Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

ruch w sklepie internetowym

Spis treści

Myślisz o założeniu sklepu internetowego? A może właśnie go uruchomiłeś lub prowadzisz dobrze prosperujący e-biznes? Niezależnie od tego, w którym miejscu procesu budowania i rozwijania e-commerce jesteś, na pewno rozumiesz, jak ważne jest, aby kierować coraz większy ruch do swojego sklepu i robić to systematycznie.

W końcu pozyskiwanie nowych użytkowników to jeden z Twoich celów marketingowych w zwiększaniu sprzedaży. Postanowiliśmy stworzyć listę najskuteczniejszych strategii, które pomogą Ci zdobyć więcej potencjalnych klientów. Reszta jest w Twoich rękach!

Jeśli chodzi o prowadzenie biznesu online, musimy być szczerzy – to nie jest bułka z masłem. Konkurencja jest zawsze ogromna (niezależnie od tego, co sprzedajesz), klienci są wymagający, a koszty z roku na rok coraz wyższe. Są jednak pewne plusy. Możesz pracować gdziekolwiek chcesz, Twój biznes działa i zarabia pieniądze nawet wtedy, gdy Ty śpisz lub wyjeżdżasz na wakacje i w dodatku możesz go łatwo skalować.

Dlatego każdego roku powstają tysiące nowych sklepów internetowych. Jednak tylko niewielka część z nich przetrwa dłużej niż rok. Oczywiście, chcesz być w tej grupie, która przebrnie przez tę najtrudniejszą część (początki) i będzie się rozwijać przez lata. Zapraszamy Cię do zatem do zapoznania się z naszą listą pomysłów i możliwości, które pomogą Ci zwiększyć ruch w Twoim sklepie internetowym. Niektóre z nich wymagają wkładu finansowego, a niektóre nie. Wszystkie natomiast są warte Twojej uwagi.

Misja: Więcej klientów!

Wyobraź sobie sklep, który z miesiąca na miesiąc przyciąga coraz więcej klientów, sprzedaż  jest coraz wyższa, a prognozy są wyłącznie optymistyczne. Brzmi niewiarygodnie? Istnieją setki sklepów, którym udaje się to wszystko osiągać już od wielu lat. W czym więc tkwi ich sekret? Dowiedzmy się.

Co możesz zrobić, aby zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym?

ZACZNIJ OD UX

UX (ang. user experience), czyli doświadczenie użytkownika – ogół wrażeń i emocji, które towarzyszą użytkownikowi podczas poruszania się po sklepie internetowym. Dobry UX design jest absolutnie obowiązkowym elementem. Jeśli Twoja strona nie jest przejrzysta, proces zakupowy jest długi i skomplikowany, oferta uboga, a bezpośredni kontakt z Tobą prawie niemożliwy, to strategie zwiększania sprzedaży i budowania lojalności klientów pójdą na marne.

Twoi klienci chcą się czuć w Twoim sklepie jak w domu. Każdy element strony, krok w procesie zakupowym powinny być w pełni funkcjonalne i intuicyjne. Dowiedz się, jakie są aktualne wymagania klientów i standardy, i upewnij się, że Twoja strona ładuje się szybko oraz oferuje wszystko, czego potrzebują Twoi klienci.

Rozwijanie biznesu e-commerce: Płatne metody

Zacznijmy od płatnych metod. Zdajemy sobie sprawę, że Ty jako aspirujący przedsiębiorca, nie masz zbyt wiele pieniędzy na promocję. Musisz jednak wiedzieć, że marketing jest podstawą każdego biznesu online i nie można temu zaprzeczyć! Przedstawiamy Ci kilka najpopularniejszych rozwiązań:

MARKETING AUTOMATION

Automatyzacja procesów komunikacji marketingowej to dziś must have w każdym e-commerce. Posiadając dane o konsumentach z różnych źródeł jesteś w stanie zaplanować iście personalny komunikat marketingowy do każdego użytkownika. W systemach marketing automation, takich jak SARE, dajemy możliwość wysyłki spersonalizowanych wiadomości, które będą zawierać treści odpowiadające na potrzeby odbiorców. Wykorzystujemy do tego zaawansowaną segmentację bazy opartą o analizę RFM (ang. Recency, Frequency, Montary), która zawiera dane z wcześniejszych zachowań użytkowników – biorąc pod uwagę parametry takie, jak: ostatni zakup, częstotliwość i pieniądze, które wydaje w Twoim sklepie. Ponadto, narzędzia marketing automation wspierają cały proces zakupowy – umożliwiają prowadzenie kampanii lead nurturing, które mają za zadanie przygotowywać Twoich klientów do zrobienia zakupów w sklepie – utrzymujesz tym samym kontakt z klientem – edukujesz i dostarczasz spersonalizowanych treści w odpowiednim kanale komunikacji, aby sfinalizował transakcję.

REKLAMY GOOGLE I ZAKUPY GOOGLE

Według Think with Google, ponad 50% kupujących twierdzi, że korzysta z Google, aby odkryć lub znaleźć nową markę.

