Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Jak zmieniać anonimowych użytkowników w klientów?

Jak-zmieniać-anonimowych-użytkowników

Spis treści

Rynek przechodzi w ręce konsumentów. Poprawia się kwestia przestrzegania praw konsumenta, rośnie troska o bezpieczeństwo jego danych, zwiększają się jednocześnie oczekiwania wobec przedsiębiorców.

Solidność, jakość, terminowość, dobra cena – to czynniki wpływające na ostateczną decyzję potencjalnego klienta. Dzięki opiniom innych użytkowników może prześwietlić dostawcę danej usługi pod każdym kątem. To sprzedawca walczy dziś o pozyskanie nowych nabywców i konkuruje o nich z innymi producentami.

CO JESZCZE WPŁYWA NA DECYZJĘ UŻYTKOWNIKA?

W gospodarce wolnorynkowej to klient podejmuje decyzje. Użytkownik przebiera w milionach ofert, porównuje, zestawia…

Zapytanie „where to buy”  w ciągu dwóch ostatnich lat pojawiało się w wyszukiwarce częściej o ponad 85%*

Użytkownicy często wiedzą, czego szukają. Naszym zadaniem jest przekonanie ich, że my to właśnie mamy. Zwykłe zabiegi marketingowe to już za mało, by wyróżnić się na tle konkurencji. Na szczęście z pomocą przychodzi marketing automation. Nowe rozwiązania usprawniają znane już działania, optymalizują naszą pracę i… zwiększają ilość naszych klientów! Ponieważ użytkownik zwraca uwagę na to, co mu komunikujemy, ale też jak to robimy, w jakim czasie i okolicznościach. Platformy marketingu automatycznego takie jak SAREsystem pomagają zoptymalizować naszą komunikację w świecie e-commerce.

PRECYZYJNIE TARGETOWANA KAMPANIA DISPLAY

Reklama display jest jedną z najpopularniejszych narzędzi w sieci. Lubimy ją za różne formy i wszechstronność zastosowania. Dzięki marketing automation jej wielką zaletą jest też personalizacja przekazu. Niekoniecznie musimy posiadać w swojej bazie adres mailowy odbiorcy. Na podstawie plików cookie planujemy i prezentujemy anonimowemu użytkownikowi kampanię display z oglądanymi przez niego wcześniej produktami. To również jeden ze sposobów na porzucone koszyki. Marketing automatyczny pozwala prześledzić, na jakim etapie nasz potencjalny klient opuścił stronę i na tej podstawie dostosować komunikat. Przykładowo – gdy miało to miejsce w momencie wyboru rodzaju przesyłki, możemy zaproponować mu zniżkę na dostawę. A jeśli użytkownik zrezygnował jeszcze przy wyborze między produktami, możemy zaproponować mu inne modele, wzory, jak również usługi komplementarne. Wszystko to w wygodny dla nas, zautomatyzowany sposób.

NIEZASTĄPIONY E-MAIL MARKETING

Dzięki marketingowi automatycznemu pozyskujemy nowych klientów nie tylko z poziomu stron internetowych. Analiza ruchów na witrynach pozwala lepiej definiować grupę docelową. Następnie realizujemy wysyłkę e-maili do bazy zewnętrznej nakierowanej na nasz target i zwiększamy szanse na to, by anonimowy użytkownik stał się naszym klientem. Wysyłka opiera się o zebrane wcześniej dane. Dlatego komunikacja jest precyzyjnie stargetowana. Użytkownik otrzymuje odpowiedź na swoje potrzeby. Zapewniamy poczucie, że wykonaliśmy pewną pracę za niego, ponieważ otrzymuje gotową, dopasowaną do siebie ofertę. Tak właśnie działa remarketing.

TU I TERAZ

Wielką zaletą kampanii remarketingowych w obszarze mailingu jest to, że użytkownik może powrócić do zaprezentowanej oferty w każdej chwili i w dowolnym momencie przenieść się na nasz landing page. Ale zależy nam jednocześnie na sprawnym zamykaniu sprzedaży. Dodatkowym wsparciem jest tutaj coraz popularniejsze narzędzie marketing automation – powiadomienia web push. To krótkie wiadomości, które pozwalają na bieżąco komunikować odbiorcy aktualną ofertę, najnowsze promocje oraz spersonalizowane rabaty. Wszystko to podczas wyświetlania dowolnej strony w przeglądarce.

 

Więcej o notyfikacjach web push opowiemy już wkrótce. Mamy nadzieję, że zaprezentowane dzisiaj ułatwienia marketingu automatycznego zainspirują Was do podejmowania nowych działań w swoim biznesie.

* https://adwords.googleblog.com/

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sare.pl

Poprzedni

Spam – jak z nim walczyć?

Następny

Jak komunikować się z potencjalnym klientem w czasie rzeczywistym?

Jak się komunikować z klientami w czasie rzeczywistym