do marki. Nieprzemyślana — może nam zaszkodzić i zmniejszyć bazę naszych subskrybentów. Przeanalizujmy więc dotychczasowe raporty wszystkich działań i stwórzmy personę — obraz prawdziwego człowieka po drugiej stronie. Zastanówmy się, skąd pochodzi, co jest dla niego ważne, jak wygląda jego dzień. Pomyślmy, jakie są jego potrzeby i w jaki sposób to my możemy na nie odpowiedzieć.

Czy kampanie sms pozwalają na personalizację?

Kiedy już wiemy, do kogo chcemy dotrzeć, postarajmy się maksymalnie dopasować naszą komunikację. System SARE pozwala na wysoką personalizację wiadomości sms. Możemy zwrócić się do odbiorcy imiennie, zaproponować dedykowany kod rabatowy czy też zaprosić na unikalną podstronę, wysyłając konkretny link. Zyskujemy w ten sposób pewność, że do naszych klientów docieramy w sposób w pełni zindywidualizowany. Współczesny konsument ceni sobie takie podejście — nie czuje się osaczony nietrafionymi ofertami, ale otrzymuje dokładnie to, co leży w polu jego zainteresowań.

 

personalizacja w sms przykładkupon rabatowy w sms przykład

Obraz 1 i 2: Przykład personalizacji imieniem, skróconego linku, wykorzystania kuponu rabatowego. Źródło: Archiwum SARE.

 

Dodatkową opcją, którą koniecznie musimy wykorzystać, jest branding sms, czyli ustawienie odpowiedniego nadawcy. Dzięki temu wysyłka budzi zaufanie i pozwala utrwalać relacje z odbiorcami. Z systemem SARE nasza komunikacja może być jeszcze bardziej szczegółowa. Wykorzystując dwukierunkowe kampanie sms, możemy uzyskiwać odpowiedzi na swoje wiadomości, a raporty gromadzić w systemie SARE. Funkcja kanału zwrotnego pozwala zwiększać efektywność naszych działań, regularnie badać ich skuteczność oraz bardziej angażować odbiorców.

 

Jak optymalnie wykorzystać wysyłki sms-ów?

Na blogu SARE znajdziemy więcej trików, jak zoptymalizować nasze działania email marketingowe i kampanie sms. To właśnie połączenie tych dwóch kanałów może przynieść mierzalne efekty. System SARE zapewnia ich pełną integrację. Możemy zwiększyć otwieralność wysyłanych e-maili dzięki automatycznemu powiadomieniu skierowanemu wprost na telefon klienta, w określonym przez nas czasie, np. kilkanaście godzin po wysyłce e-mailowej.

Wykorzystanie marketing automation pozwala na natychmiastową reakcję tuż po wykonaniu przez użytkownika konkretnej akcji na stronie. Dzięki temu możemy przesłać mu potwierdzenie transakcji, wiadomość z podziękowaniem czy kod rabatowy. Dodatkowo nasz klient jest informowany o wszystkich szczegółach realizacji zakupu — od przygotowania, przez przekazanie kurierowi, aż po potwierdzenie odebrania paczki. Wszystko to zaplanowane szczegółowo z wyprzedzeniem działa bez naszej ingerencji i pracuje na nasz sukces.

Budowanie dobrych relacji z klientami zapewniają także cykliczne wysyłki. Jednym z rodzajów takiego działania są sms-y urodzinowe. Wykorzystanie wszystkich danych o naszych użytkownikach pozwala na zindywidualizowaną komunikację, która buduje pozytywny wizerunek marki. A planowane wysyłki systematyzują naszą pracę.

 

branding w sms przykładsms urodzinowy przykład

Obraz 3 i 4: Przykład brandingu, dedykowanego kodu rabatowego, SMS urodzinowego. Źródło: Archiwum SARE.

Co realnie otrzymuje klient?

Wysyłki sms to szereg korzyści. Dla nas oraz naszych klientów. Włączając je do naszych działań marketingowych, zapewniamy konsumentowi kompleksową opiekę. Kanałem mobile możemy przypominać o zaplanowanych wizytach czy upływających terminach. Ponadto, zgodnie z naszym planem, wyselekcjonowana grupa odbiorców we właściwym czasie otrzymuje informację o aktualnej promocji. Możemy także przekazywać użytkownikom informacje o przygotowanych dla nich wartościach dodanych — dzięki skróconym linkom bez problemu przekierujemy klienta na stronę z newsletterem lub biletami w okazyjnej cenie. Natychmiastowa komunikacja kanałem sms pozwala także przypomnieć o porzuconym koszyku wraz z jakimś bonusem, np. kodem rabatowym na niesfinalizowaną transakcję. Korzystanie z tego rodzaju działań marketingowych umacnia więzi z naszymi klientami i podnosi naszą sprzedaż.

sms dwukierunkowy przykładsms z przypomnieniem przykład

Obraz 5 i 6: Przykład SMSa dwukierunkowego, przypominającego. Źródło: Archiwum SARE.

SMS zgodny z RODO?

O ochronie danych osobowych wiemy już naprawdę dużo. Ale wciąż mamy wątpliwości, jak wprowadzone w tym roku przepisy wpływają na nasze wysyłki mobile. Z systemem SARE wszystko odbywa się bezpiecznie i legalnie. Na kontakt marketingowy kanałem sms również wymagana jest zgoda, dzięki której możemy bez trudu kontaktować się z klientem. I w tej sytuacji konsumentowi przysługuje prawo do bycia zapomnianym. By je realizować, możemy w wiadomości zawrzeć skrócony link wypisu, który umożliwi odbiorcy szybki wypis z bazy, gdy już nie będzie zainteresowany naszą ofertą. Rozwiązanie, choć zmniejsza bazę, to pozwala na optymalizację kosztów i realizację polityki komunikacji, w której cenimy sobie opinię klienta.

Poprzedni

Raport Badania poczty elektronicznej w Polsce

Następny

Cross-selling i up-selling – czyli jak sprzedawać więcej?

cross-selling i up-selling jakie korzyści przynoszą
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę