Spis treści
Okres wyprzedaży, trwający od Black Friday aż do Cyber Monday, to szczególny czas w e-commerce. Właśnie wtedy rozpoczyna się gorączka przedświątecznych zakupów. Z tego powodu marketingowcy muszą działać szybko i skutecznie, bo właśnie te dni gromadzą największe tłumy kupujących. Czy może pomóc w tym SMS marketing?
Dane firmy Gemius potwierdzają, że 96% odbiorców odczytuje wszystkie wiadomości SMS, a 91% uznaje je za istotne[1]. Wykorzystaj więc ten kanał w czasie największego ruchu w sklepach stacjonarnych i internetowych! Prezentujemy 5 pomysłów na SMS z okazji Black Friday.
Jak wykorzystać kampanię SMS w strategii omnichannel?
Organizując promocje w sklepach stacjonarnych i internetowych, warto włączyć w akcje promocyjne różnorodne kanały dotarcia do klienta. SMS marketing doskonale wspiera nie tylko wydarzenia offline, ale również spersonalizowane wysyłki e-mailowe. Intuicyjne w obsłudze funkcjonalności systemu SARE ułatwiają integrację obu kanałów. Uzupełnienie ich m.in. dynamicznym contentem na naszej stronie czy odpowiednimi notyfikacjami web push pozwoli realizować nasze działania marketingowe w modelu omnichannel, tak pożądanym przez współczesnego konsumenta.
W krótkiej wiadomości SMS możesz przypomnieć, gdzie znajduje się Twój sklep stacjonarny, poinformować o promocji na Black Friday czy przesłać indywidualny kod rabatowy do wykorzystania przy kasie. To doskonała okazja, by przyciągnąć tych, którzy nie planowali zakupów w pobliżu lub nie wiedzieli o Twoim biznesie.
Obraz 1. Przykład SMS-a z dedykowanym kodem rabatowym wyłącznie w sklepie stacjonarnym. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Reguła niedostępności w SMS, jak to zrobić?
Reguła niedostępności Cialdiniego doskonale sprawdzi się w SMS-ach z okazji Black Friday. Nic tak nie działa na wyobraźnię odbiorcy i mało co tak pobudza jego pożądanie, jak towar, którego za chwilę może zabraknąć lub promocja, która lada chwila się zakończy.
Obraz 2. Przykład spersonalizowanego SMS-a z czasowym kuponem rabatowym z okazji Black Weekend. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.
Nie inaczej jest z czarnopiątkowymi okazjami. Twoim zadaniem jest przekazanie klientowi informacji, że mamy dla niego wyjątkową ofertę, której ważność niebawem się skończy. SMS jest tu o tyle przydatnym narzędziem, iż dociera do adresata w czasie rzeczywistym. To pozwala dokładnie określić czas pozostały do końca promocji bez obaw, że zostanie ona przeoczona.
Jakie dodatkowe korzyści może zawierać SMS?
W Black Friday nie zapominaj o dodatkowych korzyściach, jakie mogą osiągnąć klienci podczas dni wyprzedaży. Wyróżnij się wśród konkurencji czymś więcej niż obniżkami cen. Tutaj z pomocą przychodzi personalizacja, która jest możliwa dzięki zbieraniu wszystkich danych w systemie SARE.
Stałym czy bardziej zaangażowanym klientom możesz zaproponować coś z zakresu premium — miesiąc darmowej subskrypcji dodatkowych treści, darmowy cykl webinarów, edukacyjnego e-booka. Zrób coś, dzięki czemu klient poczuje się wyróżniony. Podaruj mu spersonalizowany prezent na Czarny Piątek i nie zapomnij wspomnieć o tym w wiadomości SMS!
Wykorzystaj nazwę nadawcy SMS
Nadawca wiadomości SMS to bardzo istotny szczegół, który wpływa na wiarygodność wysyłki — może polepszyć jej odbiór oraz zwiększyć jej skuteczność.
Obraz 3. Przykład personalizowanego SMS-a z nazwą nadawcy wiadomości. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.
Nadanie nazwy w polu nadawcy wzbudza zaufanie, wiadomość wygląda również bardziej profesjonalnie niż SMS otrzymany z przypadkowego numeru telefonu. Nazwa powinna być jednoznaczna i nie wprowadzać w błąd adresata. Odbiorca musi wiedzieć, od kogo pochodzi wiadomość, kto kieruje do niego komunikat i zachęca do obejrzenia oferty czy wykonania jakiejkolwiek innej czynności. Dzięki temu jest bardziej skłonny do interakcji.
Personalizacja, czyli indywidualny kod rabatowy
Spersonalizowana komunikacja to wciąż coś, co w Black Friday może wyróżnić Cię wśród konkurencji. Prócz rozpoczęcia SMS-a imieniem odbiorcy, warto zindywidualizować także kierowaną do niego ofertę! System SARE umożliwia wysyłanie do każdego klienta wiadomości SMS z dedykowanym kodem rabatowym. Każdemu odbiorcy możesz przypisać dokładnie taką informację, jaką powinien zobaczyć po kliknięciu w wygenerowany dla niego link.
Obraz 4. Przykład SMS-a z dedykowanym kodem rabatowym, przygotowanym w systemie SARE. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Czarny Piątek jest wyraźnym peakiem w sprzedaży internetowej[1]. Dlatego wykorzystanie dostępnych narzędzi pozwala jeszcze bardziej nakręcić sprzedaż tego dnia. Po więcej informacji o kampaniach SMS w SAREsystem, zapraszamy również do artykułu SMS marketing w 3 krokach.
Obraz 5. Infografika z przedstawionymi 10 zasadami skutecznego SMS Marketingu. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.