Celność w 5 krokach, czyli targetowanie na co dzień

Podstawą skutecznej strategii marketingowej jest targetowanie, czyli w najprostszym znaczeniu – określenie grupy docelowej. Co się dzieje, kiedy jest ona bardzo szeroka? Nie załamujmy rąk! To wyzwanie, które można przekuć w sukces. Należy tylko podjąć odpowiednie kroki. Bo po co marnować nasze zasoby marketingowe na odbiorców, którzy nie są zainteresowani naszymi produktami?

Dzięki targetowaniu docierasz do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.

O istocie targetowania wspominaliśmy już w pierwszej części artykułu „Jak skutecznie sprzedawać produkty online?”. Dziś prezentujemy kilka wskazówek, jak łatwo trafiać do właściwej grupy docelowej przy pomocy marketing automation.

TARGETOWANIE W 5 PUNKTACH:

1. Wyznacz kierunek

Spójrz, co charakteryzuje Twój biznes. Następnie zastanów się, co charakteryzuje Twojego klienta. Znajdź punkty wspólne. Pomyśl, co masz do zaoferowania i na czyje potrzeby odpowiadasz. Dzięki temu wyselekcjonujesz najważniejsze cechy, których będziesz szukał wśród odbiorców swoich działań marketingowych. Całą resztę zostaw narzędziom marketing automation. Pomogą one dokonać targetowania behawioralnego, geodemograficznego czy kontekstowego. Sam decydujesz, które będzie kluczowe.

2. Określ narzędzia targetowania

Marketing automatyczny wykonał już z nami pierwsze zadanie. Teraz pora dostosować narzędzia do każdego wyselekcjonowanego zbioru. W modelu omnichannel możesz swobodnie łączyć kanały sprzedaży przeznaczone dla danej grupy. Targetowanie pozwala zoptymalizować Twoje wydatki na reklamę w internecie. Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom i narzędziom marketingu automatycznego wykorzystujesz maksimum możliwości sprzedaży wielokanałowej bez marnowania zasobów.

3. Nie lekceważ contentu

Kiedy znamy już konkretne grupy odbiorców, zaplanowaliśmy jakimi kanałami będziemy się z nimi komunikować, to pozostaje… Postawić na dobry content! Warto stworzyć kilka spójnych linii dostosowanych do różnych grup. Personalizacja treści, język korzyści i lekkość przekazu gwarantują zainteresowanie odbiorcy. A zainteresowany odbiorca to przyszły klient. Więc uwierz w siłę słowa i obserwuj, jak Twoja sprzedaż rośnie!

4. Przypominaj się

W targetowaniu jest takie wyjątkowe miejsce dla tych, którzy już natknęli się na naszą firmę, ale z jakichś względów nie sfinalizowali zakupów. Masz już połowę pracy ze sobą, więc nie daj o sobie zapomnieć. Zastanów się, co masz do zaoferowania użytkownikowi, który w konkretnym momencie porzucił przeglądanie Twojej witryny. Retargeting  to świetny sposób na odzyskiwanie porzuconych koszyków. Dzięki narzędziom marketing automation usprawnisz ten proces i trafisz z właściwą reklamą do właściwych osób.

5. Zacznij już dziś!

Targetowanie to dziś podstawa działań w e-commenrce. Jeśli jeszcze nie podjąłeś stosownych kroków, nie zwlekaj ani chwili. Jeśli masz już za sobą pierwsze próby, sprawdź, jak można usprawnić pracę, by osiągać najlepsze wyniki. Platformy takie jak SAREhub pozwalają usystematyzować i zoptymalizować procesy targetowania. Zaufaj specjalistom i ciesz się sukcesem.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sarehub.com

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA