BLACK FRIDAY

30% zniżki na system
do email marketingu!

promo Zobacz ofertę
Wszystkie wpisy

Magdalena Niedobecka

Jak połączyć kanał e-mail z SMSem?

Spis treści

Jednym z ciekawszych połączeń i jednocześnie najpopularniejszych jest powiązanie kampanii e-mail marketingowych z kampaniami SMSowymi, które sprawdzają się doskonale w przekazywaniu krótkich informacji. Zaletą SMS jest dotarcie do odbiorcy natychmiast, co może być bardzo przydatne w wykorzystaniu w pewnego rodzaju kampanii reklamowych, gdzie liczy się czas dotarcia.
Należy też pamiętać, że kampanie SMS obok e-mail marketingu to jedne z najbardziej skutecznych działań wspierających sprzedaż. Integracja jest prosta i wykorzystując oba rozwiązania umożliwia przeprowadzenie kampanii reklamowych na znacznie szerszą skalę. Warunkiem jest oczywiście posiadanie zarówno numeru telefonu odbiorcy, jak i adresu e-mail.

Przykłady połączonych kampanii:

  • Kampanie okolicznościowe – połączenie kampanii mailingowej i SMSowej w przypadku kampanii ograniczonych w czasie. Najczęściej realizowane są poprzez prowadzenie kampanii e-mail jako podstawowej a kampanii sms jako dodatkowej, która jest uzupełnieniem i dobrym aktywatorem do wykończenia konkretnej akcji. Prowadząc akcję np.: walentynkową interesuje nas otwarcie informacji do konkretnego dnia, godziny celem realizacji promocji, kuponu, rabatu czy nawet darmowej usługi. Wiedza w tym wypadku o otwarciu lub nie informacji mailowej jest dodatkowym motywatorem do użycia usługi SMS i wykonania w tym kanale akcji, ze względu na określony czasowo koniec promocji. Przyczynia się to do znacznego zwiększenia efektywności w realizacji kampanii. Podobnie możemy postępować w przypadku kampanii urodzinowych, imieninowych czy świątecznych.
  • Kampanie konkursowe – połączenie kampanii mailingowej jako akcji pasywnej i kampanii sms jako akcji aktywnej. Poprzez mailing użytkownik uzyskuje wszelkie informacje dotyczące konkursu, regulamin czy komunikaty – jest to wówczas rodzaj komunikacji jednostronnej. Poprzez kanał SMS użytkownik bierze aktywny udział w działaniach angażujących, przykładowo poprzez odpowiedź na pytania konkursowe.

Co jest zauważalne przy połączeniu tych dwóch kanałów, e-mail i SMS, to fakt, że nie konkurują one ze sobą lecz uzupełniają się, wyraźnie podnosząc skuteczność kampanii. Należy pamiętać, że SMS jest jedną z możliwych form komunikacji. Są również dostępne wiadomości multimedialne MMS czy VMS jako wiadomości głosowe. Możliwość zastosowania różnych form poprawia skuteczność dotarcia i efekty naszych działań. Należy pamiętać o odpowiednim doborze przekazu w zależności od przyjętej formy, kanału i ewentualnych zwrotnych działań użytkownika.
Umiejętne wykorzystanie i połączenie tych kanałów powinno przynieść zadowalające efekty dla niejednej realizowanej kampanii.
[:]

Poprzedni

Planowanie kampanii do baz wewnętrznych bywa jak granie symfonii

Następny

Nowa odsłona strony internetowej SARE

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę