Wszystkie wpisy

Magdalena Niedobecka

Do rozbudowania bazy jeden kod, jeden jedyny kod i… coś więcej!

rozbudowa_bazy

Spis treści

Branża e-commerce rozwija się w niesamowitym tempie. Pod koniec 2020 roku w Polsce było już 40 tys. zarejestrowanych sklepów internetowych (Bisnode).
Trwająca pandemia spowodowała decyzję o przeniesieniu wielu biznesów do Internetu, co z kolei wpłynęło na wzrost konkurencji i istną walkę o klienta. Dlatego wiele firm dwoi się i troi, aby pozyskać nowych klientów oraz pozostać w kontakcie z tymi, którzy wracają do e-sklepów na kolejne zakupy. 

Zwiększ swoją bazę dzięki ankietom i personalizowanym kodom

Tobie też zależy na poznaniu klientów bliżej. Chcesz wiedzieć, co sądzą o zakupach w Twoim e-commerce, czy są zadowoleni z obsługi klienta, czy być może w ofercie sklepu brakuje jakiegoś asortymentu, etc. Ta wiedza będzie kluczowa przy tworzeniu dalszej komunikacji z klientem, budowaniu z nim lojalności, jak i w usprawnieniu działania Twojego biznesu.

Aby klient trafił do Twojego sklepu, musisz dołożyć starań, aby tenże sklep był widoczny w sieci. Oprócz reklam tekstowych i displayowych, kampanii mailingowych i w social mediach, czy obecności w porównywarkach cenowych, jest jeszcze jeden skuteczny i o wiele tańszy sposób na poznanie klienta bliżej – zaproszenie do wzięcia udziału w ankiecie i wyrażenia opinii na temat działania sklepu. Możesz to zrobić bezpośrednio z poziomu systemu do email marketingu, wysyłając mailing, albo zachęcić do wypełnienia ankiety na stronie internetowej (poprzez pop-up, banner itp.).

Jak utworzyć ankietę, którą chce się wypełniać?

Pomyślisz pewnie, że ankieta sama w sobie nie jest czymś innowacyjnym wśród narzędzi marketingowych. Z doświadczenia wiesz także, że klienci raczej niechętnie chcą wypełniać ankiety. To zrozumiałe. Dlatego…

Stwórz angażujący nagłówek i pokaż korzyść

A jeśli dodasz do ankiety obietnicę, że po jej wypełnieniu klient otrzyma kod rabatowy, dostęp do e-booka albo inną korzyść? Zwracasz wtedy uwagę odbiorcy i zdobywasz potrzebne informacje.
Takie działanie zwiększa szansę na wypełnienie ankiety.

Weź pod uwagę cenny czas klienta

No właśnie. Cenny. Dlatego ankieta, którą chcesz wysłać w mailingu do klienta, nie może być zbyt długa. Rekomendujemy maksymalnie 5 dobrze zredagowanych i konkretnych pytań. np.:

  • Czy brakuje Ci jakiejś metody płatności?
  • Który z poniższych produktów chciałbyś zobaczyć w ofercie naszego sklepu?
  • Jak w skali od 1 do 10 oceniasz czas realizacji zamówienia?
  • Czy brakuje Ci informacji o produkcie z naszej oferty?

W systemie mailingowym SARE masz możliwość tworzenia wielu rodzajów pytań w ankiecie. Dowiedz się więcej o ankietach w SARE.

Podziękuj i wręcz rabat

To wiąże się bezpośrednio z obietnicą daną na początku wypełnienia ankiety. Bardzo ważne jest podziękowanie użytkownikowi za poświęcony czas i dotrzymanie słowa – czyli wysłanie wcześniej wskazanej korzyści na maila respondenta. Nie możesz dopuścić do sytuacji, w której kod nie trafia do użytkownika!

Usługa realizacji wysyłki z kodem promocyjnym po wypełnieniu ankiety jest dostępna w systemie SARE. Możesz skorzystać samodzielnie z intuicyjnego narzędzia lub przekazać realizację naszym specjalistom. Pomożemy Ci stworzyć ankietę na miarę Twoich oczekiwań, zarówno pod względem metodologicznym, jak i graficznym.

Jak to działa w praktyce?

Poniżej prezentujemy mechanizm działania dla nowych klientów Twojego sklepu:

  1. Umieszczasz informację o ankiecie i kuponie promocyjnym na swojej stronie www.
  2. Użytkownik, aby wziąć udział w ankiecie i otrzymać rabat, musi wypełnić pole z pytaniem o e-mail.
  3. Po wypełnieniu ankiety, na maila klienta przychodzi powiadomienie o dopisaniu do listy mailingowej oraz indywidualny kod rabatowy*.

Zobacz także, jaki jest mechanizm działania dla klientów, których masz już w swojej bazie:

  1. Wysyłasz mailing z zaproszeniem do udziału w badaniu i informacją o korzyści po wypełnieniu.
  2. Klient wypełnia ankietę.
  3. Po wysłaniu formularza otrzymuje indywidualny kod rabatowy*.

*kod rabatowy może być wygenerowany przez klienta, albo w systemie SARE – w zależności od preferencji klienta i zaplecza technologicznego. Cały proces jest w pełni zautomatyzowany.

Korzyści wykorzystywania kodów promocyjnych po wypełnieniu ankiety

Sposób tworzenia ankiet w systemie SARE jest intuicyjny i rozbudowany. Taka forma “przepytania” klienta pozwoli Ci na:

> kompletowanie cennych informacji o klientach, o sposobie funkcjonowania Twojego ecommerce i poziomie satysfakcji klientów;

> budowanie kompendium wiedzy o produktach lub usługach oraz kierunkach rozwoju biznesu;

> oszczędność czasu i pieniędzy na działania marketingowe – koszty przeprowadzenia usługi są relatywnie niskie;

> rozbudowanie bazy o nowych klientów i jej segmentacja (użytkowników, którzy wypełnili ankietę możesz przypisać do grupy klientów chętnych korzystania z kodów rabatowych);

> zwiększenie szansy na sprzedaż.

Chcesz zacząć poszerzać gremium klientów i zwiększać ich zaangażowanie? Skontaktuj się z nami, pokażemy Ci jakie masz możliwości!

segmentacja na dzień kobiet
Poprzedni

Segmentacja nie tylko od święta

Następny

Twoje zachowanie wyryte na kartach… historii

przeglądarka historia