Pop up — to naprawdę działa!

Wyskakujące okienka mają swoich zwolenników i przeciwników. Bądźmy jednak obiektywni. Jakie efekty przynoszą działania z okienkami pop up? Tracimy czy zyskujemy potencjalnych klientów? Czy bardziej irytują one odbiorców, czy też zachęcają do pozostawienia swoich danych? Zastanówmy się, o czym należy pamiętać, projektując skuteczny pop up.

Jak zaprojektować dobry pop up?

Po pierwsze — nie atakujmy nowego użytkownika od razu. Klient, który po raz pierwszy trafił na naszą witrynę, z pewnością powinien ją lepiej poznać. Nie możemy na wstępie proponować mu dołączenia do newslettera, jeśli użytkownik ten nie wie, czy jest zainteresowany treściami. Możemy jednak zaprojektować powitalny kod rabatowy, który wyświetli się na stronie po obejrzeniu już pierwszych produktów przez klienta. Wyczucie i dopasowanie do kontekstu są tu kluczowe. Balansujemy między pozyskaniem leada a zirytowaniem potencjalnego klienta. Nasz pop up musi wykorzystywać ciasteczka cookies. Dzięki temu nie będzie wyświetlał się naszym subskrybentom lub użytkownikom, którzy wykonali już pożądaną akcję. Zadbajmy, by okienka nie wyświetlały się zbyt często i żeby nie zajmowały całej strony. Przetestujmy ich działanie na urządzeniach mobilnych. Można też ograniczyć ich wyświetlanie na zbyt małych monitorach. Nie utrudniajmy zamknięcia pop upu. Zadbajmy o wyraźny krzyżyk do jego usunięcia. Wiemy już, czym nie irytować klienta. A czym go zatrzymać? Postawmy na angażujący nagłówek i wyraźne CTA.

Do czego wykorzystać pop up?

Okienko pop up służy przede wszystkim do poszerzenia naszej bazy kontaktów. Ale klient musi poczuć korzyści z dzielenia się swoimi danymi. We wpisie „Jak zamieniać anonimowych użytkowników w klientów” wspominaliśmy o tym, że to sprzedawcy walczą obecnie o klienta. I mają do tego idealne narzędzia! Pop upy wyświetlone w odpowiednim momencie zwiększają nasze szanse na zatrzymanie użytkownika. Pod koniec artykułu na blogu możemy zachęcić go do subskrypcji newslettera. Gdy obejrzał już kilka produktów, zaproponujmy bon powitalny na darmową dostawę. Okienko pop up może zapraszać do udziału w wydarzeniu czy kupna biletów. Na wyobraźnię klienta działa też realna korzyść: bon, książka, ebook czy zaproszenie. Wykorzystajmy to!

Pop up: wyniki

Pop upy skutecznie zachęcają do zostawienia swojego adresu mailowego lub innych danych. Subskrypcja wiadomości jest tzw. marketingiem za przyzwoleniem. Oznacza to, że użytkownik spodziewa się wiadomości z naszej strony. Dzięki temu nie są one odbierane jako niechciany spam. Jakie są rodzaje pop upów? Można podzielić je ze względu na czas wyświetlenia na stronie.

  • wyświetlany  w konkretnym czasie po załadowaniu się witryny,
  • wyświetlany po przewinięciu danego fragmentu strony,
  • związany z chęcią opuszczenia przez użytkownika naszej witryny,
  • pojawiający się po konkretnym czasie braku aktywności użytkownika na stronie.

Na który rodzaj postawić? Tak, jak wspominaliśmy, okienka zawsze należy dopasowywać do kontekstu oraz charakteru naszej działalności.

Najskuteczniejszą formą zbierania maili na witrynie internetowej pozostaje okno pop up.

Przejdźmy do liczb. Średni współczynnik konwersji pop upów wynosi 3,09%. Ale dla najlepszych z nich wynosi nawet 9,3%[1]! Jeśli unikniemy błędów opisanych na początku artykułu, nasza kampania z użyciem okienek pop upów z pewnością przyniesie oczekiwane efekty.

[1] https://sumo.com/stories/pop-up-statistics

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sare.pl

 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Brak głosów)
Loading...

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA