Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Co e-mail marketing może zaoferować bankowości?

Grafika - bankowość wpis

Spis treści

W bankowości zarówno komunikacja zewnętrzna, jak i wewnętrzna oparte są na e-mail marketingu. Newslettery, mailingi ofertowe, czy wiadomości transakcyjne, zawierające hasła do logowania i potwierdzenia przelewów, służą bankom do sprawnej komunikacji z klientem i do podtrzymania z nim relacji. Co jeszcze e-mail marketing może zaoferować tej branży? Jakie skuteczne rozwiązania marketingowe w bankowości poleca SARE?

 

4 sposoby na zbudowanie relacji z potencjalnym klientem banku

 

Pozyskanie nowych klientów w bankowości nie jest łatwym zadaniem. Dlaczego? Pewnie każdy z nas wybierając bank, z którego usług korzysta, dokładnie przemyślał i przeanalizował swoją decyzję. Przecież to, gdzie ulokujemy wszystkie oszczędności, może mieć wpływ na naszą przyszłość. Warto również podkreślić, że mailing bankowy, to nie tylko informacje dotyczące wykonywanych transakcji. W bankowości, tak jak w innych branżach, należy edukować swoich klientów. Dzisiejsi użytkownicy Internetu oczekują informacji o oferowanych przez bank produktach, dlatego sprzedaż nie powinna opierać się tylko i wyłącznie na przekazie „kup teraz”. Dużo większe znaczenie ma na początku pokazanie klientowi, dlaczego np. powinien założyć konto oszczędnościowe. W jaki więc sposób rozbudować bazę adresową o nowe kontakty i przygotować taką komunikację, która zbuduje z przyszłym klientem trwałą relację? Poniżej przedstawiamy 4 proste sposoby.

 

Rozbuduj swoją bazę, dzięki formularzom kontaktowym

 

Zarówno na głównej stronie banku, jak i na jego podstronach, warto umieścić formularze kontaktowe. Użytkownik, który uzupełni formularz i wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji handlowych oraz marketingowych, od razu trafi do bazy własnej banku w systemie SARE. Tam, każdemu adresowi zostaje przydzielona konkretna cecha, odpowiadająca jego preferencjom. Na podstawie tych wiadomości o użytkowniku, bank może zaplanować bardzo dokładnie spersonalizowaną komunikację.

Przykład: Użytkownik uzupełnił formularz kontaktowy na podstronie z ofertą kredytową i zgodził się na komunikację mailową. Jego adres automatycznie pojawia się w bazie adresowej banku w systemie SARE i zostaje przypisana mu cecha – kredyty. Warto w tym wypadku przygotować już wcześniej scenariusz follow up, dzięki któremu użytkownik po zapisaniu się do bazy, otrzyma cykl wiadomości e-mail, w dodatku contentowo dopasowany do jego potrzeb.

 

Przypomnij użytkownikowi o niewysłanym formularzu!

 

A co należy zrobić w sytuacji, gdy użytkownik rozpocznie uzupełnianie formularza, jednak nie wyśle swojej wiadomości i opuści stronę banku? Zawsze należy zachęcić go do powrotu! Nawet jeśli użytkownik nie znajduje się w bazie adresowej banku, jesteśmy w stanie znaleźć go – dzięki zapisanym plikom cookie – w bazach zewnętrznych naszych partnerów. Działanie to jest w pełni legalne i zgodne z zasadami RODO. Użytkownik, odwiedzając stronę banku, zgadza się na umieszczenie pliku cookie w jego przeglądarce. Właśnie za pomocą tzw. ciasteczek można odszukać adres mailowy użytkownika w bazach zewnętrznych, do których już wcześniej dołączył. Mając adres użytkownika, bank jest w stanie wysłać do niego e-maila z informacją o opuszczonym formularzu. Oczywiście, banki nie muszą same kontrolować i planować tych wysyłek. Wiadomości tego typu  łatwo i szybko zautomatyzować.

 

Wiadomości follow up – najlepszy sposób na edukację klienta!

 

Follow upy to zautomatyzowane wiadomości e-mail lub sms wysyłane do ściśle określonej grupy odbiorców w konkretnym czasie.

Co zyskuje bank dzięki kampanii follow up?

  • Stałą i personalizowaną dla każdego odbiorcy komunikację mailową i SMSową,
  • Oszczędność czasu planowania kolejnej wysyłki i optymalizację kosztów.

Według statystyk pierwsza wiadomość follow-up jest najbardziej skuteczna. Powinna być krótka i zawierać spersonalizowany komunikat. Jeśli odbiorca nie odpowie na nią, istnieje 21% szans na uzyskanie odpowiedzi na drugą wysłaną wiadomość.

Przykład scenariusza follow up po założeniu konta bankowego przez klienta:

1. E-mail powitalny wysłany w ciągu 24 h po założeniu konta.
2. E-mail edukacyjny wysłany po 48 h od założenia konta.
3. E-mail sprzedażowy wysłany po ok. 5 dniach od założenia konta.

Przykład scenariusza follow up dla branży bankowej

 

Aplikacja do zbierania podpisów

 

Autorska aplikacja SARE do zbierania podpisów offline, pozwala na złożenie podpisu przez potencjalnego klienta pod dowolnym formularzem lub wcześniej przygotowanym tekstem. Aplikacja ta świetnie sprawdza się przy pozyskiwaniu leadów w oddziałach bankowych, w galerii handlowej czy na eventach. Dane z formularza wraz z gotową umową odkładane są w bazie, a kopia umowy jest wysyłana do klienta od razu po podpisaniu.

 

Aplikacja do zbierania podpisów - rozwiązanie marketingowe dla bankowości

 

Bezpieczna i szybka personalizacja!

 

W branży bankowej kampanie e-mail marketingowe powinny być w pełni dopasowane do odbiorcy. Bezpieczna personalizacja dostępna w systemie SARE, pozwala automatycznie dopasować odpowiedni komunikat do każdego adresu z przesłanej bazy. Wystarczy, że bank wyśle na serwer dwa zaszyfrowane pliki, jeden z bazą klientów, a drugi z danymi do importu (kreacja, nadawca, temat wiadomości, czas wysyłki oraz dane konsultanta). Wtedy każdy adres z przesłanej bazy otrzyma dopasowaną do jego typu konta bankowego kreację. Jest to duże ułatwienie podczas planowania kampanii. Zamiast kilku osobnych kreacji, wystarczy przygotować tylko dwa pliki. Banki dzięki temu zyskują sporo dodatkowego czasu, który można wykorzystać do planowania już kolejnych efektywnych kampanii marketingowych.

Warto również podkreślić, że pliki z bazą adresową muszą być zaszyfrowane. Takie działanie zwiększy bezpieczeństwo bazy przed coraz popularniejszymi i częstymi atakami hakerskimi.

Więcej na temat rozwiązań dla branży bankowej przeczytacie w naszym najnowszym e-booku.

 

E-book - Rozwiązania marketingowe dla bankowości.

POBIERZ E-BOOKA

 

Dlaczego SARE?

 

W branży bankowej e-mail to podstawowe narzędzie wykorzystywane do komunikacji z klientem. Dlatego warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniego systemu, który jest w stanie dostarczyć rozwiązania dopasowane do potrzeb tej branży. Właśnie takim systemem jest SARE, które od 15 już lat obsługuje czołowe banki w Polsce. Nasz zespół specjalistów, znając już dobrze potrzeby i wymagania tej branży, jest w stanie przygotować rozwiązania, które pomagają bankom w zautomatyzowaniu komunikacji i pozyskaniu nowych klientów.

 

Sprawdź, czy znajdziemy rozwiązanie również dla Ciebie.
Skontaktuj się z nami – kontakt@sare.pl

 

 

 

 

*Grafika Freepik 

sare-bankowosc-blog-infografika
Poprzedni

E-mail marketing w bankowości! [INFOGRAFIKA]

Następny

Za co kochamy email marketing? 8 najważniejszych zalet

Za co kochamy email marketing -cover