5 wiadomości SMS na Black Friday, które zwiększą Twoją sprzedaż

 

Okres gorących wyprzedaży, trwający od Black Friday aż do Cyber Monday, to szczególny czas w e-commerce. Właśnie wtedy rozpoczyna się gorączka przedświątecznych zakupów, ale czas największych promocji ogranicza się do tego jednego dnia lub jednego weekendu. Z tego powodu marketingowcy muszą działać szybko i skutecznie, bo właśnie te dni gromadzą największe tłumy kupujących. Czy może pomóc w tym SMS marketing? 

 

Dane firmy Gemius potwierdzają, że 96% odbiorców odczytuje wszystkie wiadomości SMS, a 91% uznaje je za istotne[1]. Wykorzystajmy więc ten kanał w czasie największego ruchu w sklepach stacjonarnych i internetowych! Prezentujemy 5 pomysłów na SMS z okazji Black Friday.

 

 

Jak wykorzystać kampanię SMS w strategii omnichannel?

 

Organizując promocje w sklepach stacjonarnych i internetowych, warto włączyć w akcje promocyjne różnorodne kanały dotarcia do klienta. SMS marketing doskonale wspiera nie tylko wydarzenia offline, ale również spersonalizowane wysyłki e-mailowe. Intuicyjne w obsłudze funkcjonalności systemu SARE ułatwiają integrację obu kanałów. Uzupełnienie ich m.in. dynamicznym contentem na naszej stronie czy odpowiednimi notyfikacjami web push pozwoli realizować nasze działania marketingowe w modelu omnichannel, tak pożądanym przez współczesnego konsumenta.

W krótkiej wiadomości SMS możemy przypomnieć, gdzie znajduje się nasz sklep stacjonarny, poinformować o promocji na Black Friday czy przesłać indywidualny kod rabatowy do wykorzystania przy kasie. To doskonała okazja, by przyciągnąć tych, którzy nie planowali zakupów w pobliżu lub nie wiedzieli o naszej placówce.

 

 

Obraz 1. Przykład SMS-a z dedykowanym kodem rabatowym wyłącznie w sklepie stacjonarnym. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

 

Reguła niedostępności w SMS, jak to zrobić?

 

Reguła niedostępności Cialdiniego doskonale sprawdzi się w SMS-ach z okazji Black Friday. Nic tak nie działa na wyobraźnię odbiorcy i mało co tak pobudza jego pożądanie jak właśnie towar, którego za chwilę może zabraknąć lub promocja, która lada chwila się zakończy.

 

personalizacja imienna sms przykład
Obraz 2. Przykład spersonalizowanego SMS-a z czasowym kuponem rabatowym z okazji Black Weekend. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

Nie inaczej jest z czarno-piątkowymi okazjami. Naszym zadaniem jest przekazanie klientowi informacji, że mamy dla niego wyjątkową ofertę, której ważność niebawem się skończy. SMS jest tu o tyle przydatnym narzędziem, iż dociera do adresata w czasie rzeczywistym. To pozwala dokładnie określić czas pozostały do końca promocji bez obaw, że zostanie ona przeoczona.

 

Jakie dodatkowe korzyści może zawierać SMS?

 

W Black Friday nie zapominajmy o dodatkowych korzyściach, jakie mogą osiągnąć nasi klienci podczas dni wyprzedaży. Wyróżnijmy się wśród konkurencji czymś więcej niż obniżkami cen. Tutaj z pomocą przychodzi personalizacja, która jest możliwa dzięki zbieraniu wszystkich danych w systemie SARE.

Stałym czy bardziej zaangażowanym klientom możemy zaproponować coś z zakresu premium — miesiąc darmowej subskrypcji dodatkowych treści, darmowy cykl webinarów, edukacyjnego ebooka. Zróbmy coś, dzięki czemu nasz klient poczuje się wyróżniony. Podarujmy mu spersonalizowany prezent na Czarny Piątek i nie zapomnijmy wspomnieć o tym w wiadomości SMS!

 

Wykorzystaj nazwę nadawcy SMS

 

Nadawca wiadomości SMS to bardzo istotny szczegół, który wpływa na wiarygodność naszej wysyłki — może polepszyć jej odbiór oraz zwiększyć jej skuteczność.

Obraz 3. Przykład personalizowanego SMS-a z nazwą nadawcy wiadomości. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

Nadanie nazwy w polu nadawcy wzbudza zaufanie, wiadomość wygląda również bardziej profesjonalnie niż SMS otrzymany z przypadkowego numeru telefonu. Nazwa powinna być jednoznaczna i nie wprowadzać w błąd adresata. Odbiorca musi wiedzieć, od kogo pochodzi wiadomość, kto kieruje do niego komunikat i zachęca do obejrzenia oferty czy wykonania jakiejkolwiek innej czynności. Dzięki temu jest bardziej skłonny do interakcji.

 

Personalizacja czyli indywidualny kod rabatowy

 

Spersonalizowana komunikacja to wciąż coś, co w Black Friday może wyróżnić nas wśród konkurencji. Prócz rozpoczęcia SMS-a imieniem naszego odbiorcy, warto zindywidualizować także kierowaną do niego ofertę! System SARE umożliwia wysyłanie do każdego klienta wiadomości SMS z dedykowanym kodem rabatowym. Każdemu odbiorcy możemy przypisać dokładnie taką informację, jaką powinien on zobaczyć po kliknięciu w wygenerowany dla niego link.

Obraz 4. Przykład SMS-a z dedykowanym kodem rabatowym, przygotowanym w systemie SARE. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Czarny Piątek jest wyraźnym peakiem w sprzedaży internetowej[1]. Wykorzystanie dostępnych narzędzi pozwala jeszcze bardziej nakręcić sprzedaż tego dnia. Po więcej informacji o kampaniach SMSSAREsystem, zapraszam również do artykułu SMS marketing w 3 krokach. Wykorzystaj je na Black Friday i ciesz się zyskami!

 

10 zasad skutecznego SMS marketingu

Obraz 5. Infografika z przedstawionymi 10 zasadami skutecznego SMS Marketingu. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies