Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

User Generated Content – siła rekomendacji użytkowników

user generated content

Spis treści

Czym są treści tworzone przez użytkowników? Jak User Generated Content może wpłynąć na markę i jej marketing? Czy UGC jest zarezerwowany wyłącznie dla Social Media? Odpowiadamy.

Co oznacza User Generated Content?

User Generated Content (UGC) oznacza treści generowane w Internecie przez użytkowników, a nie marki. Mogą one przybrać dowolną formę, np. tekst, post, filmik, ocenę, czy zdjęcie.

Już w latach 90. najwięksi giganci ecommerce i turystyki zdawali sobie sprawę, jaką rolę w marketingu odgrywa User Genereted Content. Strony takie jak Amazon, czy TripAdvisor umożliwiły klientom dodawanie publicznych recenzji w swoich witrynach, przewidując, że wpłynie to pozytywnie na ich odbiorców. Nie pomylili się.

88% kupujących online uwzględnia recenzje w swoich decyzjach zakupowych.


W dzisiejszych czasach – czasach zakupów online, kiedy klienci nie są w stanie fizycznie sprawdzić produktu, siła UGC jest jeszcze większa. Zdjęcia i filmiki dodawane przez innych klientów mają realny wpływ na decyzję zakupową końcowego użytkownika. Dotyczy to głównie social media.

Każdego dnia na Facebooku jest aktywnych ok. 1,93 mld użytkowników, na Instagramie udostępnianych jest ponad 100 milionów zdjęć i filmów, a na Twitterze publikuje się ponad 500 milionów tweetów. Aktywność użytkowników stale się zwiększa – zwłaszcza w obszarze dzielenia się opiniami na temat konkretnych produktów i usług. Konsumenci w XXI wieku stali się również twórcami internetowymi. 

User Generated Content – korzyści

Autentyczność

Ludzie o wiele bardziej ufają opinii, rekomendacji drugiego człowieka, niż temu co marka o sobie mówi w Internecie. Potwierdzają to uczestnicy badania Stackla – 2,4 razy częściej twierdzą, że treści tworzone przez użytkowników są autentyczne w porównaniu z treściami tworzonymi przez markę. Wynika z tego, że klienci nie oczekują idealnych komunikatów, które tworzą marketerzy, ale prawdziwych informacji.

Zwiększona lojalność wobec marki

UGC ma również pozytywny wpływ na zbudowanie silnej więzi pomiędzy klientem i marką. Sklepy, które wykorzystują w swojej komunikacji treści stworzone przez swoich klientów szanują ich zdanie i są otwarci na dialog. User Generated Content powoduje, że klient czuje się związany z marką – ma wrażenie, że jest jej częścią.

UGC zapada w pamięć

Marketerzy ciągle szukają najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów. Niestety, nawet najbardziej chwytliwe hasło, czy piękna infografika nie przyniosą efektów, jeśli nie zostaną zapamiętane przez odbiorcę. Z badań wynika, że treści UGC bardziej zapadają w pamięć niż reklamy stworzone przez marketerów. Szczególnie wyniki te są zauważalne wśród pokolenia milenialsów. Wśród nich UGC zapada w pamięć o 35%* bardziej niż tradycyjne formy reklamy.  

Wyższy współczynniki konwersji

Treści generowane przez użytkowników wpływają na decyzje zakupowe ok. 79% konsumentów. Dlatego warto się zastanowić, czy bardziej opłacalnym działaniem nie będzie dodanie na swojej stronie lub w social media treści/zdjęcia stworzonego przez użytkownika niż projektowanie kolejnej grafiki.

Tworzenie społeczności

Treści tworzone przez klientów pomagają zbudować pomiędzy nimi pewne relacje, które z czasem przeradzają się w społeczności. Użytkownicy dzielą się między sobą swoimi spostrzeżeniami, chętnie komentują dany produkt lub usługę. 

Skalowalność

Bez nowych treści nie istniejesz w sieci. To nie jest żadna tajemnica. Marki prześcigają się w liczbie tworzonego contentu. Dookoła nas jest tyle różnych kanałów komunikacji, w których warto publikować, a niestety, nie jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać ich potencjału, ponieważ pracownicy nie są w stanie wygenerować tak dużej liczby wartościowej treści. W tym przypadku UGC jest ogromną pomocą dla marketerów łatwo skalując ich inicjatywy dotyczące treści. W dodatku zapewnia spersonalizowany content, czyli taki, którego oczekują odbiorcy. 

Oszczędność

UGC jest przede wszystkim opłacalny. Zamiast zatrudniać nowych pracowników od kreacji, czy contentu, możesz skontaktować się z osobami, które mówią o Twoim produkcie w sieci. Dzięki temu Ty będziesz miał ciągły dopływ nowych treści, a Twoi klienci zyskają dokładne recenzje sprzedawanych przez Ciebie produktów lub usług.

User Generated content w email automation

Treści generowane przez użytkowników możesz wykorzystywać w działaniach mailingowych do swoich subskrybentów. Zaawansowane technologie, oparte na Marketing Automation umożliwiają dopasowanie komunikatu do zainteresowań i wcześniejszych zachowań Twoich odbiorców. Do wiadomości o porzuconym koszyku możesz dodać recenzję danego produktu – taka autentyczna wypowiedź użytkownika może zachęcić do sfinalizowania transakcji. Rekomendacje dodane do wiadomości mailingowych wzmocnią jej przekaz, który pozytywnie wpłynie na wskaźniki konwersji.

Skontatuj się z nami

Inteligenta rewolucja w User Generated Content?

Obecnie jesteśmy u progu prawdziwej rewolucji w zakresie User Generated Content. Rozwiązania marketingowe wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI – ang. Artificial Intelligence) osiągają już taki poziom, w którym nie jesteśmy w stanie rozpoznać treści napisanej przez człowieka i technologię. Zaprezentowany przez firmę OpenAI w 2020 roku model GPT-3 (narzędzie do autouzupełniania) zszokował specjalistów swoją dokładnością. W listopadzie 2021 dostęp do tego narzędzia otrzymały niezależne ośrodki badawcze i firmy na całym świecie.

Personalizacja i automatyzacja w ostatnim czasie weszły na wyższy level technologiczny. Już dziś AI trafnie wskazuje grupę docelową prowadzonej komunikacji, wybiera najbardziej konwertujący temat wiadomości, steruje czasem wysyłki, a także dobiera do zainteresowań klienta konkretne produkty

Niebawem możemy być świadkami prawdziwej rewolucji AI i Marketing Automation, które stworzą indywidualne wiadomości w setkach tysięcy wariantów dla pojedynczej kampanii.

To nasza niedaleka przyszłość, na którą niewątpliwie należy się przygotować.
Postaw na technologię, postaw na Marketing Automation. Z SARE.

 

Skontatuj się z nami

 

 

Shoper integracja
Poprzedni

SAREsystem + Shoper. Integracja systemów

Następny

5 scenariuszy email marketing automation na Walentynki

marketing automation na walentynki
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę