Spis treści
W poprzedniej części przekonywaliśmy, że RODO to nic strasznego dla rozwiązań marketingu automatycznego. Dziś chcemy udowodnić, że personalizowanie komunikacji z klientem nadal jest możliwe! Przed wejściem nowego rozporządzenia pojawiało się wiele obaw w tym zakresie. Co prawda stawiamy pierwsze kroki w świetle nowych regulacji, ale nic nie wskazuje na przyszłe komplikacje.
RODO zmieniło nasze postrzeganie. Uwrażliwiło na bezpieczeństwo naszych użytkowników. Czy w dalszych miesiącach będziemy mogli stwierdzić, że nie było się czego bać? Zobaczymy. Dziś prezentujemy, jak wygląda to z najświeższej perspektywy.
RODO nie zabrania profilowania działań marketingowych.
RODO A SPERSONALIZOWANE KAMPANIE MAILINGOWE
Doskonale wiemy, po co zbieramy dane osobowe odbiorców naszych maili. Pozwala to precyzyjniej określać ich preferencje i wysyłać dopasowane oferty. Najistotniejsze jest informowanie odbiorcy, że właśnie w takim celu jego dane są zbierane, przechowywane i łączone. Wystarczy zamieścić w stopce takiego maila odpowiednią informację. Pamiętajmy, by na bieżąco przekazywać naszym użytkownikom informacje o profilowaniu danych, by nasze kampanie były zgodne z RODO. Używając właściwych systemów marketing automation, nie musimy się o to troszczyć. Robią to za nas specjaliści.
JAK PERSONALIZOWAĆ STRONY WWW?
Z personalizacją witryn internetowych sytuacja wygląda podobnie. RODO zwiększa nacisk na obowiązek informacyjny. W związku z tym na stronie w widocznym miejscu musi znaleźć się odpowiedni komunikat z linkiem do polityki cookies oraz polityki prywatności. Pytamy użytkownika, czy wyraża on zgodę na przetwarzanie danych w celu dopasowania oferty do jego preferencji. Można to zrobić w łatwy i przejrzysty sposób, używając okienka pop-up. W systemach takich jak SARE otrzymujemy gotowe rozwiązania, które sprawiają, że nasze działania marketing automation są zgodne z RODO. Jak dopasowaliśmy nasze narzędzia?
UWAGA NA WYMUSZENIA ZWIĄZANE Z RODO
Pojawiły się pierwsze próby oszustw i wyłudzeń związane z RODO. GIODO przestrzega na swojej stronie przed naciągaczami . My również czujemy się do tego zobowiązani.
1. Bądźmy wyczuleni na próby wyłudzania odszkodowań. Na rynku zaczęły funkcjonować firmy, które w imieniu konsumentów zgłaszają spam lub inne nieprawidłowości w przetwarzaniu danych. Większość z takich zgłoszeń okazuje się bezzasadna. W takiej sytuacji powinniśmy sprawdzić poprawność zgód i poinformować osobę zgłaszającą o miejscu i dacie uzyskania zgody oraz zakresie prowadzonych czynności marketingowych.
2. Należy pamiętać, iż obecnie nie ma żadnych oficjalnych certyfikatów, znaków jakości czy oznaczeń w zakresie ochrony danych osobowych, mających świadczyć o osiągnięciu zgodności z RODO. Certyfikacja taka będzie prawdopodobnie prowadzona, ale jedynie przez podmioty akredytowane. Prace w tym zakresie zostały rozpoczęte dopiero po 25 maja 2018 r. My polecamy Fundację Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, z którą współpracujemy.
3. Przestrzegamy również przed ofertami, w których żąda się przesłania dokumentów czy pewnych informacji, grożąc skierowaniem sprawy do sądu czy GIODO. Oszuści jednocześnie próbują nam sprzedać produkty czy usługi związane z RODO.
Jedno jest pewne. Pamiętajmy o bezpieczeństwie danych osobowych, ale nie dajmy się zwariować. RODO na pewno nie wywróciło rzeczywistości marketing automation do góry nogami.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami:
kontakt@sare.pl