Jeśli jesteś debiutantem w e-commerce, Google Ads i Google Shopping są prawdopodobnie najlepszymi narzędziami, jeśli chodzi o szybkie zwiększenie ruchu. Z Google Shopping Ads (wcześniej znanym jako Google PLA), możesz również pokazać swoje produkty potencjalnie zainteresowanym klientom. Pamiętaj o zakładce „Zakupy” w narzędziach wyszukiwania. Jest to porównywarka cen udostępniona przez giganta z Mountain View, która pozwala na zaprezentowanie oferty Twojego sklepu. Ustawienie konwertującej kampanii w Google Shopping Ads nie jest jednak tak łatwym zadaniem, jak może się wydawać. Warto w tym wypadku nie przepalać swojego budżetu i oddać sprawę w ręce profesjonalistów. Jedną z firm, która wypromuje tam Twoje produkty jest np. Sales Intelligence

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Facebook ma ponad 2,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie!

Jeśli chodzi o media społecznościowe, Facebook jest punktem wyjścia. Wraz z Instagramem to doskonałe miejsce do promocji produktów i prowadzenia fanpage’a. Pomyśl więc o wykorzystaniu Facebook Ads. Jest to usługa marketingowa, która działa podobnie jak Google Ads. Tutaj jednak możesz targetować dokładnie te osoby, które chcesz osoby, które spełniają Twoje wymagania.

Dzięki Facebook Ads w ciągu kilku chwil możesz dotrzeć do ludzi na całym świecie. To idealne miejsce do promocji Twoich produktów i ofert specjalnych.

Kanały, o których mówiliśmy, są zazwyczaj rozliczane we wspólnym modelu CPC (Cost Per Click). W skrócie płacisz za każdym razem, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę lub ofertę. Oznacza to, że możesz łatwo zarządzać swoim budżetem i zachować pełną kontrolę nad wydatkami marketingowymi.

MARKETING POLECAJĄCY/AFILIACYJNY

92% konsumentów online przed dokonaniem zakupu zapoznaje się z recenzją produktu.

Ogólna idea marketingu afiliacyjnego w e-commerce jest prosta: Jesteś Ty (tzw. reklamodawca) i są Twoi partnerzy (tzw. afilianci lub wydawcy). Ty masz produkt, a wydawcy mają przestrzeń do jego promocji (swoich znajomych i społeczności). Sieci afiliacyjne promują Twoje produkty i otrzymują prowizję za każdą sprzedaż lub inne działania, które mają miejsce za ich pośrednictwem.

W świecie e-commerce marketing afiliacyjny jest zazwyczaj rozliczany w oparciu o:

  •       Sprzedaż (płacisz za każdym razem, gdy ktoś złoży zamówienie)
  •       Leads (płacisz za inne działania, np. zapisanie się do Twojego newslettera)
  •       Kliknięcia (jak w modelu CPC)

Oczywiście, sprzedaż, leady i kliknięcia są napędzane przez Twoich partnerów. Jest to oczywista sytuacja win-win. Ty zyskujesz więcej ruchu/sprzedaży, oni otrzymują prowizję. Zdecydowaliśmy się umieścić tę strategię w płatnych metodach, ponieważ nadal musisz płacić prowizję, ale dobrą wiadomością jest to, że nie ma prawie żadnych kosztów początkowych. Płacisz za wyniki, podobnie jak w reklamach Google lub na Facebooku!

MARKETING TREŚCI

Twórz i promuj treści na swojej stronie internetowej. I to dużo. Pisz unikalne opisy produktów (sprzedawaj korzyści, nie cechy!), twórz angażujące newslettery i posty na blogu. Upewnij się, że treści na Twojej stronie są jasne i zrozumiałe. Uporządkuj sekcję swojego bloga.

Co możesz zrobić dalej? Dowiedz się, jakie są najpopularniejsze platformy i portale internetowe, które skupiają Twoich potencjalnych klientów. Dotrzyj do nich i zaproponuj cross-promocję. Postaraj się o więcej linków kierujących do Twojej strony (link building) i zadbaj o to, aby były one umieszczane na forach, grupach FB i stronach, które często odwiedzają Twoi klienci.

Oczywiście, na temat tych metod można napisać o wiele więcej. Istnieją książki i kilometrowe raporty na temat każdej z tych strategii. My chcieliśmy tylko pokazać, które z nich są warte dalszego odkrywania. Decyzja należy do Ciebie, o której z metod zechcesz dowiedzieć się więcej.

Napędzanie ruchu: Darmowe metody

Należy pamiętać, że te metody są darmowe tylko pod względem pieniędzy. Wciąż wymagają one wkładu Twojego czasu i stworzenia przemyślanej strategii.

SEO

Jest to zdecydowanie strategia długoterminowa (pierwszych efektów możesz spodziewać się po 3-4 miesiącach), ale rezultaty są trwalsze niż w przypadku reklam Google/Facebook Ads. Dzięki odpowiedniemu SEO Twoja strona będzie znajdowała się wysoko w SERP (Search Engine Result Page), dzięki czemu Twoi klienci zobaczą Twoją ofertę w wyszukiwarce jako pierwszą. Jeśli chodzi o SEO, powinieneś zwrócić swoją uwagę na:

  •       Budowanie linków
  •       Słowa kluczowe
  •       Optymalizacja strony internetowej
  •       Content marketing

POWER WORDS&CTA

Pisz angażująco i emocjonalnie. Mocne słowa, których możesz użyć, to na przykład: darmowy, sprzedaż, nowy, gwarantowany, limitowany, okazja, unikalny, silny, ekspert, poszukiwany, certyfikowany, bezpieczeństwo, ulepszony, przetestowany, itd… Właśnie w ten sposób będziesz w stanie przyciągnąć uwagę klientów. A co z CTA? Ten skrót oznacza Call To Action, czyli wezwanie do działania. Po prostu powiedz ludziom, co mają robić. Każda Twoja oferta, każda zakładka produktowa powinna mieć CTA. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji CTA:

  •       Kup teraz!
  •       Pobierz teraz!
  •       Rozpocznij
  •       Zgłoś się po bezpłatny test

Więcej na temat tworzenia skutecznych CTA pisaliśmy tutaj: 3 skuteczne przykłady wezwania do działania

POZYTYWNE OPINIE

Postaraj się zdobyć jak najwięcej pozytywnych recenzji. Poproś o nie w zakładce podsumowania zamówienia lub na stronie z podziękowaniem. Im wyższy wskaźnik ma Twój sklep, tym więcej masz klientów. Jeśli masz problemy z uzyskaniem recenzji, spróbuj zaoferować za to jakieś drobne korzyści na przykład 5% zniżki na kolejne zakupy.

Wykorzystuj również user genereted content, czyli treści generowane przez użytkowników, możesz wykorzystać również w działaniach e-mail marketingowych. Dzięki rozwiązaniom opartym o marketing automation, np. do wiadomości o porzuconym koszyku, możesz dodać recenzję konkretnego produktu lub ocenę kupujących. Pamiętaj, że opinia innych to najlepsza reklama produktu lub usługi. Przeczytaj więcej na temat User Genereted Content

POZOSTAŃ W KONTAKCIE Z KLIENTAMI

Nie oczekuj, że każdy, kto raz zrobi zakupy w Twoim sklepie, zostanie stałym klientem. Musisz wszystkim użytkownikom w swojej bazie przypominać o nowych ofertach i promocjach. Wykorzystaj profile w mediach społecznościowych i newslettery, aby zachęcić klientów do kolejnych odwiedzin strony. Wykorzystaj te kanały do zaprezentowania swojej oferty w kreatywny, angażujący sposób. Wypróbuj filmy instruktażowe, tutoriale online i inne formy, które pasują do Twojej kategorii produktów.

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY

To szybka i skuteczna strategia. Pozwól ludziom zbierać punkty za każdy zakup lub działanie w Twoim sklepie. Niech wymieniają je na rabaty lub dodatkowe korzyści, np. darmową dostawę. W ten sposób zachęcisz klientów do większych zakupów i częstszego odwiedzania Twojego sklepu.

OFERUJ RÓŻNE KANAŁY KOMUNIKACJI

Dziś ludzie żyją w ciągłym pośpiechu. Pozwól im dotrzeć do siebie niemal natychmiast. Wykorzystaj do tego czat. Możesz znaleźć wiele darmowych narzędzi do stworzenia czatu na swojej stronie i wtyczek WordPress. W ten sposób pokażesz swoim klientom, że naprawdę jesteś do ich usług. 

OFERUJ RÓŻNE OPCJE WYSYŁKI I PŁATNOŚCI

Właściwie, im masz więcej opcji dotyczących dostawy i płatności, tym lepiej. Szybkie płatności są już koniecznością, ale istnieją również inne rozwiązania płatności online, zwłaszcza w Europie. A jeśli chodzi o dostawę produktów powinieneś mieć różne możliwości wysyłki (nie tylko jednego kuriera) i opcję ekspresowej dostawy. 

 

Jak widzisz, istnieje wiele sposobów, które możesz wypróbować, aby zdobyć więcej klientów. Nasze narzędzie do automatyzacji marketingu pomoże Ci również uzyskać większy ruch na stronie. Z naszą pomocą, możesz polecać podobne produkty (personalizacja jest kluczowa w nowoczesnym świecie e-commerce!), stworzyć komunikację potransakacyjną i odzyskiwać porzucone koszyki.

Skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się więcej!

 

NAPISZ DO NAS!



 

baza mailingowa
Poprzedni

„Budowa” i „dobudówka” w e-mail marketingu. O rozwijaniu zasobów bazodanowych

Następny

Dlaczego potrzebujesz marketing automation w swoim e-commerce?

marketing automation email