Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Jak komunikować się z potencjalnym klientem w czasie rzeczywistym?

Jak się komunikować z klientami w czasie rzeczywistym

Spis treści

Tempo zmieniającego się świata wciąż rośnie. Objawia się to w wielu dziedzinach życia. Dotyczy to także marketingu, a w szczególny sposób uwidacznia na rynku e-commerce. Żeby odnieść sukces, musimy wciąż przyspieszać kroku i wyprzedzać innych. Kluczowym pojęciem jest czas i marketing automation.

Do najpopularniejszych technik sprzedaży związanych z czasem należą: szybka reakcja na kontakt, aktywne słuchanie i dialog, zasada niedostępności.

Na szczęście dzięki narzędziom marketing automation możliwa jest komunikacja z klientem w czasie rzeczywistym. O czym mowa? Oczywiście o notyfikacjach web push!

ZALETY WYSKAKUJĄCYCH OKIENEK

O powiadomieniach web push wiemy już bardzo wiele. Uporządkujmy na początku kilka najważniejszych faktów. Są one stosunkowo nowym kanałem marketingu automatycznego dostępnym od kwietnia 2015 r. To krótkie wiadomości, które są nowoczesną, prostą i wygodną formą kontaktu z użytkownikiem. Pojawiają się na jego ekranie w formie prostokątnych okienek informujących o naszej ofercie.

Największym plusem jest łatwość, z jaką zdobywamy w ten sposób lojalność anonimowych użytkowników. Wystarczy, że potencjalny klient przebywający na naszej stronie wyrazi chęć otrzymywania notyfikacji web push. Nie wymagają dodatkowych zgód, gdyż ich działanie opiera się na plikach cookies. Wyrażenie zgody na takie powiadomienia wiąże się z tym, że trafiamy głównie do zainteresowanych użytkowników.

Co poszerza naszą grupę odbiorców? To narzędzie marketingu automatycznego świetnie sprawdza się nie tylko na sprzęcie stacjonarnym.

Według raportu „Digital in 2017. Global Overview” już 57% użytkowników w naszym kraju korzysta z sieci właśnie przy pomocy urządzeń mobilnych.*

Polacy są dostępni i aktywnie używają przeglądarek internetowych w drodze do pracy, w sklepie, podczas odpoczynku poza domem. Wszędzie tam towarzyszymy naszym potencjalnym klientom właśnie dzięki powiadomieniom web push.

Notyfikacje web push – mimo że w większości omijają ad blocka – nie są na tyle natarczywe, by przeszkadzać i zrazić do siebie użytkownika. Z drugiej strony nie sposób ich nie zauważyć. Połączenie tych dwóch cech czyni je perfekcyjnym narzędziem marketing automation. Dzięki odpowiednim filtrom marketingu automatycznego “okienka” z naszą treścią wyświetlają się użytkownikowi wtedy, kiedy to zaplanujemy, niezależnie od strony internetowej, na jakiej aktualnie przebywa w obrębie danej przeglądarki.

Powróćmy do tego, jak powiadomienia web push polepszają efekty technik sprzedaży.

SZYBKA REAKCJA NA KONTAKT – MARKETING AUTOMATION

Działamy natychmiastowo, by nie stracić żadnego potencjalnego klienta. Przy pierwszych odwiedzinach na naszej stronie klient zachęcony zostaje do zgody na otrzymywanie powiadomień. Dzięki narzędziom takim jak SARE możemy ustawić dodatkowe powiadomienie, jeśli odbiorca nie powraca do nas po określonym czasie.

AKTYWNE SŁUCHANIE

Mówiliśmy już wiele o wsłuchiwaniu się w potrzeby naszych potencjalnych klientów. W e-commerce może wydawać się to zadaniem trudniejszym, ale powiadomienia web push świetnie sobie z tym radzą! Marketing automatyczny pozwala ustawić zawartość kolejnego okienka w zależności od kategorii przeglądanych przez użytkownika na naszej stronie, ostatniej otwartej zakładki czy zawartości porzuconego koszyka. Dzięki temu w czasie niemal rzeczywistym wchodzimy w dialog z zainteresowanym użytkownikiem, badamy jego dalsze preferencje i odpowiadamy na potrzeby.

REGUŁA NIEDOSTĘPNOŚCI

Skoro już powiedzieliśmy sobie, że w dzisiejszym świecie tak bardzo liczy się czas… To co sprawdzi się lepiej od reguły niedostępności, skoro działamy w czasie rzeczywistym? Technika ta użyta w mailingu, w poście na portalu społecznościowym czy jako display może być łatwo przeoczona i zlekceważona. Ale wyskakująca notyfikacja web push, która na podstawie zebranych wcześniej informacji o potrzebach klienta zaoferuje mu rabat tylko tu i teraz, albo poinformuje o ostatnich dostępnych sztukach z kolekcji limitowanej… Nie sposób przejść obok takiej okazji obojętnie.

Jak widzimy, systemy takie jak SARE automatyzują tradycyjne metody sprzedaży, czyniąc ją efektywniejszą i wygodniejszą.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sare.pl

Jak-zmieniać-anonimowych-użytkowników
Poprzedni

Jak zmieniać anonimowych użytkowników w klientów?

Następny

RODO – najczęściej zadawane pytania i nasze odpowiedzi

RODO